Autor |
Wiadomość |
TobiaszJ
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tobiasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 26 Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2017-11-06, 15:23 [D2 97 4.2PB/LPG
] Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
|
|
|
Witam wszystkich.
Przymierzam się właśnie do wymiany uszczelek pod pokrywami klawiatur, prawa głowica delikatnie mi cieknie, auto sprawdzane przez diagnostę i od razu stwierdził, że to ta uszczelka. I mam kilka pytań związanych z tą wymianą, mianowicie:
1. Mam instalację LPG ( ) Czy po samodzielnym demontażu i montażu instalacja będzie dalej pracować tak samo czy będzie trzeba oddać auto do gazownika? nie dalej jak miesiąc temu wymieniane były filtry i wszystko było sprawdzane i ustawiane.
2. Szperałem trochę na forum i dowiedziałem się, że dobrze jest użyć dodatkowo uszczelniacza. Większość forumowiczów poleca Pastę VW, można to dostać w sklepach motoryzacyjnych bez problemu? a może ktoś poleca jakąś dobrą sprawdzoną pastę?
3. Czy śruby można dokręcić normalnym kluczem czy trzeba dynamometrycznego? jeśli tak, jaki moment.
4. Czy powinienem coś jeszcze wiedzieć zanim przystąpię do wymiany tych uszczelek?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam. |
_________________ Marzenia się spełniają |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2017-11-06, 16:37
|
|
|
1 Nie trzeba-poskładaj wszystko jak było i musi chodzić.
2 Polecam uszczelniacz victor reinz
3 Możesz dokręcać normalnym kluczem najlepiej do momentu jak bedzie delikatnie wyciskac wcześniej posmarowany uszczelniacz.
4 Co prawda polift-ale może troche pomoże https://www.youtube.com/w...Otb4epaU&t=166s |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-06, 20:04
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | 2 Polecam uszczelniacz victor reinz | Ale tylko w rogi uszczelek, tuż przy wałkach rozrządu.
kryhawrc napisał/a: | 3 Możesz dokręcać normalnym kluczem najlepiej do momentu jak bedzie delikatnie wyciskac wcześniej posmarowany uszczelniacz. | To kiepski pomysł, nierównomiernie dociśnięta pokrywa szybko się rozszczelni ...za mocno również.
Trza użyć klucza dynamometrycznego z siłą 10 Nm. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
TobiaszJ
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tobiasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 26 Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2017-11-08, 18:52
|
|
|
Dzięki wielkie, na dniach się za to zabieram właśnie z tym gdzie dawać ten uszczelniacz to też zdania są podzielone, w sumie nie wiem już kogo słuchać a tak z innej beczki żeby nie zakładać drugiego tematu, wie ktoś może do czego jest taka gumowa przezroczysta rurka w okolicach akumulatora? Dzisiaj wyjmowałem akumulator i się na to natknąłem. |
_________________ Marzenia się spełniają |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-11-08, 19:37
|
|
|
Takie jakby odpowietrzenie akumulatora |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-08, 23:07
|
|
|
TobiaszJ napisał/a: | właśnie z tym gdzie dawać ten uszczelniacz to też zdania są podzielone, w sumie nie wiem już słuchać | Fabrycznie jest tylko w czterech miejscach dosłownie po kropelce, ja się tego za każdym razem trzymam i nic nie cieknie. Najważniejsze to dobrze oczyścić i odtłuścić obie powierzchnie stykowe. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
TobiaszJ
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tobiasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 26 Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 8 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2017-11-09, 15:11
|
|
|
Ok, to już wszystko wiem Jeżeli fabrycznie tak składają to też tak zrobię. Dzięki wielkie za pomoc |
_________________ Marzenia się spełniają |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-11-10, 12:16
|
|
|
O ile dobrze kojarzę do pokryw dostępne są tylko uszczelki Reinza i niestety nie są idealne. U mnie po dociągnięciu na 10Nm ciekło dalej. Zamiast Reinzosilu polecam Dirko - w mojej ocenie dużo lepszy i trwalszy niż Reinzosil (to samo dotyczy innych uszczelnień Reinz vs. Elring). U siebie dałem cienko na całą powierzchnię uszczelki (z dwóch stron) i jest OK. Żeby nie było - odmy mam sprawne, a w komorze pod deklami jest pod, a nie nadciśnienie.
TobiaszJ, możesz najpierw dać uszczelniacz zgodnie z fabryką (po rogach), a jak będzie dalej ciekło, to zawsze można poprawić i dać po całości. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-11-10, 12:51
|
|
|
Producent to jest sprawa drugorzędna. Nie piszecie jakiego typu pasta!
A jest tego dużo, cała seria Curil - T, K, K2, M. Do tego dochodzi seria Dirko. Hylomar M.
Reinzosile itd itp.
Ja z silikonami nie miałem szczęścia przy uszczelnianiu miejsc z olejem. Wolę poliuretany choć niby np Elring zaleca do gumy silikony... |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2017-11-11, 12:11
|
|
|
O o ja też stosuje Hermetyk , może staro modne ale za to zawsze skuteczne. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-11-12, 14:13
|
|
|
krisker napisał/a: | O ile dobrze kojarzę do pokryw dostępne są tylko uszczelki Reinza |
I jeszcze japońska Ajusa |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-11-12, 17:06
|
|
|
ajusa jest nie za bardzo
Co prawda w moim a6 dawniejszym 2,4 wymieniałem uszczelkę lewą i po 2-3 latach była tak plastikowa że popękała i mowa o firmie elring
Teraz to wszystko o dupę potłuc |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-12, 21:19
|
|
|
pepi napisał/a: | Teraz to wszystko o dupę potłuc |
co Ty mówisz pepi, ... bierzesz uszczelke i pod dajesz Victora i zapominasz, że leci |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-11-12, 21:59
|
|
|
chyba dirko dałem
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-11-13, 07:29
|
|
|
Reinzosilem uszczelniałem kiedyś panewki wałków (te skrajne) i się nie sprawdził. Tak samo w pokrywach zaworów. Dirko mnie jeszcze nie zawiodło. |
|
|
|
|
|