Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Missfire po raz kolejny  
Autor Wiadomość
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-11, 10:37   [D2 01 4.2PB/LPG ] Missfire po raz kolejny

Panowie, bujam się z mało przyjemnym problemem. Mianowicie wypada zapłon na drugim cylindrze i tylko na drugim i tylko na wolnych obrotach. Dodanie gazu czyści licznik missfire. Czyli np. jadę 100 km/h, jest idealnie, auto ciągnie, zapłony nie wypadają...zatrzymam się na światłach zaczyna się telepanie a licznik wypadających zapłonów rośnie w zastraszającym tempie. Sterownik potrafi nawet odłączyć całkiem ten cylinder i trzeba gasić silnik i odpalać żeby znowu pracował. Co już zrobiłem? Wymieniłem świece, cewki zamieniałem miejscami. Instalacja gazowa jest nowa ale profilaktycznie zamieniłem miejscami wtryski i też bez zmian. Kompresja na 2 cylindrze 13 atm. Wypsikałem cały samostart żeby sprawdzić lewe ale nic nie znalazłem. Wydech szczelny 4 nowe sondy Bosch, co prawda dwóch tylnych jeszcze nie wymieniłem i mam sporadyczne błędy ale nie sądzę żeby miały taki wpływ.
Zostały mi już chyba tylko podmiana wtryskiwacza benzynowego bo może się zacina. Dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, benzyna czy gaz to samo....
Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić??
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-03-11, 10:50   

Pozostaje jeszcze sprawdzić sterownik silnika i ciągłość przewodów z ECU do wtrysków benzynowych
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-11, 11:31   

michalwruszak napisał/a:
Pozostaje jeszcze sprawdzić sterownik silnika i ciągłość przewodów z ECU do wtrysków benzynowych


Nie zaszkodzi ale uszkodzenie takie miało by stały charakter....
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-11, 20:43   

Chyba znalazłem przyczynę ale spójrzcie sami :

Vaglog

Elektrykę sprawdziłem i generalnie tu nie mam się czego czepić.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-03-11, 20:51   

Rozjechany rozrząd ? Dobrze patrze ?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Kempesior 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 19
Skąd: FZG
Wysłany: 2016-03-11, 21:30   

Też tak myślę, rozrząd do sprawdzenia, jestem na tym etapie w BBK z S4 podobne objawy <hmm>
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-03-12, 11:01   

Zdejmij listwe wtryskowa, wtryski w szklanki czy co tam gruszek ma pod reka, byle szczelne bylo i zobacz czy przy pojawieniu sie cisnienia na listwie i zamknietych wtryskach benzynowych nie podcieka czasem ten z drugiego cylindra, ewentualnie podmien wtryskiwacze benzynowe 2 z 3 cylindrem i zobacz czy sie nie przenosi czasem problem na 3 gar.

Jak to nie wtryski benzynowe a pozostałe wszystkie rzeczy sprawdziles, to zaryzykowalbym chyba sprawdzenie klapek w kolektorze ssacym.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-26, 17:14   

Jak już Bugi wiesz ;) problem okazał się bardziej złożony. Piszę to dla następnych szukających rozwiązań w Internecie :D W większości ich nie znajdą hah.
Po rozebraniu góry silnika:

https://onedrive.live.com/redir?resid=31A8522860163F25!161578&authkey=!ALdgHqI3wIYDijU&v=3&ithint=photo%2cjpg

okazało się, że na głowicy w której występował problem rozpadł się ślizg napinacza, przez co wałek wydechowy przeskoczył o 180 stopni i nie domykały się zwory wydechowe:

https://onedrive.live.com/redir?resid=31A8522860163F25!161576&authkey=!AHtdBrJXVSu9thw&v=3&ithint=photo%2cjpg

Jak to działało nie wiem ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.