Autor |
Wiadomość |
mankos
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D2
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 12 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2020-01-14, 20:09 [D2 01 4.2PB/LPG
] Swap silnika od S8FL do A8 FL
|
|
|
Witam.
Moje 4.2 V8 AUW własnie wyciągnęło kopyta i szukam silnika ...
Jest silnik z S8 świeżo po dzwonku do kupienia i zastanawiam się co by się go dało włożyć zamiast mojego AUW.
Jeśli ktoś ma podobne doświadczenia proszę o pomocne opinie.
Z pozdrowieniami smutny po stracie z nadzieją na przyszłość.... |
|
|
|
|
|
|
|
longd2
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Slawek
Jeżdzę: A8 D2 long
Wiek: 47 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 94 Skąd: Swietokrzyskie
|
Wysłany: 2020-01-14, 20:30 pytanie
|
|
|
Witam jakie masz oznaczenie skrzyni |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-14, 20:43
|
|
|
a po co ci skrzynia ?
każde 4,2 poliftowe wejdzie nawet z a6 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-14, 21:44
|
|
|
pepi napisał/a: | każde 4,2 poliftowe wejdzie nawet z a6 |
Wejść wejdzie, bez problemu...
tylko żeby silnik od S8 chodził jak w S8 to potrzebuje sterownika od S8...
a ten sterownik musi jeszcze dogadywać się ze sterownikiem skrzyni biegów... |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-15, 06:13
|
|
|
no i głupoty piszesz
poniekąd
ma parę możliwości może to odpalić na swym osprzęcie wtedy nic nie zmienia
może odpalić na kompie z s8 ja śmigałem tak mam ecz a raczej d... coś tam z płytą sterującą od ecz
i nic się nie działo .
Jak s8 to zakłada osprzęt z s8 i płyte sterującą z s8 ale raczej mało sensowne rozwiązanie chyba że kupi całe auto
Jeszcze ma możliwość prób kodowania ale to czasem nie wychodzi
Pierwsza będzie ok dla każdego silnika |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-15, 12:07
|
|
|
pepi napisał/a: | no i głupoty piszesz
poniekąd
ma parę możliwości może to odpalić na swym osprzęcie wtedy nic nie zmienia |
Nie bardzo rozumiem...
Sugerujesz że może wrzucić AVP zamiast AUW i odpalić go na swoim sterowniku silnika z AUW?
Bo odpalić to pewnie i odpali ale moim zdaniem raczej średnio będzie to pracować bo jednak AVP to inny silnik niż AUW, inne wałki rozrządu, inna mapa, itp.
A więc o jakim osprzęcie mowa?...
Bo dla mnie osprzęt silnika to np. pompa wspomagania czy kompresor klimy ale te elementy nie mają akurat wpływu na tą sytuację.
pepi napisał/a: | może odpalić na kompie z s8 ja śmigałem tak mam ecz a raczej d... coś tam z płytą sterującą od ecz
i nic się nie działo .
Jak s8 to zakłada osprzęt z s8 i płyte sterującą z s8 ale raczej mało sensowne rozwiązanie chyba że kupi całe auto
Jeszcze ma możliwość prób kodowania ale to czasem nie wychodzi
Pierwsza będzie ok dla każdego silnika |
Nie bardzo kumam te twoje płyty sterujące. To trzeba coś zmieniać żeby to ruszyło czy nie trzeba? Silnik AVP rusza bez niczego w zwykłym A8 na gratach AUW czy trzeba coś zmieniać?
pepi napisał/a: | Jeszcze ma możliwość prób kodowania ale to czasem nie wychodzi
Pierwsza będzie ok dla każdego silnika |
Nie wszystko da się przekodować... a przynajmniej nie za pomocą zwykłego VCDSa. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-15, 13:31
|
|
|
głupoty i tyle ja nic nie poradzę że takich rzeczy nie robisz to nie wiesz
tak jak mój motor bo był aqf obecnie mam auw skrzynia z przedlifta d... sl chyba -zmieniona płyta z ecz i jest ok
ze dwa tygodnie śmigałem na kompie z s8 i nie widziałem nic negatywnego w pracy silnika
Znam przypadek że wpakował gość motor z s8 zamiast aqf to to jeszcze mało widziałem s8 z silnikiem z a6 ars potem to nawet było w manualu .
Na twoją czepliwość z dupochamowni to to normalnie jechało wolne ok
niby esp i abs też działały |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-15, 14:33
|
|
|
pepi, chciałbym podyskutować ale po pierwsze to ciężko zrozumieć co piszesz.
