Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-25, 16:59
|
|
|
Noo przepływka smietnik. U mnie na takich wartosciach tez jaja sie dzialy. Po wymianie na nową niedosyć ze praca silnika sie poprawila to bardzo znaczaco rowniez i skrzyni.
Tak wiec Michał kupuj nowa Boscha. Nowa powinna miec cos 256g/s jak dobrze pamietam. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-10-25, 18:29
|
|
|
moja dziala w drugą stronę
pokazuje za wielkie wartości |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-10-25, 19:33
|
|
|
Zrobiłem drugi test
I jest więcej, ale idzie jakoś nie równomiernie przy wyższych obrotach.
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-11-01, 09:38
|
|
|
Po pierwsze - jak logujesz sondy i ich pracę to wrzuc obok blok z obciążeniem silnika bo nie wiadomo, czy gazujesz auto na postoju czy jednak po postoju ruszasz i jedziesz (uchylenia przepustnicy sugerowaly mi ze pierwszy log sond robiles na postoju)
Logi pokazują generalnie kilka możliwości:
1. Sondy przed katami wyglądają na sprawne (ładnie oscylują)
2. Katy też wyglądają na sprawne. Sondy za katami pokazują prawie cały czas wysokie wartości (nie licząć oczywiście stanów przejściowych)
3. Sondy za katami też wyglądają na sprawne. Pokazują wartości wysokie ale jak jest stan przejściowy to tez oscylują
Żeby potwierdzić to co wyżej napisałem trzeba by trochę z laptopem posiedzieć, pojezdzic i zobaczyć jak to się zachowuje w poszczególnym zakresie obciążeń (których nie widać w Twoich logach)
Problemem jest dla mnie różnica w składzie mieszanek miedzy jedna a druga głowica podczas obciążenia (jak sądzę). Na postoju wszystko działa jak należy, jak ruszasz (do 2k rpm) to głowica prawa idzie mega na bogato, a głowica lewa idzie na maksymalnej biedzie. To wskazuje albo na brak kompensacji LPG między listwami (jeśli logi były robione na gazie) albo na jakieś duże nieszczelności w dolocie za przepustnicą. Możliwa przyczyna to również padnięty mocno jeden z wtryskiwaczy (gazowych).
Dodatkowo korekty długoterminowe masz wręcz kosmiczne (jest mega za bogato na obu czapkach). Ewidentnie samochód jest przelany (nie dziwie się ze masz duże spalanie). Przyczyn tego trzeba szukac najpierw w układzie LPG według mnie a potem w zasilaniu benzyną.
Według mnie zrób tak:
1. Odłącz LPG jak Marcin pisał (zakręć butle), poluznij opaski, żeby ciśnienie lpg z układu fazy lotnej spuscic.
2. Wejdz w VAGa, skasuj błędy w silniku.
3. Pojezdzij z godzine na samej benzynie
4. Zrób logi jeszcze raz dokładnie w takim samym zakresie obrotów i obciążeń jak robiłeś poprzednio
5. Jeśli korekty długoterminowe będą w okolicy 3-5% to problem masz z instalacją LPG i jej regulacją, jeśli te korekty polecą na 10-12% jak masz teraz to ewidentnie problem jest gdzies w układzie paliwowym (regulator ciśnienia paliwa najpewniej) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-11-01, 15:32
|
|
|
a nie lepiej jest skasować babole i patrzyć na czasy wtrysku ?
I przejść na lpg i obaczyć co się dzieje czy był rozjazd i czy na lpg się pogłębił ?
Fejsem od lpg |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-11-01, 15:37
|
|
|
Mozna Pepi ale trzeba by miec najpierw interfejs do BRC a jak sam wiesz to nie sa panie tanie rzeczy i nie kazdy to umie obsluzyc. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-12-22, 06:58
|
|
|
Ja dziekuje, czy Ty nie możesz zrobić porządnych logow? Patrzenie w logi z postoju lub krótkiego przejazdu do 2k rpm to jakiś dramat jest. Weź to auto na jakiś prosty odcinek drogi, zapnij 3 bieg na tipie i ciągnij do odcięcia bo tak to nie widać jak silnik odpowiada przy różnych obciążeniach ......
