Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB/LPG] Błąd P0130  
Autor Wiadomość
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-11, 09:17   [D2 01 3.7PB/LPG] Błąd P0130

Od pewnego czasy pojawia mi się problem z porannym odpaleniem auta. Odpalam auto po nocy i silnik pracuje ok 2-3sekundy po czym gaśnie, po ponownym odpaleniu pojawia się objaw szarpania silnikiem jak by nie pracował na kilku cylindrach przez ok 15-20 sekund. Po przestudiowaniu forum wymieniłem filtr paliwa, ciśnienie na pompie przy listwie wtryskowej ok 3.5 bar przy pompowaniu przed odpaleniem jak i przy pracującym silniku. Podłączyłem kabel, skasowałem błędy i następnego dnia rano po takim dziwnym objawie pokazał się błąd:

P0130

Co to jest i gdzie tego szukać? (obstawiam sondę lambda tylko którą?)
Jakieś inne pomysły na nieszczęsny objaw?

PS: auto nie szarpie podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, obroty na postoju nie falują, reakcja na gaz prawidłowa, kolejne odpalenia normalne, spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-11, 09:34   

prawdopodobnie grzałka Bank 1 Sensor 1
Do sprawdzenia instalacje LPG ,w sensie że nie opala poprawnie .
_________________
Złego diabli nie biorą ...
Ostatnio zmieniony przez Pepeka 2013-10-11, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-11, 18:03   

daniello napisał/a:
spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.
- :shock: -cegłówkę za nogę masz czy jak
Rząd cylindrów 1 -sonda1 to ta
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-11, 20:23   

pepi napisał/a:
cegłówkę za nogę masz czy jak

nie powiem bo czasami lubię przycisnąć ale 3/4 zbiornika to jazda do 2500 obr/min

Rząd 1 to ten od pasażera tak? Sondy są tylko 2 każda na jeden rząd cylindrów czy jeszcze jakieś o których nie wiem?
Ostatnio zmieniony przez daniello 2013-10-11, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-11, 20:29   

od pasażera
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-12, 21:40   

Jakbyś sobie nie radził to podjedź do mnie... może coś pomogę ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 22:02   

Z racji braku kanału niektórych rzeczy nie da się wykonać więc będę zmuszony czekać aż mechanik wróci z urlopu :/

Jak by jeszcze ktoś mógł powiedzieć czy sonda która nawala jest za czy przed katem?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-19, 06:20   

przed, orginął Boscha ok 320zł
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-19, 06:30   

ale ją się z góry wymienia :-D
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-19, 06:33   

no, a dostęp taki że hińską rączke bytrza mieć :lol:
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-10-19, 07:00   

Błędy błędami a czy pompka paliwa nie ma jakiego problemu ? Miałem podobne objawy w d2 i okazało się że zawsze rano pompka miała ciężko się rozbujać , później żadnych problemów .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 09:04   

a może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie poglądowe bo nigdy w życiu sond nie wymieniałem, jakiś schemat?

U mnie jest tak: stojąc pod autem twarzą do przodu auta nie widziałem żadnej od kolektora do momentu pojawienia się dwóch większych puszek w które są wkręcone sondy, od strony kierowcy sonda jest wkręcona pionowo a od pasażera pod kątem w kierunku kierowcy.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-19, 10:40   

Wymienisz je od góry i są pomiędzy silnikiem a grodzią. Idź od początku wydechu a je znajdziesz albo po wtyczkach owalnych (na grodzi) też je znajdziesz. Będziesz musiał ściągnąć górny plastik i oba boczne, dodatkowo rura dolotu. Z lewej strony będziesz musiał poluzować wiązkę do ECU, uważaj na tulejeczkę dystansową (no chyba, że masz malutkie łapy to nie ruszaj tej opaski) a z prawej strony jest fajny dostęp. Do wykręcenia będziesz potrzebował klucza płaskiego klucza 22mm odpowiedni przyciętego na długość 10 cm :mrgreen: Oby nie były zapieczone :-P

Na pierwszy raz w 50min i paroma ku%&**i się wyrobisz ze wszystkim. :lol:
A tak wygląda na zdjęciu sonda:
_________________
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 13:33   

Sonda zlokalizowana ale naprawdę trzeba mieć malutkie chińskie rączki żeby się tam dostać :P
na chwilę obecna nie do ruszenia ale zobaczymy jak sobie poradzi wd40 i czy drgnie.
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-19, 14:39   

Zanabądź sobie klucz nasadowy do sond, tani jak miska ryżu (ok. 15 zł chińskie) albo porządniejszy circa 30 zł, a o wiele łatwiej Ci będzie. Nie morduj się jakimś obrzynem bo i klucza szkoda ,a i sąsiedzi nie będą o Tobie źle mówić .
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.