Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB ] uszczelka miski olejowej-siła dokręcania?  
Autor Wiadomość
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-09, 22:25   [D2 01 3.7PB ] uszczelka miski olejowej-siła dokręcania?

Szykuję się do wymiany uszczelki miski olejowej w 3.7 fl i nie wiem z jaką siłą dokręca się śruby? Kolejne pytanie jaką uszczelkę polecacie gumową czy papieropodobną?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-10-10, 06:49   

10Nm - śruby fi 6 zazwyczaj dociągasz do max 10Nm
uszczelka - 077103610C - każda dobra + uszczelniacz

mówimy oczywiście o tzw. małej misce olejowej (nie dużej pod całym blokiem silnika)...

uszczelka dużej miski to: 077103609E
moment dokr. śrub też 10Nm
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
dziq111 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: a8
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 49
Skąd: Bieruń
Wysłany: 2013-10-10, 08:19   

sila 12nm gumowa
_________________
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pok...d2da7413be.html
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 22:56   

Pytałem w sklepie jak i w ASO i dostałem odpowiedz że pod małą i dużą miską olejową nie występują uszczelki tylko pasty uszczelniające więc poszła pasta z siłą docisku 10Nm :) i obserwacja czy dobrze uszczelnione.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-10-29, 06:41   

daniello napisał/a:
Pytałem w sklepie jak i w ASO i dostałem odpowiedz że pod małą i dużą miską olejową nie występują uszczelki tylko pasty uszczelniające więc poszła pasta z siłą docisku 10Nm :) i obserwacja czy dobrze uszczelnione.


Jest uszczelka...

Przykład uszczelki

W ETK masz wyszczególnioną uszczelkę nr: 077103610C
Duża miska olejowa także ma swoją uszczelkę.

Są dwie szkoły: uszczelka i bez uszczelki.
Jak dobrze to zrobiłeś to i bez uszczelki będzie trzymać.

Uszczelka daje większe szanse "znalezienia" dobrych powierzchni styku.
Jeżeli miska już swoje przeżyła (a pewnie tak) to uszczelka zniweluje brak
jednej płaszczyzny miski (tam gdzie są śruby to często powstają wybrzuszenia, spowodowane dokręcaniem na max miski). Ci co grzebią to wiedzą o co chodzi.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-29, 07:35   

Po zdjęciu miski nie było uszczelki tylko pasta i tak auto przyjechało z niemiec więc jak może działać poprawnie bez to teraz na siłę nie będę jej tam wkładał :P
Na razie nie mogę zamontować osłony silnika bo uchwyty się połamały więc będzie łatwiej kontrolować czy jest wyciek :P po nagrzaniu auta nic nie cieknie spod miski ale zanim dokręcałem kluczem dynamometrycznym było zrobione na wyczucie i się sączyło.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-10-29, 09:04   

Słuchajcie, dopiero teraz rzuciłem okiem na rocznik auta: 2001 myślałem, że mówimy o aucie z 1996 roku... nie wiem czemu.

ETKA dla silnika 3.7 z 2001 roku podaje, iż nie stosować uszczelki tylko uszczelniacz:

176404A2 - 93G.

Czyli info podane przez serwis i sprzedających było prawidłowe.

I tak zastosowałbym uszczelkę... :)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.