Może mierne mam pojęcie ale robiłem różne rzeczy...
np. kiedyś padł mi sterownik silnika w moim D3 - dałem koledze do zrobienia i przez jakiś czas później, zanim nie znalazłem drugiego sterownika, jeździłem na hybrydzie gdzie mój fabryczny sterownik od BFM był zmieszany z częściami ze sterownika od AVP.
Sypało trochę błędami ale jeździło bez zająknięcia.
Albo... obecnie na swoim BFM mam N-ty komplet wałków rozrządu - przez ostatnie 2-3 lata w celach stricte poznawczych przetestowałem kilka różnych konfiguracji aby znaleźć coś ciekawszego niż seria - w ślad za tym do mojego auta mam aktualnie 4 różne sterowniki silnika, 1 oryginał i 3 z różnymi softami - na każdym silnik pracuje trochę inaczej i auto trochę inaczej jedzie.
Przyznaję, nie wkładałem AVP zamiast AUW ale z samych fantazji z moim D3 wątpię, że bez zmiany niczego będzie to chodzić jak fabryka.
I zrozum sens wypowiedzi - jak coś pasuje p&p to znaczy, że nic nie ruszasz i wszystko działa jak działać powinno.
A nigdzie nie napisałem, że to nie ma prawa działać. Napisałem, że oprócz wrzucenia silnika będzie pewnie potrzeba zrobić kilka innych rzeczy.
pepi napisał/a: | Znam przypadek że wpakował gość motor z s8 zamiast aqf to to jeszcze mało widziałem s8 z silnikiem z a6 ars potem to nawet było w manualu . |
Nie wiem o co chodzi... mamy się licytować kto zna jakie przypadki?...
Na forum było A8D2 W12 z silnikiem 1.9tdi i też jeździ
pepi napisał/a: | Na twoją czepliwość z dupochamowni to to normalnie jechało wolne ok
niby esp i abs też działały |
Kompletnie nie wiem o co ci chodzi - można bardziej po polsku? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-15, 18:12
|
|
|
nie chce mi się z tobą dyskutować po pierwsze tutaj mowa jest o d2 nie d3 bo tam to już ....
Napisze jak dla małpy
nie wiem jak można jaśniej
moje auto własne miało motor aqf padł zmieniłem na auw padła skrzynia zmieniłem na przedliftową coś o kodzie z literką d.. a dalej nie istotne mam płyte sterującą z ecz bo tylko tym naprawdę te skrzynie się różnią .
Auto takie jak moje śmiga normalnie na sterowniku silnika od s8 co prawda troszkę bardziej przylewa w górnych partiach obrotów ale na lpg da się ustawić .
Inne przypadki które podawałem też normalnie się zachowują ty twierdzisz że FOSS napisał/a: | Bo odpalić to pewnie i odpali ale moim zdaniem raczej średnio będzie to pracować bo jednak AVP to inny silnik niż AUW, inne wałki rozrządu, inna mapa, itp.
|
|
|
|
|
|
mankos
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D2
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 12 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2020-01-16, 16:39
|
|
|
Dzięki Panowie ale konkretów to się od was nie dowiedziałem - Co do silnika z s8 zakup z kompem sterującym i dopisanie do immo tego raczej nie powinno stanowić problemu - jak sprawa wygląda ze skrzynia? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-01-16, 20:12
|
|
|
Oba ECU bym wsadził z tej eSy. Co się konkretnie z AUW stało ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-16, 20:13
|
|
|
no nie jest tak łatwo
jeszcze sterownik do skrzyni ci potrzebny jak to ma gadać z tym sterownikiem silnika
i płyta sterująca
I silnik ma być kompletny z kolektorami
bo w s8 troszkę to jest inne
[ Dodano: 2020-01-16, 20:14 ]
korba bokiem |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-01-16, 20:41
|
|
|
A AUW to niby nie ten poprawiony coś tam ? Fajne te FLy ;p |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-16, 21:02
|
|
|
ja tylko tak strzeliłem nie wiem co akurat w tym przypadku
poprawiony dodali tylko jeden kanał wodny z głowicy i tyle poprawy no chyba że coś w środku |
|
|
|
|
|
|
|
mankos
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D2
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 12 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2020-01-17, 18:10
|
|
|
Niestety okazało się że w Esce był już inny silnik podmieniony 299hp z przed lifta więc lipa ze swapa:(((
Dzięki wszystkim.
Szukam AUW dalej.. |
|
|
|
|
|