|
Autor |
Wiadomość |
Ponury Mleczarz
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 3 Skąd: Kalisz Pomorski
|
Wysłany: 2018-01-24, 19:28 [D2 00 4.2PB/LPG
] Nagle przestał działać prędkościomierz
|
|
|
Witam,
Problem z autem polega na tym, że po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta na jakąś godzinę, przestał działać prędkościomierz, cały czas jest na poziomie 0km/h. Dodatkowo zaczął świrować wskaźnik poziomu paliwa. Wskazuje różne poziomy zależy czy ruszam, czy jadę czy stoję. Zauważyłem też, że wskaźnik średniej prędkości pokazuje jakieś duże liczby (180, 200, itp.), w zależności od teoretycznej prędkości. Sprawdziłem bezpiecznik 21 (15A) - jest w porządku, dołączyłem akumulator na parę minut ale to nic nie pomogło... Proszę o rady jak uporać się z tym problemem.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-01-24, 20:57
|
|
|
a podłączałeś komputer i skanowałeś blędy???
to co opisujesz może wskazywać na jakieś uszkodzenie samego licznika lub
czujnika prędkości w skrzyni biegów lub / i
czujnika poziomu paliwa w baku (w lewej komorze)..
najpierw scan błędów ,później można coś więcej powiedzieć |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Ponury Mleczarz
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 3 Skąd: Kalisz Pomorski
|
Wysłany: 2018-01-28, 22:50
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Z racji małej miejscowości na podłączenie do kompa umówiłem się dopiero na poniedziałek ale... Dzisiaj kiedy wsiadłem do auta z zamiarem powrotu do domu licznik zaczął normalnie chodzić. Zauważyłem natomiast inną rzecz. Kiedy usterka wystąpiła układ kierownicy bardzo (a nawet zbyt) lekko chodził. Normalnie też chodził, jak dla mnie, idealnie ale nie aż tak lekko, że dało się wyczuć różnicę kiedy licznik zaczął pracować. Czy to może mieć coś wspólnego z wystąpieniem usterki? |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-01-30, 13:29
|
|
|
Masz servotronik, więc jeśli dla kompa stałeś w miejscu, to i kierownicą łatwiej się kręciło. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-01-30, 14:48
|
|
|
Ponury Mleczarz napisał/a: | Zauważyłem natomiast inną rzecz. Kiedy usterka wystąpiła układ kierownicy bardzo (a nawet zbyt) lekko chodził. Normalnie też chodził, jak dla mnie, idealnie ale nie aż tak lekko, że dało się wyczuć różnicę kiedy licznik zaczął pracować. Czy to może mieć coś wspólnego z wystąpieniem usterki? |
hej, to powiem C, że miałem bardzo podobny problem. Otóż, w drodze do DE przestał mi działać licznik, jak u Ciebie. Brak prędkości, naliczania KM itp.... Również właśnie wspomaganie chodziło "dziwnie" lekko.
Wydaje mi się, ze może mieć z tym dużo wspólnego czujnik prędkości zamocowany w skrzyni biegów nad lewą półosią. Mi on w pewnym momencie zaczął działa i wszystko wróciło do normy i działa do dziś. Wydaje mi się, ze mogła się gdzieś wilgoć dostać i stąd te wszystkie problemy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Ponury Mleczarz
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sty 2018 Posty: 3 Skąd: Kalisz Pomorski
|
Wysłany: 2018-03-02, 15:40
|
|
|
Dzięki za pomocne odpowiedzi. Niestety nie miałem możliwości odpowiedzi wcześniej.
Po podpięciu do kompa wykryto następujące błędy:
17536 - "mnożąca adaptacja paliwa, blok 1; mieszanka uboga
- Stały",
17538 - mnożąca adaptacja paliwa, blok 2; mieszanka uboga
- Stały",
17547 - "adaptacja dodatkowego paliwa, blok 2; mieszanka bogata
- Stały",
18011 - "Uszkodzenie sterownika ECU
- nieciągły". |
|
|
|
|
|
|
|
Miś
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 96 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2018-05-05, 09:32
|
|
|
Witam miałem ten sam problem z licznikiem tylko,że podczas deszczu licznik prędkości wariowal lub stał w miejscu przyczyną okazała się kostka od predkosciomierza a dokładnie wtyczka.Problem się rozwiązał po dokładnym wizolowaniu i uszczelnieniu wtyczki dojście tylko i wyłącznie z kanału.Dodam że mam dwa liczniki klony do mojej maszyny i objaw zawsze był ten sam.Ja uszczelnialem zwykła taśma izolacyjna na gorąca i termokurczka |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|