Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-26, 07:19
|
|
|
Własnie w ABZ jest inaczej a AQF itp nie powinny sie luzować...w teorii. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-09-26, 08:09
|
|
|
W ABZ napiecie paska realizuje sprezyna która przy pewnym ustawieniu silnika moze luzu całkiem nie wybrac. Natomiast w AQF itp napinacz jest hydrauliczny z działaniem jednostronnym, wiec jak sie wysunie i skasuje luz to sie nie cofnie. Moim zdaniem luz w AQF moze sie pojawic jesli przy ustawianiu rozrzadu drugą rolką mimośrodową nie został wstepnie skasowany luz paska. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-09-26, 08:15
|
|
|
Właśnie wg mnie silniki z napinaczami łańcuszków bardziej mają tendencje do luzowania pasków ponieważ po zgaszeniu silnika napinacz nie ma ciśnienia i wałki minimalnie między sobą mogą sie przesunąć a wtedy zależy jak krzywki popadną na zaworach.
Przy wałkach zazębionych na sztywno (np ABZ) luz między wałkami jest mniejszy bo nie ma regulatora pomiędzy nimi.
To jest tylko moja teoria, więc może być błędna. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-26, 13:59
|
|
|
i jest błędna
ja czasem odbieram że wy to chyba tych silników nie rozbieracie ?
napinacz nie jest jednostronny on działa w dwie strony w jedną stronę wypycha z dość sporą siłą ale jeśli użyjemy siły i powoli go naciskamy to się cofa i to się dzieje w autach .
Pasek jest naciskany bez wałki i napinacz a raczej tłumik drgań się cofa . |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-09-26, 14:13
|
|
|
pepi napisał/a: | ja czasem odbieram że wy to chyba tych silników nie rozbieracie ? |
Ja również takie mam wrażenie
Wystarczy zrobić kilka rozrządów aby wiedzieć o co chodzi.
Przy robieniu rozrządu zdejmijcie główną blokadę z wałków kiedy nie ma paska a potem załóżcie z powrotem.
Ktoś wie czemu po zluzowaniu wałki się przekręcają i żeby ponownie założyć blokadę trzeba ich pozycję poprawić?
A ktoś próbował przekręcić ręką za koło zębate od rozrządu i wie skąd tam takiej siły trzeba użyć?
To jak to już ogarniecie to załóżcie sytuację, że pracujący silnik zatrzyma się w pozycji takiej, że koło zębate rozrządu na głowicy 1 (wałki) samoczynnie przekręca się zgodnie z kierunkiem obrotu silnika (z powodów które należało wywnioskować powyżej).
To który napinacz ma zniwelować powstający w tej sytuacji minimalny luz paska na głowicy 2-giej?
A jeżeli na głowicy 2 w tym samym momencie koło zębate rozrządu będzie samoczynnie skręcało się w kierunku przeciwnym do ruchu silnika to gdzie powstanie ten minimalny luz i który napinacz ma go zniwelować?
Róbcie rozrządy na blokadach to zobaczycie gdzie jest luz a gdzie nie ma, który napinacz co napina i co się dzieje z wałkami rozrządu puszczonymi luźno |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-26, 16:53
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | Wczoraj szukając wycieku z prawej klawiatury, zdjąłem prawą osłonę paska rozrządu, i pasek był sporo luźny (rozrząd zmieniałem rok temu / 18tys km temu, włacznie z napinaczem paska), kolega posiadacz c5 2.7bit złapał się za głowę jak zobaczył ten luz, mówiąc że zaraz mi pasek przeskoczy - dobrze że wszedłem na forum i przeczytałem ten temat że tak ma być, zaraz odpaliłem na sekundę silnik, zgasilem i juz pasek byl napięty. Jego brat zaraz zdjął u siebie osłonę w d3 4.2mpi, i tak samo pasek luźny, po odpaleniu silnika już napięty. Te auta nigdy nie przestaną zaskakiwać |
Kolega odgrzebał mój wielomiesięczny dylemat Tu masz kontynuację tematu, niecały rok później
http://www.a8team.pl/d2-0...du-vt16393.html
Obejrzy, poczyta, porówna i wyciągnie odpowiednie wnioski.
