Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Nagle przestał działać prędkościomierz  
Autor Wiadomość
Ponury Mleczarz 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz Pomorski
Wysłany: 2018-01-24, 19:28   [D2 00 4.2PB/LPG ] Nagle przestał działać prędkościomierz

Witam,
Problem z autem polega na tym, że po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta na jakąś godzinę, przestał działać prędkościomierz, cały czas jest na poziomie 0km/h. Dodatkowo zaczął świrować wskaźnik poziomu paliwa. Wskazuje różne poziomy zależy czy ruszam, czy jadę czy stoję. Zauważyłem też, że wskaźnik średniej prędkości pokazuje jakieś duże liczby (180, 200, itp.), w zależności od teoretycznej prędkości. Sprawdziłem bezpiecznik 21 (15A) - jest w porządku, dołączyłem akumulator na parę minut ale to nic nie pomogło... Proszę o rady jak uporać się z tym problemem.
Pozdrawiam
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-01-24, 20:57   

a podłączałeś komputer i skanowałeś blędy???

to co opisujesz może wskazywać na jakieś uszkodzenie samego licznika lub

czujnika prędkości w skrzyni biegów lub / i

czujnika poziomu paliwa w baku (w lewej komorze)..

najpierw scan błędów ,później można coś więcej powiedzieć
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Ponury Mleczarz 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz Pomorski
Wysłany: 2018-01-28, 22:50   

Dzięki za odpowiedź. Z racji małej miejscowości na podłączenie do kompa umówiłem się dopiero na poniedziałek ale... Dzisiaj kiedy wsiadłem do auta z zamiarem powrotu do domu licznik zaczął normalnie chodzić. Zauważyłem natomiast inną rzecz. Kiedy usterka wystąpiła układ kierownicy bardzo (a nawet zbyt) lekko chodził. Normalnie też chodził, jak dla mnie, idealnie ale nie aż tak lekko, że dało się wyczuć różnicę kiedy licznik zaczął pracować. Czy to może mieć coś wspólnego z wystąpieniem usterki?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-30, 13:29   

Masz servotronik, więc jeśli dla kompa stałeś w miejscu, to i kierownicą łatwiej się kręciło.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-01-30, 14:48   

Ponury Mleczarz napisał/a:
Zauważyłem natomiast inną rzecz. Kiedy usterka wystąpiła układ kierownicy bardzo (a nawet zbyt) lekko chodził. Normalnie też chodził, jak dla mnie, idealnie ale nie aż tak lekko, że dało się wyczuć różnicę kiedy licznik zaczął pracować. Czy to może mieć coś wspólnego z wystąpieniem usterki?


hej, to powiem C, że miałem bardzo podobny problem. Otóż, w drodze do DE przestał mi działać licznik, jak u Ciebie. Brak prędkości, naliczania KM itp.... Również właśnie wspomaganie chodziło "dziwnie" lekko.

Wydaje mi się, ze może mieć z tym dużo wspólnego czujnik prędkości zamocowany w skrzyni biegów nad lewą półosią. Mi on w pewnym momencie zaczął działa i wszystko wróciło do normy i działa do dziś. Wydaje mi się, ze mogła się gdzieś wilgoć dostać i stąd te wszystkie problemy <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Ponury Mleczarz 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz Pomorski
Wysłany: 2018-03-02, 15:40   

Dzięki za pomocne odpowiedzi. Niestety nie miałem możliwości odpowiedzi wcześniej.
Po podpięciu do kompa wykryto następujące błędy:
17536 - "mnożąca adaptacja paliwa, blok 1; mieszanka uboga
- Stały",

17538 - mnożąca adaptacja paliwa, blok 2; mieszanka uboga
- Stały",

17547 - "adaptacja dodatkowego paliwa, blok 2; mieszanka bogata
- Stały",

18011 - "Uszkodzenie sterownika ECU
- nieciągły".
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-05-05, 09:32   

Witam miałem ten sam problem z licznikiem tylko,że podczas deszczu licznik prędkości wariowal lub stał w miejscu przyczyną okazała się kostka od predkosciomierza a dokładnie wtyczka.Problem się rozwiązał po dokładnym wizolowaniu i uszczelnieniu wtyczki dojście tylko i wyłącznie z kanału.Dodam że mam dwa liczniki klony do mojej maszyny i objaw zawsze był ten sam.Ja uszczelnialem zwykła taśma izolacyjna na gorąca i termokurczka ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.