Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Problem z paliwem  
Autor Wiadomość
Muciek 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-29, 21:51   [D2 01 4.2PB/LPG ] Problem z paliwem

Pacjent 4.2 - AUW + LPG
Prosiłbym o porady co może się dziać. Ostatnio sytuacja: jazda na gazie, lekkie przepały na obwodnicy - śmiga super, przełączenie na PB - auto umarło, próba odpalenia - nie ma szans. Odpalenie awaryjne na LPG - śmiga jak zły, przełączenie na PB - kaszle, ledwo co jedzie, umiera więc pod dom dojechał na LPG. Po dwóch dniach postoju odpala na PB bez zająknięcia i lata jak dzik. Dodatkowo auto na zimnym śmiga super na PB i na LPG a jak złapie temperaturę powiedzmy 80+ to niby dobrze jeździ ale nie do końca zarówno na obu paliwach, trochę przymuli trochę poprzerywa ale nie jest to ta sama werwa co na zimnym, pytanie co może być przyczyną, że na ciepłym mu gorzej i co mogło być przyczyną w/w sytuacji? Z góry dzięki za porady.

P.S Auto ma nową pompę paliwa wymienianą w zeszłym miesiącu, nowe świece, nowy olej z filtrami itp. itd. a paliwa było zalane prawie na full.
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-11-29, 23:27   

Dobrze jeździ na ciepłym ale nie do końca tzn. jaki jest problem? Nie ma mocy? Kaszle? Dławi się? Na postoju trzęsie budą jakby wypadał zapłon? Jakie błędy w silniku?
Paliwo kiedy było zalewane? Ja miałem tak, że auto w lecie odstawiłem do znajomego do garażu i dopiero po pół roku postoju zacząłem go użytkować zimą. Z lata zostało jeszcze pół baku paliwa. Jak przyszły mrozy to zaczęły się dziać jaja, problemy z odpaleniem - długo trzeba było kręcić, falowanie obrotów, kaszlanie i wypadanie zapłonów nawet na ciepłym silniku. Czasem odpalał i jeździł ok, jednak zazwyczaj kaprysił i słychać było, że raz na czas ze 2 cylindry nie miały zapłonu. Na LPG jeździł bez problemów. Dolanie świeżego paliwa trochę złagodziło te objawy, dopiero jak wyjeździłem zbiornik do końca - kolejny zbiornik całkiem świeżego paliwa rozwiązał problem.
Zobacz też czy nie ma błędów związanych z czujnikiem położenia wału po nagrzaniu i czy nie zmienia się jego oporność w stosunku do oporności na zimno.
 
 
Muciek 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-30, 07:59   

U mnie nie ważne jaka pora roku auto śmiga cały rok, więc paliwo jest zawsze świeże. Na ciepłym jakby miał trochę mniej mocy, lekko przymulony, czasami przerwie jakby wypadający zapłon ale był na kompleksowym sprawdzeniu, podpięty VAG i właśnie tylko świece do wymiany, reszta w jak najlepszym porządku, temu czujnikowi się przyjrzę. We wtorek z powrotem idzie do mechanika, zobaczymy.
_________________
EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Audi A8 D2 4.2 Quattro 01'
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-11-30, 08:41   

Po pierwsze sprawdz korekty długoterminowe (bez vaga sie nie obejdzie), sterownik moze zaadoptował się do instalacji gazowej (źle skalibrowanej) i jak przelaczasz na benzyne to leje hektolitry paliwa i motor zalewa,

Po drugie sprawdź co pokazują czujniki temperatury powietrza w dolocie i temperatury płynu chłodzącego (nie mowie o tym co masz na zegarach ale na tym co widzi sterownik silnika). Jeśli pokazuje za niskie temperatury to tez auto zalewa.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-11-30, 11:08   Re: Problem z paliwem

Muciek napisał/a:
Ostatnio sytuacja: jazda na gazie, lekkie przepały na obwodnicy - śmiga super, przełączenie na PB - auto umarło, próba odpalenia - nie ma szans. Odpalenie awaryjne na LPG - śmiga jak zły

Wygląda typowo na uszkodzenie czujnika temp. Jakby "umarł" błąd pokaze VAG, ale przy uszkodzeniu i błędnych wskazaniach będzie jak pisał Bugalon, dlatego trzeba porównać odczyty.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Muciek 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-30, 11:47   

Dzięki chłopaki, mechanik co prawda bardzo ogarnięty ale wszelkie cenne rady przekażę <okok>
_________________
EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Audi A8 D2 4.2 Quattro 01'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.