Korekty się poprawily, obie glowice pracują mniej więcej na takim samym składzie (tylko przy jeździe do 2k rpm to można powiedzieć tyle co nic) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-12-22, 23:10
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Ja dziekuje, czy Ty nie możesz zrobić porządnych logow? Patrzenie w logi z postoju lub krótkiego przejazdu do 2k rpm to jakiś dramat jest. Weź to auto na jakiś prosty odcinek drogi, zapnij 3 bieg na tipie i ciągnij do odcięcia bo tak to nie widać jak silnik odpowiada przy różnych obciążeniach ...... |
też już mu tak tłumaczyłem, ale jakoś opornie mu idzie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-12-23, 21:09
|
|
|
Bugalon napisał/a: | 4. Zrób logi jeszcze raz dokładnie w takim samym zakresie obrotów i obciążeń jak robiłeś poprzednio |
Po prostu tym sieę zasugerowałem, ale spoko zrobie, na pełnym bucie zapiętą 3 lub 4 na tipie
[ Dodano: 2018-01-03, 18:22 ]
Więc tak, zrobiłem logi niestety warunki drogowe były takie (sraka w mieście i kibel na autostradzie), że nie było gdzie robić do odcięcia
Auto odpalone na PB jeżdżone po mieście też na pb
PB
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.c...DtsKGw5QAAAA%3D
Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.c...7DCogAAAA%3D%3D
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.c...ChsOXwrwAAAA%3D
Po czym auto przełączyłem na LPG i ponowiłem logi
LPG
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.c...obDlAAAAA%3D%3D
Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.c...7DCogAAAA%3D%3D
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.c...ChsOXwrwAAAA%3D
Zobaczyłem dużo minusów w blokach i ponowiłem loga
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.c...ChsOXwrwAAAA%3D
dzień przed testami zapalił się check (wcześniej jeździłem na pb,a później lpg)
vcds wypluł
Oroda,03,Styczen,2018,16:39:35:58745
Wersja VCDS: AKP 17.8.0 uruchomiony na Windows 7 x86
www.vcds.pl
Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4D0 907 558 T
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8/5V G 0003
3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:
16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
17535 - Zespó3 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1127 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
Kody gotowooci: 0000 0000
I nie wiem z czym to związane, ale czasami na ciepłym jak zapale, to jakby miał problem z utrzymaniem obrotów, rzadko zdarzy mu się zgasnąć. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-01-03, 20:26
|
|
|
Lechu napisał/a: | Więc tak, zrobiłem logi niestety warunki drogowe były takie (sraka w mieście i kibel na autostradzie), że nie było gdzie robić do odcięcia
Auto odpalone na PB jeżdżone po mieście też na pb |
mówiłem ci daj znać przejade się z kompem nie musisz na to patrzeć , zgwałce ci butem twoje A8 i bedziesz mial piekne logi w jakim miescie jezdziłeś skórzewie ? masz zajebiste drogi obok i mniej wiecej wiesz kiedy jest syf
btw odeslalem cie pol roku temu do nowickiego od lpg byles ? mysle ze nie bo zawsze wiesz lepiej |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-01-03, 20:40
|
|
|
NIe ma mnie w Pz
preston81 napisał/a: | btw odeslalem cie pol roku temu do nowickiego od lpg byles ? mysle ze nie bo zawsze wiesz lepiej |
Sam stwierdził ,że nie ma sensu, dopóki na PB nie będzie wzorowo . |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-01-03, 20:50
|
|
|
no to stary rob te logi na obwodnicy , koledzy ci powiedza co w trawie piszczy ograniesz lpg i na duszy bedzie lzej zapewniam |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|