Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-19, 09:59 [D2 01 3.7PB
] Katalizator uniwersalny, a jakość spalin
|
|
|
Cześć. Może jakiś dziwny jestem, ale chciałbym, żeby na przeglądzie spaliny mieściły się w normie. Jako że zamiast katów mam rury, to jest z tym problem. Mam 4 sondy, z czego dwie oczywiście na dystansach. Mimo tego ECU wypluwa błąd za niskiej wydajności katalizatorów. Z wiadomych przyczyn nowe oryginały odpadają, a używki mogą być w złym stanie. Wymyśliłem, że wspawam nowe uniwersalne katy Bosala (do 3l, Euro 3). Robił ktoś coś podobnego? Jeśli tak, to jak spaliny po takim zabiegu? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-04-19, 22:03
|
|
|
Na jakim SKP w PL badają Ci emisje ? Czy chcesz ot tak dla siebie ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-19, 22:06
|
|
|
W Żarach badają dlatego nie korzystam. Kiedys nie miałem problemu potem postanowili stracić klienta |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-04-19, 22:18
|
|
|
Tak, z ciekawości pytałem, bo gdy sam przy okazji przeglądu parę lat temu w ABZcie chciałem by sprawdzono, to przy jednym (drugi "pusty") kacie (choć tak do końca nie wiadomo, czy cokolwiek z niego w środku jeszcze po tylu latach zostało) mieścił się w normie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-20, 06:52
|
|
|
W Olsztynie, na wojewódzkiej. Chcę to zrobić dla siebie - mam nadzieję przywrócić auto do stanu maksymalnie zbliżonego do fabrycznego.
[ Dodano: 2016-08-15, 14:49 ]
Katy wstawione, sondy dałem za nimi (czyli sondy są za dwoma katami każda). 3000km i błąd wydajności katalizatora nie powrócił. Spaliny na SKP w normie. Mission completed |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-08-15, 14:02
|
|
|
Tylne sondy miałeś w tylnych katach czy za nimi? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-08-15, 14:21
|
|
|
Tylne sondy miałem w rurach, bo ktoś wyciął drugie katy. teraz dałem sondy za drugimi katami i jest OK. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-15, 15:35
|
|
|
tak dla uściclenia to w pełni sprawny silnik szczeólnie pracujacy na LPG ma czystsze spaliny jak niedomagajacy z katami To samo dotyczy DPFów |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-02, 12:04
|
|
|
jak możesz podpopwiedz mi taką rzecz.
mam 4 sondy i jak wychodzi 4 katy. gdzie umieściłeś te sondy w katach ? za dolnym katalizatorem czy za tym pre kat-em ?
Zamontowałęś kata Euro 3 ? czy Euro 4 ?
Prawdpodobnie na szybko zmontuje tłumiki przelotowe, na czas kiedy się dobrze zastnanowie co zrobić z oryginałami . Na tą chwilę planuje wkłady im wymienić . |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-04-02, 17:44
|
|
|
Katy wstawiłem euro2 bosal 099-948. Sondy za nimi. Mowa o drugich katalizatorach (tylnych). |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-02, 19:32
|
|
|
krisker napisał/a: | Katy wstawiłem euro2 bosal 099-948. Sondy za nimi. Mowa o drugich katalizatorach (tylnych). |
A może doszedłeś do tego, błąd którego katalizatora i która sonda to zgłasza ? |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-04-03, 06:37
|
|
|
B1 - bank po stronie pasażera
B2 - bank po stronie kierowcy
S1 - sonda przed dużym katem (wysoko, przy kolektorze wydechowym)
S2 - sonda w drugim kacie
Jak masz błąd wydajności kata (efficiency below treshold), to problemem jest drugi kat lub druga sonda (strona podana jest przy kodzie błędu). |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-03, 06:56
|
|
|
Dzięki krisker,
Właśnie problem jest taki, że podaje, który bank ale nic nie pisze, która sonda. sprawdzane vcds-em . |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-04-03, 08:01
|
|
|
Zapodaj treść i numer błędu. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
|
|