Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-04, 18:09
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety. | -ale go można wcisnąć ?
jak się tak motor zatrzyma że go powoli wciśnie to masz luz tylko u jednego to ok
a jak było widać na filmie to można było pasek palcami zdjąć
to już nie ok |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-04, 18:37
|
|
|
W momencie gdy jest luźny, jak bym się nie siłował to palcami go nie zdejmę. Odpalę na sekunde, po wyłączeniu, napięty odpowiednio. Dziwne, bo skoro luźny, to czyż nie powinien on być taki cały czas... |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-04, 21:04
|
|
|
pepi napisał/a: | szeryfisch napisał/a: | Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety. | -ale go można wcisnąć ?
jak się tak motor zatrzyma że go powoli wciśnie to masz luz tylko u jednego to ok
a jak było widać na filmie to można było pasek palcami zdjąć
to już nie ok |
Tak, mozna ale musisz uzyc klucza, inaczej nie da rady. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-04, 21:47
|
|
|
napinacz go napina |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-04, 22:32
|
|
|
Troszkę tam luźny moze byc. Zależy jak sie silnik zatrzyma, czasem sprężyny zawodowe minimalnie cofna walek w będzie minimalny luz. Pol obrotu rozrusznikiem i luzu nie będzie. Poza tym w Aqf rozrząd nie przeskoczy, na każdym kole górnym i malym dolnym oslony rozrządu są tak wykonane, ze nie zmieści sie pasek jak spadnie z kola (na grubość)..
żeby byc pewnym koniecznosci poprawki zamieść screen z grupy 93 z vaga/vasa. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-10, 22:31
|
|
|
k44761 napisał/a: | Troszkę tam luźny moze byc. Zależy jak sie silnik zatrzyma, czasem sprężyny zawodowe minimalnie cofna walek w będzie minimalny luz. Pol obrotu rozrusznikiem i luzu nie będzie. Poza tym w Aqf rozrząd nie przeskoczy, na każdym kole górnym i malym dolnym oslony rozrządu są tak wykonane, ze nie zmieści sie pasek jak spadnie z kola (na grubość)..
żeby byc pewnym koniecznosci poprawki zamieść screen z grupy 93 z vaga/vasa. |
Mieliście rację.W moim przypadku okazało się, że ten luz jest w normie. Mechanik już wmawiał, że tak nie może być i abym nie myślał, aby tak jeździć. Czytając Wasze posty wiedziałem, że min luz może być. Mając jeden wielki mętlik w głowie zadzwoniłem do fachmana nr1 w wawie, czyli kolegi FOSSa. Przyjechał do mnie i ku mej radości oznajmił, że tak to powinno wyglądać <okioki> Kamień z serca, bo jak pomyślę, że bezsensownie miałbym wydać ok.1000zł na poprawę, to aż mnie krew zalewa Wiem jedno, czas na zmianę mechanika, teraz ze wszystkim do FOSSa dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-11, 13:55
|
|
|
co niektórzy inaczej pisali |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-11, 18:06
|
|
|
pepi napisał/a: | co niektórzy inaczej pisali |
Słuchałem się przede wszystkim Ciebie Foss mówił, że w normie i jeździć, to jeżdżę. Chociaż na vagu wyszły rozbieżności rzędu 7-8kw. Ale musiał być już tak ustawiony przy wymianie |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-09-22, 22:03
|
|
|
Wczoraj szukając wycieku z prawej klawiatury, zdjąłem prawą osłonę paska rozrządu, i pasek był sporo luźny (rozrząd zmieniałem rok temu / 18tys km temu, włacznie z napinaczem paska), kolega posiadacz c5 2.7bit złapał się za głowę jak zobaczył ten luz, mówiąc że zaraz mi pasek przeskoczy - dobrze że wszedłem na forum i przeczytałem ten temat że tak ma być, zaraz odpaliłem na sekundę silnik, zgasilem i juz pasek byl napięty. Jego brat zaraz zdjął u siebie osłonę w d3 4.2mpi, i tak samo pasek luźny, po odpaleniu silnika już napięty. Te auta nigdy nie przestaną zaskakiwać |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-22, 22:07
|
|
|
No niby byc nie powinno ale rózni twierdza inaczej. Zapytałem o to wprost szeryfisha przy jakiejs tam okazji i mówił że stare ABZty to owszem ale nie lifty. No coż.... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-09-25, 01:35
|
|
|
Apophis napisał/a: | No niby byc nie powinno ale rózni twierdza inaczej. Zapytałem o to wprost szeryfisha przy jakiejs tam okazji i mówił że stare ABZty to owszem ale nie lifty. No coż.... |
Ja twierdzę inaczej.
W po liftach AQF, AVP i inne pochodne czy później w D3 BFM jest możliwe aby pasek rozrządu miał niewielki luz i zależy to od tego w jakiej pozycji silnik się zatrzyma |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-25, 09:59
|
|
|
No widac co człek to inne opinie a to nie jest ok.... |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-09-25, 10:09
|
|
|
Ja też uważam tak jak kolega FOSS, Wydaje mi się że jest to spowodowane zastosowaniem w tych silnikach nastawnika (napinacza) do łańcuszka rozrządu. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-25, 16:23
|
|
|
a co to ma do tego ?
jak motor się ustawi to wałki na krzywkach się cofają a tłumik drgań powoli się cofa
po co jakoś ideologie dorabiać ? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-09-26, 06:48
|
|
|
pepi, to wyjaśnij to w swój sposób skoro np w ABZ jest inaczej. |
_________________
|
|
|
|
|
|