Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-12-09, 14:29   

ja na twoim miejscu tylko bym zobaczył jego stan jak olej nie śmierdzi i nie przypomina błota
to zmieniaj
jak jest jak wyżej to tylko uzupełnij jego stan i zbieraj kasę na skrzynię ;-)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2012-12-09, 14:47   

no i tego sie najbardziej obawiałem przy kupnie auta... Podczas "jazdy testowej" było wszystko idealnie, a teraz 2 miechy po zaczynają sie schody :evil: biednemu to zawsze wiatr w oczy :-P

[ Dodano: 2012-12-14, 18:43 ]
Witam... no i po wymianie oleju a ASB :-| no i ... jest lepiej niz bylo wczesniej :mrgreen: skrzynie juz nie wibruje / buczy, a biegi zmieniaja sie prawie niewyczuwalnie. Mechanik powiedział że był niedobór oleju bo zleciało jakies 6 litrów a wlał 8. Przynajmniej sie dowiedziałem że skrzynia była naprawiana :-/ W każdym bądź razie teraz jest OK i zobaczymz jak będzie dalej...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-03, 20:51   

martin_rs4 napisał/a:
mi skrzynia własnie nie szarpie przy zmianie biegów, tylko tylko przy dodaniu gazu obroty falują w górę i w dół na automacie jakby skrzynia nie wiedziała czy zmienić bieg czy nie, i wtedy to buczenie sie pojawia.


Odświeżam, ostatnio zauważyłem u siebie buczenie w stylu buuu buuuu <hihi> szczególnie na 4 i 5 biegu między prędkościami 50-110km/h. Ewidentnie pochodzi to od skrzyni, towarzyszy temu podbijanie obrotów. Stan oleju OK, kolor lekko brązowy nie czuć natrętnie spalenizny. Mam filter oraz uszczelkę, i teraz pytanie czy zaryzykować i podmienić częściowo olej?
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-03, 22:27   

A dawno u siebie wymieniałeś olej w ASB? Ja od wymiany zrobiłem prawie 40kkm, tak wiec jeszcze 20kkm i znów wymieniam. Też miałem dylemat bo poprzedni właściciel nie był w stanie powiedzieć kiedy olej był zmieniany.
Tak więc 50/50 ze będzie dobrze, ale wymieniałem 2x statycznie raz drugi raz po ok. 800km.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-03, 22:51   

Może coś z konwerterem jak sie obroty falują? Oleum jak było zmieniane to nie w nim problem jak nie to warto sprawdzić.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-06, 11:25   

Cytat:
A dawno u siebie wymieniałeś olej w ASB?

Małpa naprawiana była przy 271 141km (brak wstecznego), wymieniono olej, uszczelkę, filtr, reszta ogólnie napisana - naprawa skrzyni automatycznej. Podejrzewam, że nie było wymiany po naprawie skrzyni.. Obecnie będzie jakoś 317 000 ... . Kiedyś dolałem 0,5l ostatnio sprawdzałem poziom i było ok.

Apophis napisał/a:
Może coś z konwerterem jak sie obroty falują?

Falują odkąd kupiłem auto, z czasem coraz bardziej, czasami nawet tarka zaskoczy. Nie wiem czy przy naprawie był konwerter regenerowany, poprzedni właściciel również. Kupię ten olej i wymienię częściowo. Oby tylko wymiana nie ubiło jej, bo zły moment na takie psoty :/

Trzeba jeszcze pomyśleć o dodatkowej chłodnicy oleju ASB bo ostatnio sprawdzałem i było ponad 90st :(
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-01-06, 14:50   

mi jak padnie to będzie manual :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-06, 15:01   

pepi napisał/a:
mi jak padnie to będzie manual :)


oj ja to nie wiem czy po tylu latach z automatem chcialoby mi sie heblowac w gore i w dol...i jak sobie pomysle o tej bolącej lewej stopie od wciskania sprzegla w korkach w miescie to stwierdzam iz raczej manuala juz nie kupie :D

krzychu22.p1i napisał/a:
Kupię ten olej i wymienię częściowo. Oby tylko wymiana nie ubiło jej, bo zły moment na takie psoty :/


Krzychu jak juz wymieniac to lepiej "calosc" staycznie, bo jak skrzynka bedzie sie miala posypac to i tak to zrobi :/

krzychu22.p1i napisał/a:
Trzeba jeszcze pomyśleć o dodatkowej chłodnicy oleju ASB bo ostatnio sprawdzałem i było ponad 90st :(


to jest nawet ciekawe, bo ja u siebie nigdy nie sprawdzalem temperatury podczas, lub po jezdzie.... <hmm> poza tym u mnie tfu, tfu nic sie niepokojacego nie dzieje :>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.