Autor |
Wiadomość |
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-10, 08:46
|
|
|
pepi napisał/a: | no mi przytargali trafica po remoncie kapitalnym -korba wyszła blokiem
silników się nie robi tylko wymienia na sprawne a jak nie ma ich to wtedy tylko się robi zwłaszcza jak remontu w przypadku 4,2 z prawdziwego zdarzenia raczej nikt nie zrobi bo to nie możliwe jest ana pewno bardzo kosztowne |
A no kosztowne. Jakieś 30k wyszło. A nawet i lepiej. A chodziło o to wstępnie że brała oleju sporo. I ci co twierdzą że v8 musi brać olej niech się pukna czym ciężkim i kupią sobie 1.9tdi albo w przypadku a8 2.5tdi.
Miałem mnóstwo 1.9 I 2.5 z grupy VAG Były to mniejsze i większe sztrucle Ale o braniu oleju nie było nowy nawet przy przebiegu 900.000. Co najwyżej wycieki. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-10, 09:06
|
|
|
akurat benzyny biorą dizle tylko bez turbo w audi
Mój obecny motor ma bardzo umiarkowany apetyt na olej powiedzmy tak na 15 tys może 2 litry przepali ale poprzedni to ze 3 l na 1000
To ta przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-10, 09:17
|
|
|
Mój bral 1l/1000
Po prostu silnik nie był dbany. Podejrzewam że gdybym mial go od nowości to by nie bral po milionie.
Teraz po remoncie nie bierze nic. I tylko takie zużycie jest dla mnie satysfakcjonujace.
Ewentualnie Max litr Na 10.000. Inaczej silnik albo kibel. Albo jakiś wycieki. Innymi słowy jak bierze olej to albo coś z tym robimy. Albo wmawiamy sobie że tak ma być.
Ewentualnie sprzedajemy jako "igła" jak to często bywa.
Ps. Gdzieś czytałem że v8 to luźno spasowany silnik i ubytek oleju to rzecz normalna. Haha
Luźno spasowane to mogą być gacie nie silnik. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-10, 09:34
|
|
|
pogadamy po 2-3 wymianie oleju |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-10, 09:36
|
|
|
Sugerujesz że znowu zacznie brać? |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-10, 10:27
|
|
|
Vka konstrukcyjnie tak ma, że musi coś pobrać. Fizyki nie da się oszukać. Czy to będzie VAG, BMW czy inna marka zawsze jakiś pobór będzie. Najważniejsze aby nie było to liczone w litrach od wymiany do wymiany. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-10, 10:39
|
|
|
Swoją drogą samochód tani w kupnie... później jest gorzej. Tak sobie myślę że taniej by mnie wyszła D4 w leasing:P (czy obecnie D5 chyba)
Ale ja jakoś jestem fanem starszej motoryzacji
No i oczywiście brak V8 w gamie |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-10, 15:24
|
|
|
bloku napisał/a: | Vka konstrukcyjnie tak ma, że musi coś pobrać. Fizyki nie da się oszukać. Czy to będzie VAG, BMW czy inna marka zawsze jakiś pobór będzie. Najważniejsze aby nie było to liczone w litrach od wymiany do wymiany. | - tylko dlaczego moje inne v nie biorą co najwyżej wychlapują mowa nie o grupie vw
A co jest z tymi fsi/tfsi koledze 1,8 bierze na 1000 4 litry oleju ja bym to określił jednym słwem tragedia i tyle .
Ja nie wiem co tam u ciebie było robione i jak ale dla mnie problematyczna jest powłoka na cylindrach która jak ulegnie uszkodzeniu to praktycznie po ptakach
Jak się u ciebie poukłada to pogadamy
Rozbierałem ostatnio 3,0 tdi i miało coś koło 300 tys i mierzyłem pierścienie i miały fabryczne normy wiem tam są normalne tuleje ale były w idealnym stanie |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-12, 10:05
|
|
|
pepi napisał/a: | albo korba |
Wydaje mi się że jakby to była korba to po tych kilku tysiącach niezłych batów już dawno wypier....ła by w powietrze |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-12, 14:00
|
|
|
raczej tak ale może tak być że się jakoś to potem uszczelnia ale to sa tylko gdybania |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2019-03-16, 09:54
|
|
|
Cytat: |
Vka konstrukcyjnie tak ma, że musi coś pobrać. Fizyki nie da się oszukać |
ciekawa teoria. To ja mam chyba popsuty motor bo mój od wymiany do wymiany nie chce nic zjeść |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-03-16, 10:51
|
|
|
w audi to akurat jednostkowe przypadki że nie bierze to znaczy twój motor odbiega od normy |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-03-16, 10:58
|
|
|
Czyli czas na remont
A co do mojej teorii to było to pół żartem pół serio. Z V jest tak jak z bokserami, mają nierównomierne pochylenie układu tłokowego więc strona "leżąca" jest bardziej narażona na zużycie. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-03-16, 14:40
|
|
|
Czyli w najmniejszym stopniu powinna zużywać się ścianka ""wisząca" cylindra- ta od wewnątrz litery V, przednia i tylna ścianka także narażona jest na większe zużycie, kto wie czy w nie większym stopniu przy takich przyspieszeniach tego auta. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-03-16, 19:58
|
|
|
ale lepsze jest chłodzenie np i silniki w układzie v zazwyczaj są długowieczne przebiegi koło 500 tys są realne a r4 |
|
|
|
|
|