|
Autor |
Wiadomość |
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-07-12, 11:11
|
|
|
Detter napisał/a: | Panowie, mam pytanko: Czy polecane blaszki montowane na zacisk (z aso za nie całe 100zł),
wpływają na piszczenie? Czy tylko na stuki zacisku? Gdzieś na forum się doczytałem że komuś wyciszyły one piszczenie, ale to była chyba tylko jedna opinia...
Zaciski mi nie stukają, ale piszczy strasznie... A już szczególnie przy ostatnich wyższych temperaturach... Aż wstyd hamować...
Mam nowe tarcze Boscha + miałem nowe klocki Textara - piszczało strasznie...
Wrzuciłem teraz klocki TRW (też oczywiście nowe) - piszczą tak samo...
Wysmarowałem klocki pastą do wyciszania hamulców (nie ATE - bo nie było) -
pasta zrobiła się taka gumowata - pomogło... na 1 kilometr...
Naprawdę jestem już zdesperowany - bo potrafię zagłuszyć starego ikarusa...
I teraz biorę 2 opcje pod uwagę: blaszki z ASO - tylko nie wiem czy to coś da na piszczenie...
Lub jeszcze jedna opcją jaką mi polecił mechanik: "nie ma szans żeby nawiercane tarcze piszczały" - to jego opinia...
Dlatego się zastanawiam czy nie zapodać nowych tarcz zimmermana nawiercanych...
Czy lata ktoś na takich tarczach? jak się one spisują? przyzwoicie hamują?
No i najważniejsze: czy komukolwiek kto takie posiada - potrafią piszczeć? |
Mogą mieć wpływ a nie muszą, jeśli blaszki są wyrobione moga nie trzymać klocka i nie piszczy samo hamowanie a po prostu drżenie klocka w jarzmie.
Duży wpływ na to też ma sam montaż klocków, należy wszystko porządnie wyczyścić i przesmarować miejsce suwania się klocka po jarzmie.
Zimmermann ma tarcze wiercone nie nawiercane, to taka drobna uwaga ;-)
Ale źle zamontowane czy też źle dotarte tarcze/klocki każde mogą piszczeć, również modyfikowane (nacinane, nawiercane czy też wiercone)
Zimmermann to najwyższa półka jeśli chodzi o tarcze czy klocki w normalnej rozsądnej cenie, w porównaniu do Bosch'a różnica będzie kolosalna tym bardziej w przypadku Zimmermann Sport.
Podeślij numer nadwozia to zobaczę jak wygląda cena tych blaszek bo okolice stu złotych wydają mi się ostro przesadzone.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-12, 11:29
|
|
|
Numer nadwozia: WAUZZZ4DZSN002023
Nie zwróciłem uwagi na wiercone / nawiarcane - ale już będę mądrzejszy
I teraz pytanie: jeśli doszło by do wymiany tarcz na "wiercone" - czy mogę zostawić stare klocki? Tzn. wiem, że przy nowych tarczach wymiana klocków to podstawa, aczkolwiek w ostatnim czasie już kasy poszło na hamulce trochę... Tym bardziej że moje "stare" klocki mają przebieg może lekko ponad 1 tyś km...
Czy ew. jakieś ich szlifowanie wchodzi w grę aby je wyrównać?
I jak się spisują Zimmermanny Sport z klockami TRW?
Muszę przyznać, że klocki TRW z tarczą Boscha nieźle sobie radzą... Zawstydziły już nie jednego znajomego jeżdżącego dużo lżejszym autem...
Aczkolwiek ten pisk jest nie do wytrzymania... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-07-12, 11:44
|
|
|
Detter napisał/a: | Numer nadwozia: WAUZZZ4DZSN002023
Nie zwróciłem uwagi na wiercone / nawiarcane - ale już będę mądrzejszy
I teraz pytanie: jeśli doszło by do wymiany tarcz na "wiercone" - czy mogę zostawić stare klocki? Tzn. wiem, że przy nowych tarczach wymiana klocków to podstawa, aczkolwiek w ostatnim czasie już kasy poszło na hamulce trochę... Tym bardziej że moje "stare" klocki mają przebieg może lekko ponad 1 tyś km...
Czy ew. jakieś ich szlifowanie wchodzi w grę aby je wyrównać?
I jak się spisują Zimmermanny Sport z klockami TRW?
Muszę przyznać, że klocki TRW z tarczą Boscha nieźle sobie radzą... Zawstydziły już nie jednego znajomego jeżdżącego dużo lżejszym autem...
Aczkolwiek ten pisk jest nie do wytrzymania... |
Tarcze Zimmermann Sport - 359 zł/sztuka
Mogę Ci zaoferować komplet za 660 zł.
Każdy producent nakazuje do nowych tarcz montować nowe klocki, bez względu na wszystko i radziłbym się na prawdę tego trzymać. Nie znaczy to, że stare klocki są do wyrzucenia, możesz je odłożyć do pudełka i zachować na drugą wymianę. Najlepiej niech wypowiedzą się tu koledzy z forum, którzy brali już od nas tarcze Zimmermann Sport bo byli i tacy, którzy brali w komplecie z TRW i tacy co brali z Ferodo. Osobiście jednak z doświadczenia założyłbym Ferodo do sportowych tarcz.
