Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-04, 18:09   

szeryfisch napisał/a:
Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety.
-ale go można wcisnąć ?
jak się tak motor zatrzyma że go powoli wciśnie to masz luz tylko u jednego to ok
a jak było widać na filmie to można było pasek palcami zdjąć
to już nie ok
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-04, 18:37   

W momencie gdy jest luźny, jak bym się nie siłował to palcami go nie zdejmę. Odpalę na sekunde, po wyłączeniu, napięty odpowiednio. Dziwne, bo skoro luźny, to czyż nie powinien on być taki cały czas...
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-04, 21:04   

pepi napisał/a:
szeryfisch napisał/a:
Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety.
-ale go można wcisnąć ?
jak się tak motor zatrzyma że go powoli wciśnie to masz luz tylko u jednego to ok
a jak było widać na filmie to można było pasek palcami zdjąć
to już nie ok


Tak, mozna ale musisz uzyc klucza, inaczej nie da rady.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-04, 21:47   

napinacz go napina ;)
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-04, 22:32   

Troszkę tam luźny moze byc. Zależy jak sie silnik zatrzyma, czasem sprężyny zawodowe minimalnie cofna walek w będzie minimalny luz. Pol obrotu rozrusznikiem i luzu nie będzie. Poza tym w Aqf rozrząd nie przeskoczy, na każdym kole górnym i malym dolnym oslony rozrządu są tak wykonane, ze nie zmieści sie pasek jak spadnie z kola (na grubość)..
żeby byc pewnym koniecznosci poprawki zamieść screen z grupy 93 z vaga/vasa.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 22:31   

k44761 napisał/a:
Troszkę tam luźny moze byc. Zależy jak sie silnik zatrzyma, czasem sprężyny zawodowe minimalnie cofna walek w będzie minimalny luz. Pol obrotu rozrusznikiem i luzu nie będzie. Poza tym w Aqf rozrząd nie przeskoczy, na każdym kole górnym i malym dolnym oslony rozrządu są tak wykonane, ze nie zmieści sie pasek jak spadnie z kola (na grubość)..
żeby byc pewnym koniecznosci poprawki zamieść screen z grupy 93 z vaga/vasa.


Mieliście rację.W moim przypadku okazało się, że ten luz jest w normie. Mechanik już wmawiał, że tak nie może być i abym nie myślał, aby tak jeździć. Czytając Wasze posty wiedziałem, że min luz może być. Mając jeden wielki mętlik w głowie zadzwoniłem do fachmana nr1 w wawie, czyli kolegi FOSSa. Przyjechał do mnie i ku mej radości oznajmił, że tak to powinno wyglądać <okioki> Kamień z serca, bo jak pomyślę, że bezsensownie miałbym wydać ok.1000zł na poprawę, to aż mnie krew zalewa <onie> Wiem jedno, czas na zmianę mechanika, teraz ze wszystkim do FOSSa :D dzięki za pomoc.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-11, 13:55   

co niektórzy inaczej pisali :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-11, 18:06   

pepi napisał/a:
co niektórzy inaczej pisali :)


Słuchałem się przede wszystkim Ciebie :) Foss mówił, że w normie i jeździć, to jeżdżę. Chociaż na vagu wyszły rozbieżności rzędu 7-8kw. Ale musiał być już tak ustawiony przy wymianie
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-09-22, 22:03   

Wczoraj szukając wycieku z prawej klawiatury, zdjąłem prawą osłonę paska rozrządu, i pasek był sporo luźny (rozrząd zmieniałem rok temu / 18tys km temu, włacznie z napinaczem paska), kolega posiadacz c5 2.7bit złapał się za głowę jak zobaczył ten luz, mówiąc że zaraz mi pasek przeskoczy - dobrze że wszedłem na forum i przeczytałem ten temat że tak ma być, zaraz odpaliłem na sekundę silnik, zgasilem i juz pasek byl napięty. Jego brat zaraz zdjął u siebie osłonę w d3 4.2mpi, i tak samo pasek luźny, po odpaleniu silnika już napięty. Te auta nigdy nie przestaną zaskakiwać :D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-22, 22:07   

No niby byc nie powinno ale rózni twierdza inaczej. Zapytałem o to wprost szeryfisha przy jakiejs tam okazji i mówił że stare ABZty to owszem ale nie lifty. No coż....
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-09-25, 01:35   

Apophis napisał/a:
No niby byc nie powinno ale rózni twierdza inaczej. Zapytałem o to wprost szeryfisha przy jakiejs tam okazji i mówił że stare ABZty to owszem ale nie lifty. No coż....

Ja twierdzę inaczej.
W po liftach AQF, AVP i inne pochodne czy później w D3 BFM jest możliwe aby pasek rozrządu miał niewielki luz i zależy to od tego w jakiej pozycji silnik się zatrzyma :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-25, 09:59   

No widac co człek to inne opinie a to nie jest ok....
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-09-25, 10:09   

Ja też uważam tak jak kolega FOSS, Wydaje mi się że jest to spowodowane zastosowaniem w tych silnikach nastawnika (napinacza) do łańcuszka rozrządu.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-25, 16:23   

a co to ma do tego ?
jak motor się ustawi to wałki na krzywkach się cofają a tłumik drgań powoli się cofa :]
po co jakoś ideologie dorabiać ?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-09-26, 06:48   

pepi, to wyjaśnij to w swój sposób skoro np w ABZ jest inaczej.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.