Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Mleko w skrzyni.  
Autor Wiadomość
JarekBDG 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-10-20, 16:24   [D2 00 4.2PB/LPG ] Mleko w skrzyni.

Mam pytanie do znawców pracy skrzyń biegów tiptronik.

Uszkodzeniu uległa chłodnica i płyn chłodzący dostał się do oleju w wyniku czego w skrzyni zrobiło się mleko.
Skrzynia zaczęła objawiać nieprawidłowość działania, po czym samochód przestał być używany. Podobno ;)

Tak wygląda sytuacja w samochodzie, którym jestem zainteresowany.
Sprzedający mówi, że doprowadzenie do pełni sprawności to wymiana chłodnicy (to oczywiste), wymiana oleju i wyczyszczenie elektrozaworów.

Pytanie czy to wszystko czy brać pod uwagę remont skrzyni, który tani nie jest.

Z moim doświadczeniem to wróżenie z fusów, więc proszę o pomoc forumowiczów, którzy mają pojęcie w tym temacie.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-20, 16:31   

Ile to auto stało? Metalowe elementy mogą zacząć korodować.. a tarczki się rozpadać..
_________________
 
 
JarekBDG 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-10-20, 16:40   

Sprawa jest świeża.
W oleju nie ma dużo płynu, więc własności smarne przy postoju jakieś są.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-20, 17:54   

JarekBDG napisał/a:
Sprawa jest świeża.
W oleju nie ma dużo płynu, więc własności smarne przy postoju jakieś są.


Jakieś nie znaczy odpowiednie, Wyobraź sobie że w skrzyni zamiast 100% oleju jest mieszanka 50/50 olej i płyn. Przecież każdorazowe odpalenie powoduje dalsze mieszanie.
Mało tego skrzynia jest nisko zbiorniczek wyrównawczy wysoko. Ten płyn sam z siebie się wpycha do skrzyni bezwładnościowo nawet po zgaszeniu.
Układ chłodzenia dodatkowo powoduje ciśnienie. To ciśnienie w razie jakiej kol wiek nieszczelności wyzbywa układ z płynu. W tym przypadku Wtłacza go sobie w skrzynie.

JarekBDG, Nie wierze w to ze sprawa się stała nagle. To jest kit który ma na celu zachęcenia Cie.

Która wersja lepiej brzmi:
- Wie pan dostał się płyn do oleju ale nic poważnego, trzeba jedynie chłodnicę wymienić i będzie ok. Stało mi się to niedawno

- Wie pan coś tam płynu ubywało ale nie zwracałem uwagi i dolewałem. Jeździłem tak rok aż cośsię zaczeło dziać i auto przestało jechać.

Szczerze nie wiadomo ile tak na prawdę czasu trwała ta mieszanka oleju z gliksolem.
Będziesz miał szczęście jeśli okaże się że wystarczy wymienić tylko chłodnicę, olej i filtr w skrzyni.
A możesz mieć pecha i okaże się że skrzynia, konwerter i pompa są złom totalny. Bo na początek zaryzykujesz tylko wymianę płynów i chłodnicy.
Możesz pogadać z właścicielem i się dogadać niech powie cenę rynkową za auto nastepnie od tej sumy odejmij
- chłodnica
- płyn
- olej
- filtr
- kompletny remont skrzyni biegów
- robocizna

Ja bym w takie bajki nie wierzył. Inna sprawa jest taka że podczas kupna auta jesteś świadomy z tego że auto jest uszkodzone. Co będzie jeśli okaże się że trzeba w nie wsadzić 10 tyś by doprowadzić go do stanu toczenia ? Następnie rozrząd ewentualnie hamulce, klima, i jeszcze jakieś pierdoły dolecą.

Twoja decyzja. Ja Ci odradzam
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-20, 19:12   

jak by bylo tak rozowo koles sam by to ogarnal :) i sprzedal drozej
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
JarekBDG 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-10-20, 19:16   

Dziękuję za rzeczową odpowiedz.
Będę rozmawiał o innej cenie, która uwzględni remont skrzyni.
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-20, 19:42   

ernesto napisał/a:
Ja bym w takie bajki nie wierzył.
dokładnie bo jakby to była prawda to
preston81 napisał/a:
koles sam by to ogarnal :) i sprzedal drozej
_________________

 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-10-20, 20:49   

Kolego JarekBDG szukaj sprawnego auta którym można się przejechać i posprawdzać to i tamto.
Bajki takie że to tylko jakaś pierdółka do wymiany to mijaj z daleka,z takich dupereli wychodzą znaczne nie przewidziane koszty w tym wypadku może to być 6tyś.przy dobrym wietrze oczywiście.
Tak jak chłopaki piszą ,jak by to była jakaś pierdoła to sam by gość naprawił i auto sprzedał znacznie drożej.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-20, 22:13   

JarekBDG, My tu nie chcemy źle dla Ciebie, ja tym bardziej.
Jeśli pragniesz A8 to pragnij ale egzemplarza który jest pozbawiony wad.
Zrozumie bijące tarcze, wypadnięcie zapłonu co jakiś czas, nawet uszkodzoną pompę paliwową ale nie taki mankament jakim jest w/w

Nie miałem lekko ze swoim autem, ale co ważniejsze ogarnąłem, początek mojej historii był słaby i mało co wiedziałem na temat tego auta, ogólnie A8. Pomimo iż czytałem wiele. Prawie się utopiłem
Teraz mam ochotę dalej wejść do głębokiej wody od nowa ale troszkę już wiem, troszkę już zrozumiałem i doświadczyłem i na obecną chwilę gdyby ktoś mi złożył taką propozycję jak Tobie odszedłbym i podziękował.
A auto niech sobie sprzeda na części.

Dlatego z ogromnej przestrogi i i szczerego serca odradzam Ci to auto. Jeśli nie masz wystarczająco gotówki to odpuść, poczekaj. Na marzenia przyjdzie odpowiedni czas i moment.

Nie daj się namówić bo My tu obecni chcemy dla Ciebie dobra. Byś czerpał przyjemność z jazdy a nie rwał sobie włosy z głowy.

W większości przypadków każę słuchać serca, w tym wypadku namawiam Cię do rozsądku.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
sebek1195 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 41
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-10-21, 08:18   

JarekBDG napisał/a:
Dziękuję za rzeczową odpowiedz.
Będę rozmawiał o innej cenie, która uwzględni remont skrzyni.


Odejdź z daleka od tego pojazdu. Ktoś pozbędzie się kłopotu a Ty możesz go sobie narobić.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-10-21, 12:48   

Koledzy dobrze radzą. Te samochody potrafią być studnią bez dna.
 
 
JarekBDG 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-10-21, 17:31   

Macie rację. Temat odpuszczony.
Szukam dalej.
Ciśnienia na kupno nie mam, więc na żywioł nie pójdę :) .
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-21, 20:13   

eh erni, jak czytam te Twoje posty, sposob w jaki piszesz i doradzadsz innym to mysle ze ... powinienes wydac PORADNIK dla kupujacych A8 :D :D :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-21, 20:20   

Aż tak źle to wygląda ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-10-24, 07:36   

:D Ja myślę że wręcz odwrotnie <okioki> <okioki> w tych czasach do rzadkości należą ludzie którzy od serca chcą pomóc .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.