Ceny klocków wyglądają tak:
Ferodo - 332 zł
TRW - 273 zł
Jak zdecydujesz się na jakiś komplet to zrobimy dobrą cenę na cały zestaw
Pozdrawiam |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-07-12, 12:11
|
|
|
Lewian napisał/a: | Każdy producent nakazuje do nowych tarcz montować nowe klocki, bez względu na wszystko |
Lewian napisał/a: | Nie znaczy to, że stare klocki są do wyrzucenia, możesz je odłożyć do pudełka i zachować na drugą wymianę. |
Czegoś tu nie rozumię, na nowe tarcze nie wolno, a na stare już tak.
Jeśli stare klocki są krzywe to zaorają nową i starą tarczę, ale jeśli są idealnie równe(suwmiarka) to dlaczego nie można ich założyć na nowe tarcze? ano dlatego że producent i sprzedawca nie zarobi kasy :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-07-12, 12:27
|
|
|
labas napisał/a: | Lewian napisał/a: | Każdy producent nakazuje do nowych tarcz montować nowe klocki, bez względu na wszystko |
Lewian napisał/a: | Nie znaczy to, że stare klocki są do wyrzucenia, możesz je odłożyć do pudełka i zachować na drugą wymianę. |
Czegoś tu nie rozumię, na nowe tarcze nie wolno, a na stare już tak.
Jeśli stare klocki są krzywe to zaorają nową i starą tarczę, ale jeśli są idealnie równe(suwmiarka) to dlaczego nie można ich założyć na nowe tarcze? ano dlatego że producent i sprzedawca nie zarobi kasy :lol: |
Nie masz racji, przed założeniem takich klocków przy drugiej wymianie należy je również po wierzchu zeszlifować na kamieniu dla wyrównania powierzchni i starcia warstwy w której są już cząsteczki starej tarczy.
Nie chodzi tu o pokrzywione klocki bo klocki się nie krzywią. Chodzi o to, że jak zapewne wiesz podczas hamowania rozgrzewa się i klocek i tarcze a co za tym idzie zachodzi wymiana cząsteczek pomiędzy nimi. W dodatku używany już klocek jest utwardzony czyli żywica, która stanowi spoiwo mieszanki rozeszła się już po klocku i utwardziła go. Efektem założenia takich klocków na nowe tarcze będzie pojawienie się brunatnych plam na tarczach po niewielkim przebiegu i zacznie występować bicie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-12, 14:09
|
|
|
Dzięki za wycenę.
Powiem tak: za 2 tyg. lecę na wakacje samochodem (ponad 3k km) - jeśli jakimś magicznym sposobem się nie dotrą i będą dalej piszczały - zakupię komplet...
Mam nadzieję że to rozwiąże problem.
Niestety na dzień dzisiejszy nie podołam finansowo... zbyt dużo wydatków przed wyjazdem.
Jak bym miał hamowanie na wykończeniu, to był by to priorytet, ale że all mam nowe (łącznie z płynem i przewodami w oplocie) - więc poza pogorszonym komfortem jadę na spokojnie.
Tak więc po urlopie będę się odzywał.
Póki co, doraźnie zamówiłem w ASO te blaszki - a nuż też coś pomogą
[ Dodano: 2013-07-16, 11:11 ]
Blaszki z ASO zamontowane: stukanie zacisku ustało... piszczenie wydaje mi się, że trochę ucichło... Ale nie jest to efekt jaki bym chciał osiągnąć...
Tak więc jeszcze docieram hamulce i zobaczymy po urlopie... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-29, 17:16
|
|
|
nic się nie zmieniło |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-30, 13:24
|
|
|
No a ja już dotarłem zestaw tarcze zimmermann i klocki ferrodo i hamują fajnie ale hałasują. Po przejechaniu z 1000km zaczeły popiskiwać i przy końcowej fazie wydawac taki niski dzwięk... rece opadają z tymi hamulcami. |
|
|
|
|
|
|
|
Cetek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-30, 14:24
|
|
|
hamowanie jest zadowalające to fakt, ale piszczenie przebijające starego Ikarusa zabija na miejscu. Średnio wierzę, że wrzucenie kolejnego zestawu, tym razem zimmermann + jakieś dobre klocuszki, pomoże ale w coś trzeba wierzyć |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2013-10-30, 19:36
|
|
|
Już dawno ustalono na tym forum, że jedyne co nie piszczy na 100% to EBC Yellow Stuff, nie pamiętam jak Red się zachowuje.
A ja teraz wymieniałem klocki u siebie w zaciskach Porsche, Ferrodo czerwone po rabatach 210 zł :-P Kupiłem dosłownie dla jaj aby zobaczyć jak hamują klocki za 200 zł Jak będzie okazja chcę zainwestować w Yelllow Stuff |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-11-02, 23:35
|
|
|
Mam do sprzedania, klocki TRW przód - używane (ok. 1500 km) u mnie piszczą w połączeniu z nowymi tarczami. Jeśli ktoś chce oddam za 140zł. Pozdrawiam
Nr. tel 508 778 492 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|