Dla mnie to była patologia i rozrząd od nowa teraz luzu już nie ma |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-09-26, 22:14
|
|
|
FOSS napisał/a: |
To jak to już ogarniecie to załóżcie sytuację, że pracujący silnik zatrzyma się w pozycji takiej, że koło zębate rozrządu na głowicy 1 (wałki) samoczynnie przekręca się zgodnie z kierunkiem obrotu silnika (z powodów które należało wywnioskować powyżej).
To który napinacz ma zniwelować powstający w tej sytuacji minimalny luz paska na głowicy 2-giej?
A jeżeli na głowicy 2 w tym samym momencie koło zębate rozrządu będzie samoczynnie skręcało się w kierunku przeciwnym do ruchu silnika to gdzie powstanie ten minimalny luz i który napinacz ma go zniwelować?
|
Dlatego koło rozrządu może uciekać ponieważ jest to głównie siła ze sprężyn zaworów wydechowych ale może mu pomagać w tym siła z wałka ssącego (zależy jak są ustawione między sobą, a wiadomo że kąt wałka jest zmienny i regulowany przez napinacz łańcuszka)
Ja to tak rozumuje. |
_________________
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-09-27, 00:05
|
|
|
pepi napisał/a: | i jest błędna
ja czasem odbieram że wy to chyba tych silników nie rozbieracie ?
napinacz nie jest jednostronny on działa w dwie strony w jedną stronę wypycha z dość sporą siłą ale jeśli użyjemy siły i powoli go naciskamy to się cofa i to się dzieje w autach .
Pasek jest naciskany bez wałki i napinacz a raczej tłumik drgań się cofa . |
Skrzynia biegów tez jest jednostronna mimo ze ma wsteczny.
Myslałem ze sie domyslisz, pasek nie ma tyle siły zeby wcisnac napinacz, wiec dla paska działanie napinacza jest jednostronne.
FOSS - wszystkie AQF i pochodne wraz z 2,5tdi i 3,3tdi maja konstrukcyjnie taki sam rozrzad - no i po ustawieniu na blokadach nie maja zadnego luzu paska. Przynajmniej te kilkadziesiat które zrobiłem. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-27, 07:32
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | pasek nie ma tyle siły zeby wcisnac napinacz, wiec dla paska działanie napinacza jest jednostronne | - tia
dobra ja wysiadam bo wy to chyba żyjecie w innym świecie i nic nie dociera do was po co mam się produkować
Kręciłeś traktora i do tyłu tak się cofa jak benzyna ?
to proszę nie wypisuj głupot .
Drugi co się uczepił napinaczy jak byś widział jak bez oleju jest napinacz i się kręci wałem i co się dzieje to by to ci wyjaśniło .
Dobra to by były tyle na temat |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-09-27, 12:07
|
|
|
szeryfisch napisał/a: |
FOSS - wszystkie AQF i pochodne wraz z 2,5tdi i 3,3tdi maja konstrukcyjnie taki sam rozrzad - no i po ustawieniu na blokadach nie maja zadnego luzu paska. Przynajmniej te kilkadziesiat które zrobiłem. |
AQF ma wałki na łańcuszku 2.5 tdi i 3.3 tdi ma na kołach zębatych |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-27, 17:29
|
|
|
my tu nie piszemy o druciarzach którzy robili mogę dodać tylko jak ktoś wstępnie nie naprężył paska to mu tłumik drgań napindalał w podstawę bokiem
i na pewno wymaganej odległości nie było tak na marginesie .
co mają koła zębate to łańcucha ? W jednych silnikach jest tak w drugich inaczej technologicznie zrobione
Mi bardziej chodzi o to że dizel tak nie kopie jak benzyna kręci się bardziej płynie no chyba że jest po drodze pompa na pasku |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-09-27, 21:18
|
|
|
karol208 napisał/a: | szeryfisch napisał/a: |
AQF ma wałki na łańcuszku 2.5 tdi i 3.3 tdi ma na kołach zębatych |
|
Nie ucz ojca dzieci robic. Chodzi o pasek i rozwiazanie napinania.
Uff jeszcze chwila a znajdzie sie ktos kto powie ze diesel ma wtrysk w cylinder a benzyna w kolektor....
pepi napisał/a: |
Mi bardziej chodzi o to że dizel tak nie kopie jak benzyna kręci się bardziej płynie no chyba że jest po drodze pompa na pasku |
No i znów jestem odmiennego zdania. To ze diesel sie wkreca wolniej, to nie znaczy ze chodzi bardziej płynnie niz benzyna - po kiego grzyba szersze paski, owalne koła zebate i dwumasy? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|