Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie przy ruszaniu i hamowaniu  
Autor Wiadomość
trezeguet 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-06, 21:08   [D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie przy ruszaniu i hamowaniu

Witam.
Panowie mam mały problem. nie umiem sie pozbyc stuków ktore wystepuja podczas ruszania i hamowania- powiem tak stuka tylko przy ruszaniu i jak hamuje tuz przed samym zatrzymaniem - stuków nie ma jak jade na wprost na zakretach i wogole. osttanio wymieniłem wahacz przedni górny od str kierowcy i pasażera - dałem przekładnie do regeneracji heh a stuki dalej są dzisiaj auto odebrałem i dalej stuka. wydaję mi sie ze stuki sa centralnie pod moja noga jak naciskam na pedał hamulca i gazu.
dwa razy byłem na szarpakach i goscie nic nie wyczaili nawet nie chcieli za 2 wizyte kasy bo nie wiedza co sie dzieje - kurde pomózcie bo to az nieprzyjemnie sie jezdzi. Moze komus z Was przytrafił sie juz taki problem i znacie na to receptę.
pozrawiam
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-07-07, 05:35   

Może to to samo ? http://www.a8team.pl/topics15/4592.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
trezeguet 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-07, 05:42   

znam temat ale klocki to nie są , maglownica z drazkami jest po regeneracji, wahacze powymieniane - heh moze cos z ta belka ale nie mam pojecia jak to wybadac - jak na szarpakach nic mi nie powiedzieli nawet sam stalem z gosciem w kanale - i gosciu nic nie stwierdzil heh
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-07, 08:43   

Może coś z napędem albo zawieszeniem skrzyni biegów albo silnika?
 
 
trezeguet 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-07, 09:57   

no ok ale jak to sprawdzic ? bo jak mi na szarpakach nie umia stwiedzic skad dochodza stuki - a rozebrac całe auto to tez nie jest rozwiazanie ;/
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-07, 12:38   

Jeśli to nie jest z zawieszenia tylko z układu napędowego, to na szarpakach niczego nie stwierdzą...

Masz skrzynię Tiptronic, więc jadąc jednostajnie ustal jeden bieg (np. przy prędkości około 60-70 km/h trójkę albo czwórkę) i co 3-4 sekundy na zmianę naciskaj delikatnie gaz i go puszczaj. Słuchaj czy wtedy nie stuka. Gazu dawaj tyle aby utrzymywać prędkość ale żeby silnik nie hałasował.

Inny test to na postoju sobie zmieniaj kierunek napędu D-R-D (względnie D-N-D) i też słuchaj.

A całkiem najlepiej to jeśli masz możliwość przejechać na kanałem, to jeden gościu pod spodem słucha skąd stuka, a drugi odtwarza problem ruszając/hamując.
 
 
trezeguet 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-07, 13:22   

to stuka mi w okolicy wahacza ( tzw banana) i były odgięte sanki troche - kolega wyprostował te sanki no ale stuki dalej - wlaśnie przeczytałem ze problemem może byc ten wahacz ( banan) - czytałem w innym temacie gdzie wypowiadał sie szeryfish - ze banan a poprawdzie jego tuleja jest odpowiedzialna ze stuki przy hamowaniu i nawet ryszaniu. kurde zamowie dzisiaj i w weekend to poskrecam - kurde mam nadzieje ze to sie wkoncu skonczy :D kazde wejście do kanału na podnośnik to nowsze wizje a ile idzie pakować w auto heh
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-07-08, 09:31   

przyzwyczaj się do wkładania kasy w te samochody. Skarbona bez dna i tak będzie doputy dopuki go nie sprzedasz. Ja nauczony na swoich błędach wymieniam zawieszenie w całości ponieważ jak wymieniłem jeden wahacz, za miesiąc drugi po kilku tygodniach następne dwa i tak, aż wymienisz wszystko, a jak wymieniłem całości to spokojnie dwa lata spokój. A też stukało mi przy hamowaniu w ostatniej fazie hamowania, jakby coś przeskakiwało. Był to któryś z wahaczy górnych po stronie kierowcy.
Życzę powodzenia i duużo cierpliwości podczas eksploatacji świnki skarbonki :-D
 
 
trezeguet 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-08, 13:05   

hehe przyzwyczaiłem się :D ale lubie wiedziec co konkretnie dolega :D a nie co chwile niewiadome - robisz jedno i jestes zadawolony - aa juz nie bedzie stuków - wyjezdzasz z warsztatu a tu h... :P i znowu kombinacje co to moze byc - 10 opinii mechaników -

[ Dodano: 2011-07-11, 17:33 ]
2 wahacze przednie dolne od kierowcy wymienione i stuki sa dalej heh ;/ teraz juz nie wiem
 
 
patch213 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Luke
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-11-22, 10:50   

Panowie wiecie może już co jest przyczyną tych stuków bo u mnie to samo wymieniłem już praktycznie całe zawieszenie i dalej to samo:/
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-11-22, 10:55   

Panowie jeśli zawieszenie macie wymienione to obstawiam na klocki , łatwo to sprawdzić , jak jedziecie po nierównościach , puka wam i jak przytrzymacie lekko hamulec to pukanie ustaje ??
Jeśli tak to klocki .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-11-22, 11:11   

moga byc i klocki
ale jak zacisk wyrobiony to tez ladnie tłucze na nierównościach ;-)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-11-22, 11:44   

tomek87g napisał/a:
oga byc i klocki
ale jak zacisk wyrobiony to tez ladnie tłucze na nierównościach ;-)

prawda , święta prawda :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-11-25, 11:04   

u mnie tez stuka ale wyczaiłem co to dokładnie tak jak opisujecie i okazało sie mam urwane mocowanie górnego wahacza musze kupic nową zwrotnice bo nic sie z tym nieda zrobic
 
 
mariuszjp100 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 154
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 2012-11-29, 19:09   

Koledzy jestem nowy nie bardzo jeszcze umiem sie tym poslugiwac a mam problem.podczas hamowania jakies stuki w lewym kole i jak skrece w lewo to tez ale to nie przegub bo po pelnym skrecie przestaje co to moze byc?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.