Autor |
Wiadomość |
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-08-30, 21:05 [S8 D2 98 LPG
] Skrzynia biegów zero reakcji
|
|
|
Witam. Dzisiaj podczas jazdy skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny przy około 100km/h, po czym auto przestało przyśpieszać aż się zatrzymało i już nie dało się nim ruszyć ani do przodu ani do tyłu, zero reakcji , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu tryb awaryjny znika do momentu włączenia biegu i próby ruszenia, w sterowniku zapisał się błąd 17114 błędne przełożenie biegu. Wczesniej skrzynia działała prawidłowo , (bardzo rzadko było można wyczuć delikatne szarpnięcie przy zmianie z 3 na 4. Olej był wymieniany kilka lat temu , ale nie było na nim przejechane więcej niż 50 tyś .Co o tym myślicie ? Ogólnie chciałem sprzedawać auto i teraz zastanawiam się czy nie sprzedać go z tą usterka za odpowiednio mniejszą cenę |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-30, 21:08
|
|
|
Naprawde nieciekawie jak nie ciągnie,trza by obadac sam mechanizm wybieraka i pozycjoner może tam cos strzeliło ale... za niejadące S8 wezmiesz grosze. |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-08-30, 21:18
|
|
|
Zanim skrzynia wskoczy w tryb awaryjny, na wyświetlaczu biegów biegi zmieniają się normalnie , także obroty delikatnie się podnoszą na ułamek sekundy (wcześniej też tak było) nie ma natomiast wyczuwalnego wcześniej napięcia się całego mechanizmu |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-30, 21:38
|
|
|
Czyli wychodzi na to że nie ma cisnienia oleju. Cóż jak napisałem wyglada to nieciekawie. Cześć elektryczna zatem może byc spraw a mechanicznie nie to wywala błeda. Niewiele ci moge wywrózyc a ze skrzyniami juz sie użerałem. Trza bedzie ja na stół. Mozna uprzednio zerknac do miski co sie tam dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-08-30, 21:49
|
|
|
Na szczęście Wujek zajmuje się skrzyniami automatycznymi (mały warsztat), ale ludzie mieszkający blisko kartuzy na pewno go znają. Jutro będę do niego dzwonił zobaczymy co wymyśli. |
_________________
|
|
|
|
|
Tymu
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tymoteusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-08-31, 10:20
|
|
|
U mnie ostatnio ten błąd spowodowany był standardową ale i kosztowną usterka. Silnik i zawieszenie wraz z zespołem napędowych w dół. Zapadła decyzja ze robię skrzynię sam. Pęknięty kosz forwardu, tarczki przekładni na dwa kosze plus komplet uszczelnień to kwota blisko 3tys zł.... |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-08-31, 13:22
|
|
|
A czy przy peknietym koszu forwardu również nie idzie jechać do tyłu? |
_________________
|
|
|
|
|
Tymu
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tymoteusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-09-01, 10:06
|
|
|
U mnie pęknięty był tylko ten jeden kosz.. niestety jego odłamki poniszczyły mi przekladki i tarczki w innym koszu wiec było drogo. Samochód jechał do tyłu. Do przodu wyglądało to tak.... dodajesz gaz obroty rosną... i nagle jebut szarpniecie i tryb awaryjny. Z tym ze u mnie skrzynia dwa razy wcześniej dała mi znać ze coś jest nie tak....ruszałem z pod świateł i tak samo było tylko bez trybu awaryjnego i po zgaszeniu auta kilka tygodni bez problemu. Myślę ze kosz pękal, stopniowo i momentami puszczał ciśnienie oleju aż do momentu gdy pierścień zabezpieczający puścił i tłok kosza swobodnie wypadł.
Z tym ze ja wymieniłem też kosz wstecznego na mniej zmęczony życiem... tak na wszelki wpadek. Skrzynia nie jest skomplikowana ale jeśli ktoś nigdy nic podobnego nie rozbieral i nie miał styczności z wymianą simeringow, łożysk itd to lepiej nie zaczynać |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-01, 12:05
|
|
|
Zobacz jeszcze czy sterownik na podszybiu nie zatopiony. W mojej tak było, że objawy wskazywały rozwalony kosz a w środku wszystko było w miarę ok (kosze całe). Także zanim wpakujesz się w koszta, zobacz sterownik, zrób test elektrozaworów VAGiem i ewentualnie dopiero po tym działaj z mechaniką skrzyni. |
|
|
|
|
Tymu
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tymoteusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-09-01, 13:35
|
|
|
Dokładnie tak jak mówi kolega... zacznij od spraw najmniej kosztownych, może Ci się poszczesci |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-09-01, 19:55
|
|
|
Podszybie suche już patrzałem, dosyć często tam grzebie bo czyszczę sączki. Ogólnie myślę że to usterka mechaniczna skrzyni z kilku powodów , nie odpadł żaden przegub ani wał samochodu na P nie idzie popchnąć , skrzynie nawet jak ogołocimy z elektryki powinna ruszyć w trybie awaryjnym na trójce a przerzucenie biegu odbywało by się z szarpnięciem. Po usterce na D kręciłem do 3 tyś obrotów nie ma ani szarpnięcia ,ani stuknięcia auto zachowuje się jak na luzie. Jeszcze nie miałem auta na kanale gdyż nie dysponuje własnym, muszę poziom oleju sprawdzić i zobaczyć jak tą małpę wyjąć podejrzewam ze trzeba będzie sanki wyrzucić i tu pytanie do kogoś kto to robił , czy może jednak da rade wyjąć skrzynie bez demontażu sanek, już chwile nie widziałem auta od spodu i nie wiem jak to wygląda. Na osobisty remont skrzyni się nie czuje , ale na jej demontaż z auta tak |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-01, 20:22
|
|
|
Na P nie popchasz bo to blokada napędu i nie ma nic wspólnego z samym napędem w skrzyni. Blokuje u ciebie przednią oś.
jak sie nie czujesz na remont samodzielny to nie wywalaj jej bo to kupa roboty i sam tego nie zrobisz. A nie dostaniesz gwary jak oni nie wsadza jej do auta. |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-09-01, 21:07
|
|
|
Pchając na P chciałem sprawdzić czy jakiś przegub nie trzasł, bo pewnie wtedy mógłbym go pchnać. Tak jak piszesz w 5hp24 blokuje przednia oś. Na co dzień zajmuje się naprawą ciężarówek wiec sprzęt by był. Jak pisałem wcześniej skrzynia zajmować będzie się wujek który bez problemu ją ogarnie , Gwarancji nie oczekuje lecz wiem ze kompletny remont skrzyni bedzie też tańszy niż w większości serwisów ASB a robiąc to z rodziną będę wiedział co mam w srodku, |
_________________
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-09-01, 21:09
|
|
|
A o te sanki pytam bo po ich wyjęciu auto będzie uziemione na kanale , a nie wiem czy kanał jest dość długi żeby wyjąć ja na wierzch |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-01, 21:17
|
|
|
Pamietaj o adaptacji po remoncie samodzielnym. |
|
|
|
|
|