Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB ] O co chodzi z normami olejowymi ?  
Autor Wiadomość
Osek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-24, 17:26   [D2 01 4.2PB ] O co chodzi z normami olejowymi ?

Witam
Szykuje się do zmiany oleju , przestudiowałem juz wiele wątków, i ile wątków tyle opinii :)
Ale mi bardziej chodzi o te normy jakie są w książce serwisowej bo tam jest wymienionych kilka rodzajów 502 00 500 00 501 01 , i wiele innych nie do końca wiem o co w tym wszystkim chodzi? Którą normą należy się sugerować ? bo już zgłupiałem i sam nie wiem. Czy te normy są opisane na opakowaniach ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-06-24, 18:19   

Oczywiście, normy podane są zarówno na olejach jak i w książkach serwisowych, instrukcjach itd.
W sieci znajdziesz mnóstwo artykułów na ten temat (normy, lepkość, klasa itd)
"Pierwsza-lepsza" tabela http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
Jeśli masz problem z doborem, możesz zajrzeć choćby na: http://www.valvoline.pl/s..._valvoline.html
_________________
Black Cars Matters
 
 
Osek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-25, 09:44   

dice111 napisał/a:
Oczywiście, normy podane są zarówno na olejach jak i w książkach serwisowych, instrukcjach itd.
W sieci znajdziesz mnóstwo artykułów na ten temat (normy, lepkość, klasa itd)
"Pierwsza-lepsza" tabela http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
Jeśli masz problem z doborem, możesz zajrzeć choćby na: http://www.valvoline.pl/s..._valvoline.html

To do mojego silnika 4,2 bez gazu to będzie norma 500.00 czy 502.00 ? Czy może ten i ten ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-06-25, 11:23   

Zarówno jedna, jak i druga. Lej mu normalnie full syntetyka.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Osek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-25, 16:59   

dice111 napisał/a:
Zarówno jedna, jak i druga. Lej mu normalnie full syntetyka.
To że syntetyk to wiem, taki teraz mam. A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ?
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-06-25, 17:13   

Oczywiście, że nie każdy. Tak, klasy,normy etc podane są na opakowaniu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-06-25, 18:10   

Osek napisał/a:
A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ?

Oczywiście że nie każdy ale na opakowaniu jest napisane.
Jeśli szukasz do swojej to polecam MOTUL 8100 X-cess ... pełen syntetyk i spełnia te normy... ten olej lałem do wszystkich swoich A8/S8 i złego slowa o nim nie powiem ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
chris541 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-25, 21:02   

FOSS napisał/a:
Osek napisał/a:
A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ?

Oczywiście że nie każdy ale na opakowaniu jest napisane.
Jeśli szukasz do swojej to polecam MOTUL 8100 X-cess ... pełen syntetyk i spełnia te normy... ten olej lałem do wszystkich swoich A8/S8 i złego slowa o nim nie powiem ;-)


Absolutnie potwierdzam! Mam trochę znajomych w branży moto/serwis i z licznych opowieści wychodzi na to że Motul estrowy z serii np. 8100 to inna bajka niż większość olei dostępnych na rynku. Używam takiego 10W40 od 4 lat i jest bardzo OK! Ale pierwsze zalanie to był szok. Auto wyciszyło się o 40% i dostało jakby nowej energii!
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-06-26, 21:34   

Podepnę się z moim pytaniem, mam w S8 zalany Castrol Edge 10W60. Sprzedawca mówił że zalał taki jaki był u poprzedniego zalewany. Poszperałem w sieci i tak ilu jest zwolenników tyle jest przeciwników... Trochę zgłupiałem i nie wiem co kupić na wymianę. Czy lać dalej to samo (ponoć na lato świetny jednak zimą gorzej sobie radzi) czy zmienić na jakiś inny syntetyk? Z miła chęcią zalałbym Motula, tylko nie produkuje on 10W60.

