Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Ściąga samochód na prostej drodze  
Autor Wiadomość
polbed 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Bulowice/Małopolska
Wysłany: 2010-05-14, 16:49   [D2 00 4.2PB ] Ściąga samochód na prostej drodze

Witam drodzy Klubowicze!
Mam problem gdy jadę prostą drogą i puszczę kierownice samochód ściąga w prawo. Dzisiaj robiłem drugi raz zbieżność , według komputera teraz jest wszystko idealnie proste.Jednak samochód wciąż ściąga. :-( :-( Sprawdzałem ciśnienie w oponach-takie same , opony nowe świeżo założone , zawieszenie nie stuka nigdzie nie ma luzu.Może ktoś z was miał taki podobny przypadek??
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-05-14, 18:30   

Widać jest krzywy hehe :P ale to w sumie byłoby widać podczas zbieżności ;P

U mnie jest podobnie czasami...
Ale ja jeżdżę na 19" felgach + 245/40 :) i nawet nie wiesz co się dzieje na pozornie równym asfalcie :P prawda jest taka że u nas w polsce niema równych asfaltów :P (chyba że przejedziesz murzyna walcem) już nie mówiąc o koleinach :P Po prostu kiera łamie ręce...

Ale jeżeli wcześniej tak nie miałeś na tych samych drogach... a w aucie masz cały czas te same felgi, opony itd... To wiem że na przekładni (nie wiem czy w twojej też) jest taki siłownik (teleskop jak w bagażniku tylko większy) i on się nazywa "tłumik drgań" czy jakoś tak (ale wątpię aby jego zużycie powodowało ściąganie na którąkolwiek stronę) ...

Potem to może być zbieżność... może pojedź na stacje diagnostyczną albo gdzieś aby obadali czy jest dobrze... u mnie jeden serwis tak ustawia zbieżność że robi to źle...
Na stacji diagnostycznej możesz poprosić o obadanie drążków, końcówek drążków, wahaczy. (jak robiłeś to stacji wszystko, przejedź się do innej)

A potem już sam nie wiem... Może przeguby albo łożyska... ale to już ktoś inny musi się wypowiedzieć. Ja powiedziałem tyle ile wiedziałem :)

I powiedz jeszcze... masz tak przy hamowaniu też ? Czy jak ? Opisz dokładniej jak ci ściąga na prawo :)
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2010-05-14, 19:55   

zamień przednie koła miejscami i napisz czy się coś zmieniło ? (powinno pomóc)
_________________
toom_ek
 
 
polbed 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Bulowice/Małopolska
Wysłany: 2010-05-14, 20:13   

Ogólnie od zakupu samochodu tj od wyjazdu z salonu Audi w Niemczech samochód miał delikatną tendencje jazdy w prawo.Na pewno serwis wymienił mi gałki.Problem nasilił sie dopiero kiedy wymieniłem dwa górne wahacze od strony kierowcy i założyłem nowe opony 18'''. Zaraz po tym udałem się na pierwszą zbieżność. Ogólnie nie byłem zadowolony już jak zobaczyłem jak to robi facet , bo miał kombinowane przyrządy na felgi 18'' . Problem mój polegał również na tym że, byłem tylko tydzień w kraju i nie miałem czasu znaleźć kogoś w okolicy żeby zrobił to dobrze i od ręki. Tak więc teraz jestem w Holandii i dzisiaj robiłem zbieżność u mojego znajomego na profesjonalnym sprzęcie. W porównaniu z ostatnią zbieżnością duża różnica była z tyłu , z przodu wystarczyły nie wielkie korekty. Po ustawieniu wszystkiego idealnie na komputerowym sprzęcie w czasie jazdy próbnej samochód dalej ściągało ale troche mniej. Znajomy powiedział mi że może to być przez opony. Dodam tylko że podczas hamowania auto nie ściąga.

Sam już nie wiem co to może być.
 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2010-05-14, 20:38   

zamień koła tak jak pisałem, kiedyś tak miałem robiłem 3 razy pełną geometrie kół i cały czas uciekał na prawo, zamieniłem miejscami koła i pomogło, była to wina opony.
_________________
toom_ek
 
 
polbed 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Bulowice/Małopolska
Wysłany: 2010-05-15, 13:01   

Obróciłem z przodu opony i dalej to samo . Jeszcze spróbuje przemienić z tyłu na przód . Jak to nie pomoże to już sam nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić :-( :-(
 
 
glinka 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 195
Skąd: morąg
Wysłany: 2010-05-18, 21:35   

polbed napisał/a:
Obróciłem z przodu opony i dalej to samo . Jeszcze spróbuje przemienić z tyłu na przód . Jak to nie pomoże to już sam nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić :-( :-(


nie jestem do konca pewny czy jest w a8 cos takiego jak kont pochylenia koła jesli jest to moze to byc to :shock:
 
 
polbed 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Bulowice/Małopolska
Wysłany: 2010-05-19, 01:06   

Cytat:

polbed napisał/a:
Obróciłem z przodu opony i dalej to samo . Jeszcze spróbuje przemienić z tyłu na przód . Jak to nie pomoże to już sam nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić



nie jestem do konca pewny czy jest w a8 cos takiego jak kont pochylenia koła jesli jest to moze to byc to


W Audi jest kąt pochylenia zawieszenia . Jeśli chodzi o zbieżność to jestem pewien że jest teraz dobrze . Robiłem je teraz u mojego znajomego w Holandii na profesjonalnym sprzęcie .
Sam widziałem na monitorze komputera maszyny od zbieżności że wszystko jest idealnie ustawione .
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-05-19, 12:10   

A te wahacze co wymieniałeś to wszystkie masz z tej samej firmy ?

Nie wiem o co chodzi ale mnie zawsze straszą że najlepiej jak wszystkie są tej samej firmy :P Bo w przeciwnym wypadku coś może skrzypieć itd ale nie zagłębiałem się w ten temat :)

Co do zbieżności :) Też straszą że jak się nie ustawi od razu to opony na śmietnik... Ale co się z oponą dzieje (pewnie źle się ściera) i jakie są objawy takiej złej opony to nie wiem...

Może zajedź do wulkanizatora który ci powie czy opony dobrze się ścierają czy też nie :)
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.