Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] LPG do regulacji ? Silnik AUW  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-25, 16:59   

Noo przepływka smietnik. U mnie na takich wartosciach tez jaja sie dzialy. Po wymianie na nową niedosyć ze praca silnika sie poprawila to bardzo znaczaco rowniez i skrzyni.

Tak wiec Michał kupuj nowa Boscha. Nowa powinna miec cos 256g/s jak dobrze pamietam.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-25, 18:29   

moja dziala w drugą stronę <bezradny>
pokazuje za wielkie wartości
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-10-25, 19:33   

Zrobiłem drugi test

I jest więcej, ale idzie jakoś nie równomiernie przy wyższych obrotach.


 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-11-01, 09:38   

Po pierwsze - jak logujesz sondy i ich pracę to wrzuc obok blok z obciążeniem silnika bo nie wiadomo, czy gazujesz auto na postoju czy jednak po postoju ruszasz i jedziesz (uchylenia przepustnicy sugerowaly mi ze pierwszy log sond robiles na postoju)

Logi pokazują generalnie kilka możliwości:

1. Sondy przed katami wyglądają na sprawne (ładnie oscylują)
2. Katy też wyglądają na sprawne. Sondy za katami pokazują prawie cały czas wysokie wartości (nie licząć oczywiście stanów przejściowych)
3. Sondy za katami też wyglądają na sprawne. Pokazują wartości wysokie ale jak jest stan przejściowy to tez oscylują

Żeby potwierdzić to co wyżej napisałem trzeba by trochę z laptopem posiedzieć, pojezdzic i zobaczyć jak to się zachowuje w poszczególnym zakresie obciążeń (których nie widać w Twoich logach)

Problemem jest dla mnie różnica w składzie mieszanek miedzy jedna a druga głowica podczas obciążenia (jak sądzę). Na postoju wszystko działa jak należy, jak ruszasz (do 2k rpm) to głowica prawa idzie mega na bogato, a głowica lewa idzie na maksymalnej biedzie. To wskazuje albo na brak kompensacji LPG między listwami (jeśli logi były robione na gazie) albo na jakieś duże nieszczelności w dolocie za przepustnicą. Możliwa przyczyna to również padnięty mocno jeden z wtryskiwaczy (gazowych).

Dodatkowo korekty długoterminowe masz wręcz kosmiczne (jest mega za bogato na obu czapkach). Ewidentnie samochód jest przelany (nie dziwie się ze masz duże spalanie). Przyczyn tego trzeba szukac najpierw w układzie LPG według mnie a potem w zasilaniu benzyną.

Według mnie zrób tak:

1. Odłącz LPG jak Marcin pisał (zakręć butle), poluznij opaski, żeby ciśnienie lpg z układu fazy lotnej spuscic.
2. Wejdz w VAGa, skasuj błędy w silniku.
3. Pojezdzij z godzine na samej benzynie
4. Zrób logi jeszcze raz dokładnie w takim samym zakresie obrotów i obciążeń jak robiłeś poprzednio
5. Jeśli korekty długoterminowe będą w okolicy 3-5% to problem masz z instalacją LPG i jej regulacją, jeśli te korekty polecą na 10-12% jak masz teraz to ewidentnie problem jest gdzies w układzie paliwowym (regulator ciśnienia paliwa najpewniej)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-11-01, 15:32   

a nie lepiej jest skasować babole i patrzyć na czasy wtrysku ?
I przejść na lpg i obaczyć co się dzieje czy był rozjazd i czy na lpg się pogłębił ?
Fejsem od lpg
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-11-01, 15:37   

Mozna Pepi ale trzeba by miec najpierw interfejs do BRC a jak sam wiesz to nie sa panie tanie rzeczy i nie kazdy to umie obsluzyc.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-11-05, 19:52   

Więc ostatnio wymieniłem filtr powietrza który na prawdę miał dosyć oraz świece.

