Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-07-02, 18:30
|
|
|
To zależy co tak faktycznie tam trzeba zrobić, napewno montaż i demontaż to ok 1000 PLN, a reszta to części, ja to tak rozumie, konwerter 1500, pompa ok 800 chyba, uszczelnienia skrzyni ok 800, olej i filtr powiedzmy 400, ciekawe za co policzyli tyle |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-07-02, 20:01
|
|
|
pb41ns napisał/a: | ciekawe za co policzyli tyle |
za robocizne. Łatwo policzyć że części to koszt ok. 4000zł reszta to zarobek zakładu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2018-07-02, 20:10
|
|
|
Lechu napisał/a: | bolciu napisał/a: | Kolejny tel z warsztatu - wstępna wycena 6500zł - jprd nieźle |
Czy robiąc to samemu można zejść np do połowy tej kwoty ? |
Ja bym zbytnio nie ekscytował się. Co zostało uszkodzone to dopiero można stwierdzić po demontażu i rozebraniu skrzyni. Do tego nowego warsztatu od skrzyń miałbym ograniczone zaufanie ze względu na to, że gdyby uszkodzona byłaby pompa oleju to auto nie jechałoby ani na zimnym ani ciepłym oleju a oni już postawili diagnozę. W pompie są dwa takie wypustki a w sprzęgle dwa frezy. Jedne wchodzą w drugie. Jeśli te wypustki zostałyby zmielone przez niewłaściwy montaż to nie byłoby przeniesienia napędu wogóle. Jeżeli na zimnym ciągnie a po rozgrzaniu nie ma przeniesienia napędu to mogły ulec uszkodzeniu uszczelnienia w koszu i nic nie ma to wspólnego z montażem.
Ja bym kazał tą skrzynię zdemontować i wtedy dokładnie ją oglądnąć, jeszcze przed rozebraniem. Sprawdziłbym czy te dwa zęby w pompie są na swoim miejscu i będziesz wiedział czyja to jest wina i czy ten nowy warsztat nie koloryzuje w celu podbicia rachunku.
Samemu będzie to trudno naprawić, zbyt kosztowny jest montaż i demontaż skrzyni. Jeżeli będziesz naprawiał sam, to możesz ją wyciągać kilka razy i tyle razy płacić za wyjęcie.
Pzdr |
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-07-02, 20:45
|
|
|
Już odpowiadam - robocizna 2600zł. Skrzynia jest już rozebrana i teraz dokładnie nie pamiętam ale uszczelnienia 700zł, olej 300zł, konwerter 1300zł, pompa coś około 1100zł, nie pamiętam ilości tarcz do wymiany ale też są. No i tak suma rośnie. Robocizna droga - no ale jak sie nie ma zaplecza i doświadczenia to trzeba płacić.
Mechanik wziął na siebie konwerter i pompę olejową. To tak w skrócie.
A i jeszcze łapa trzyma się na dwóch śrubach bo trzecia nie ma do czego być wkręcona - ale tak już było także zrobią i to. A warsztat to autostacja w Trzciance. W necie mają dobre opinie i tym się sugerowałem przy oddaniu auta. Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-02, 21:41
|
|
|
Jesli wziął na siebie konwerter i pompe olejową to uwazam ze zachował sie jak najbardziej OK. To są elementy które mogł uszkodzic przy złym montazu. To nauczka dla niego, ale brawo dla niego. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-07-02, 22:07
|
|
|
Też tak uważam - przedstawiłem mu sytuację i powiedziałem iż uważam, że po jego stronie leży pompa i konwerter - resztę biorę na siebie. Trudno - takie sytuacje się zdarzają. Zgodził się na takie rozwiązanie także myślę, że zachował się w porządku. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-07-03, 22:33
|
|
|
bolciu napisał/a: | Zgodził się na takie rozwiązanie także myślę, że zachował się w porządku. | Ze świecą szukać takich mechaników, nie każdy umie (czy też chce) przyznać się do błędu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-07-26, 20:21
|
|
|
Witam po przerwie i śpieszę napisać, że auto dzisiaj zostało odebrane, koszt 7000zł. Jako, że musiałem kupić nową obudowę do skrzyni koszt wzrósł do 9000zł - bo musiałem kupić drugą kompletną skrzynię - samej obudowy z symbolem FUU chyba w całej Polsce nie było no życie jest okrutne Ale w skrzyni zostało wymienione chyba wszystko także powinno na trochę wystarczyć. Auto jedzie normalnie, nic nie szarpie, nie przeciąga itp Generalnie jestem zadowolony - żona trochę mniej Teraz juz tylko inwestować w to auto, bo sprzedawać chwilowo szkoda. Podsumowując - koszt wymiany silnika i remont skrzyni, lawety itd wyniósł praktycznie 15.000zł a to jeszcze nie koniec. Teraz muszę wymienić przewód od klimy bo dziwnym trafem jest przetarty i puszcza. No nic - to akurat tania rzecz. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-26, 20:33
|
|
|
podziwiam takich ludzi
ale co wy widzicie w tych traktorach chodzi to tak sobie rechot zdechłych żab zapach taki dziwny .
Mało ekonomiczne
naprawy upierdliwe -dzisiaj wyrywałem 4,0 tdi z d3 no podziw dla projektantów .
A takie 4,2 w benzynie w miarę ok |
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 97 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2021-11-19, 15:25
|
|
|
pepi napisał/a: | podziwiam takich ludzi
ale co wy widzicie w tych traktorach chodzi to tak sobie rechot zdechłych żab zapach taki dziwny .
Mało ekonomiczne
naprawy upierdliwe -dzisiaj wyrywałem 4,0 tdi z d3 no podziw dla projektantów .
A takie 4,2 w benzynie w miarę ok |
nadszedł moment kiedy też nabyłeś 3.3 klekota |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-11-19, 17:28
|
|
|
no wiedziałem że jest wolny i smierdzi... teraz jeszcze wiem
że jest mało ekonomiczny... ale kto bogatemu zabroni? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-11-21, 11:45
|
|
|
kupiłem takie 3,3 tdi fakt nie dla silnika i tak sobie tym już 1 tys zrobiłem jak gaz będzie 4 złoty a pewnie bedzie to ....
[ Dodano: 2021-12-10, 19:35 ]
nawet to fajnie lata i chodzi tylko ten specyficzny zapach |
|
|
|
|
|
|
|
|