Mówi się że lepiej lać taki olej jaki był zalewany, ale przecież nie wierzę że na takim jeździł od nowości...
Jeżeli macie jakieś sugestie co bezpiecznie zalać innego zamiast 10w60 to proszę podzielcie się ze mną wiedzą ;-)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-06-26, 22:09   

Ten co masz sprawdzi sie pod silnym obciążeniem. A teraz równie dobrze mozesz zalac i "zwykłego" full syntetyka. Czy to bedzie Mobil, Motul, Castrol nieważne - ważne by był z pewnego źródła
_________________
Black Cars Matters
 
 
chris541 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-26, 22:44   

dice111 napisał/a:
Ten co masz sprawdzi sie pod silnym obciążeniem. A teraz równie dobrze mozesz zalac i "zwykłego" full syntetyka. Czy to bedzie Mobil, Motul, Castrol nieważne - ważne by był z pewnego źródła


Nie mogę się zgodzić. Jest poważna różnica pomiędzy jakością olei. Po pierwsze prawdziwy 100% syntetyk produkują tylko 3 firmy: Motul, Liquid Moly i Mobil1. Mobil podobnie jak większość popularnych olei produkowane są w Polsce na bazie produktu Orlen z oryginalnymi domieszkami. Jednak BAZA jest ponoć bardzo ważna. Nie od parady Motul czy Midland robione są z ropy wydobywanej w jednym szybie w Texasie. Nie od parady armia amerykańska używała wyłącznie oleju Quaker State dopóki nie sprzedano technologii szwajcarom (Midland). Nie od parady Motul jest zalewany we wszystkich większych wyścigach nie wyłączając formuły 1. My zwykli użytkownicy mamy ograniczone możliwości oceny oleju i żadnych możliwości profesjonalnego zbadania jego właściwości. pozostaje nam tylko słuchanie wiarygodnych fachowców, zbieranie różnych informacji i inteligentne oddzielanie ziarna od plew.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-06-26, 23:42   

sebos17 napisał/a:
(...) Trochę zgłupiałem i nie wiem co kupić na wymianę. Czy lać dalej to samo (ponoć na lato świetny jednak zimą gorzej sobie radzi) czy zmienić na jakiś inny syntetyk? Z miła chęcią zalałbym Motula, tylko nie produkuje on 10W60.

Mówi się że lepiej lać taki olej jaki był zalewany, ale przecież nie wierzę że na takim jeździł od nowości...
Jeżeli macie jakieś sugestie co bezpiecznie zalać innego zamiast 10w60 to proszę podzielcie się ze mną wiedzą ;-)

Ale Ty nie potrzebujesz 10W60... 10W40 spokojnie wystarczy więc Motul 8100 X-cess sprawdzi się na bank tym bardziej że to jest 5W40 więc i w zimę będzie lepszy od tego Castrola.

Ja Motula kupuję bezpośrednio od dystrybutora (mam do nich rzut beretem) więc za butlę 5 litrów płacę niecałe 130pln i to moim zdaniem całkiem przyzwoita cena... wiem że w Polsce mozna znaleźć jeszcze trochę taniej ale jak doliczę to tego przesyłkę to wyjdę na tym samym więc jest mi dobrze z tym co mam ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-06-27, 08:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-06-26, 23:50   

Tu jest mowa o cywilnych samochodach, w dodatku z niewysilonymi Vkami. Czy zauważysz jakiekolwiek różnice ? Wątpie.. ja nie zauważyłem, a lałem przeróżne wynalazki.
Inna sprawa taka, że Mobil i Castrol to chyba dwie najbardziej podrabiane i chrzczone marki, więc trzeba uważać co i skąd się bierze.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Osek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-27, 14:35   

Właśnie przypadkowo znalazłem na drzwiach normę jaka była wlewana chyba w serwisach, (samochód ze szwajcarrii) i było to 504 00, według tych tabel co podesłałeś to jest to typ long life, czyli rzadsze wymiany prawda ? Ja wole robić co 10-15 tyś niż 30 tys ale nie widze żadnego motula co ma tę normę 504 00, Teraz miałem zalany silnik (przez poprzedniego własciciela) jakimś Comma 5W40, nie mam zielonego pojęcia jakie on normy spełniał, nie będzie problemu jak wymienie na tego motula co ma norme 502 00 co poleca Foss ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-06-27, 14:48   

Nie będzie problemu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.