LOG 031 032
http://log.malonetuning.c...wYXw7bDlmxdAQAA

LOG 033 034
http://log.malonetuning.c...74CIAxew4xfAQAA

LOG 010 011
http://log.malonetuning.c...cKzwqHDqmd6AQAA

[ Dodano: 2017-12-20, 20:24 ]
Wczoraj po 1,5 h trasie na benzynie zrobiłem logi. Od ostatniego czasu została wyczyszczona przepustnica i wyeliminowano nieszczelność pod jej uszczelką

Logi robione na PB

Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.c...CocOqZ3oBAAA%3D

Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.c...0TDqQAAAA%3D%3D

Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.c...vw7sRRHcBAAA%3D
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-12-22, 06:58   

Ja dziekuje, czy Ty nie możesz zrobić porządnych logow? Patrzenie w logi z postoju lub krótkiego przejazdu do 2k rpm to jakiś dramat jest. Weź to auto na jakiś prosty odcinek drogi, zapnij 3 bieg na tipie i ciągnij do odcięcia bo tak to nie widać jak silnik odpowiada przy różnych obciążeniach ......

Korekty się poprawily, obie glowice pracują mniej więcej na takim samym składzie (tylko przy jeździe do 2k rpm to można powiedzieć tyle co nic)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-12-22, 23:10   

Bugalon napisał/a:
Ja dziekuje, czy Ty nie możesz zrobić porządnych logow? Patrzenie w logi z postoju lub krótkiego przejazdu do 2k rpm to jakiś dramat jest. Weź to auto na jakiś prosty odcinek drogi, zapnij 3 bieg na tipie i ciągnij do odcięcia bo tak to nie widać jak silnik odpowiada przy różnych obciążeniach ......


też już mu tak tłumaczyłem, ale jakoś opornie mu idzie <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-12-23, 21:09   

Bugalon napisał/a:
4. Zrób logi jeszcze raz dokładnie w takim samym zakresie obrotów i obciążeń jak robiłeś poprzednio


Po prostu tym sieę zasugerowałem, ale spoko zrobie, na pełnym bucie zapiętą 3 lub 4 na tipie :)

[ Dodano: 2018-01-03, 18:22 ]
Więc tak, zrobiłem logi niestety warunki drogowe były takie (sraka w mieście i kibel na autostradzie), że nie było gdzie robić do odcięcia :/
Auto odpalone na PB jeżdżone po mieście też na pb

PB
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.c...DtsKGw5QAAAA%3D


Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.c...7DCogAAAA%3D%3D


Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.c...ChsOXwrwAAAA%3D



Po czym auto przełączyłem na LPG i ponowiłem logi

LPG
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.c...obDlAAAAA%3D%3D


Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.c...7DCogAAAA%3D%3D


Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.c...ChsOXwrwAAAA%3D


Zobaczyłem dużo minusów w blokach i ponowiłem loga

Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.c...ChsOXwrwAAAA%3D




dzień przed testami zapalił się check (wcześniej jeździłem na pb,a później lpg)

vcds wypluł

Oroda,03,Styczen,2018,16:39:35:58745
Wersja VCDS: AKP 17.8.0 uruchomiony na Windows 7 x86
www.vcds.pl

Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4D0 907 558 T
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8/5V G 0003

3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
17535 - Zespó3 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1127 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny

Kody gotowooci: 0000 0000


I nie wiem z czym to związane, ale czasami na ciepłym jak zapale, to jakby miał problem z utrzymaniem obrotów, rzadko zdarzy mu się zgasnąć.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-03, 20:26   

Lechu napisał/a:
Więc tak, zrobiłem logi niestety warunki drogowe były takie (sraka w mieście i kibel na autostradzie), że nie było gdzie robić do odcięcia
Auto odpalone na PB jeżdżone po mieście też na pb


:) mówiłem ci daj znać przejade się z kompem nie musisz na to patrzeć , zgwałce ci butem twoje A8 i bedziesz mial piekne logi :D w jakim miescie jezdziłeś skórzewie ? :D masz zajebiste drogi obok i mniej wiecej wiesz kiedy jest syf :)

btw odeslalem cie pol roku temu do nowickiego od lpg byles ? mysle ze nie bo zawsze wiesz lepiej :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-01-03, 20:40   

NIe ma mnie w Pz

preston81 napisał/a:
btw odeslalem cie pol roku temu do nowickiego od lpg byles ? mysle ze nie bo zawsze wiesz lepiej :)


Sam stwierdził ,że nie ma sensu, dopóki na PB nie będzie wzorowo .
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-03, 20:50   

no to stary rob te logi na obwodnicy , koledzy ci powiedza co w trawie piszczy ograniesz lpg i na duszy bedzie lzej zapewniam
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.