Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB ] Świeci ABS i kontrolka hamulców na FIS  
Autor Wiadomość
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-05-25, 11:40   

Miałem ten sam problem 2 razy.
Kupiłem auto z błędem na FIS-ie błąd jakiegoś zaworka w pompie ale sprzedający dał mi drugą pompę twierdząc że wystarczy wymienić ten zaworek i będzie git. Problem był taki że tych zaworków jest w pompie chyba 10 czy 12 i pytanie który to więc długo nie myśląc pomyślałem że rozbiorę pompę. Zdemontowałem samą lampę poluzowałem mocowanie pompy wysunąłem ją do góry rozebrałem elektronikę i moim oczom ukazała się coś jakby taśma która była przylutowana do zaworków popatrzyłem po pinach i znalazłem 2 punkty gdzie nie było cyny. zalutowałem i kilka innych pinów poprawiłem. Efekt był taki że ABS znów działał.
Po roku czasu błąd znów. Przy robieniu głowic miałem pompę niemalże na wierzchu więc rozebrałem posprawdzałem wszystko i było ok ale błąd dalej był. Więc zajrzałem do bezpieczników w bagażniku nad akumulatorem i tam taki wielki bezpiecznik 30A czy 50A nie pamiętam zjarany. Wymieniłem i znów wszystko oki :-)
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2017-05-25, 11:47   

Po pierwsze nie wiem jakim cudem udało ci się wyjąć pompę, walczyłem z nią 3h i nie było opcji jej wyciągnąć pomijając to że węże hamulcowe nie chciały mi puścić bo kręciły się razem z nakrętką :D Druga sprawa to no sprawdzałem bezpieczniki i niby wszystkie ładne ;/ nie mam pojęcia co się z nią dzieje... A może wiesz czy to prawda że w autach przedliftowych nie było sterownika ABS pod kierownicą tylko gdzieś w komorze silnika?

[ Dodano: 2017-05-25, 12:59 ]
A tak przy okazji gdzie szukać sterownika ABS w A8 D2 1995r?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-05-25, 12:06   

Dawid90 napisał/a:
uderzać jeszcze w wymianę sterownika ABS pod kierownicą czy macie jakieś inne pomysły?

Dawid90 napisał/a:
A może wiesz czy to prawda że w autach przedliftowych nie było sterownika ABS pod kierownicą tylko gdzieś w komorze silnika?

Pod jaką kierownicą?... Kto ci takich rzeczy naopowiadał?
Tam nigdy nie było sterownika ABS.

Sterownik ABS (elektronika) jest przykręcony do pompy ABS do której są przykręcone przewody hamulcowe.
Sam sterownik ABS można zdemontować bez ruszania pompy, przewodów hamulcowych czy spuszczania płynu i później odpowietrzania układu - potrzeba tylko odpowiednich narzędzi, zdolności manualnych, cierpliwości i ostrożności.

Niestety często przyczyną problemów jakie opisujecie powyżej jest sam sterownik ABS - najlepiej go wymienić na inny sprawny bo teoretycznie firm je regenerujących jest w PL kilka ale nie poznałem jak dotąd takiej co robiłaby to w pełni skutecznie.
I sterownika nie trzeba szukać koniecznie z tym samym numerem bo niektóre zamieniają się ze sobą.
Inna sprawa, że do jego poprawnego uruchomienia potrzebny jest ktoś z odpowiednim urządzeniem diagnostycznym i wiedzą jak tego używać aby go poprawnie zakodować.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2017-05-25, 12:17   

To co to za cudo?

http://allegro.pl/audi-a8...5444528231.html

Jeśli chodzi ci o miejsce w pompie gdzie wpina się kostka, i po odkręceniu plastików ukazują nam się zawory i pomarańczowa taśma z lutowanymi pinami (czy jak to się zwie) to to raczej nie jest sterownika a zwykłe zasilanie do tych zaworów z 2 przekaźnikami, więc steruje tym coś z zewnątrz co dostaje sygnał od kół i tego szukam. Poza tym to nie mogę odkręcić tego plastiku bo z jedną śrubę na rogu blokuje mi filtr klimatyzacji czy to parownik nie wiem i na środku jest śruba imbusowa chyba 8 skręcona razem z podstawą i nihuja nie pójdzie, już jest obrobiona, naspawywana itd i nic nie pomoże.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-25, 12:38   

FOSS napisał/a:
Dawid90 napisał/a:
uderzać jeszcze w wymianę sterownika ABS pod kierownicą czy macie jakieś inne pomysły?

Dawid90 napisał/a:
A może wiesz czy to prawda że w autach przedliftowych nie było sterownika ABS pod kierownicą tylko gdzieś w komorze silnika?

Pod jaką kierownicą?... Kto ci takich rzeczy naopowiadał?
Tam nigdy nie było sterownika ABS.

Był, wymieniałem u siebie ;)

http://pl.realoem.me/Audi.../9/927/927000#1
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2017-05-25, 12:40   

A objawy miałeś podobne czy wiedziałeś że umarł sterownik i nie było to związane z tajemniczym błędem abs?

Albo tak jakie objawy miałeś że wymieniłeś sterownik? :D
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-25, 12:47   

Z ABS'em nie miałem problemów, zmieniałem skrzynię na manual i sterownik pod to ;P
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2017-05-25, 12:54   

Z ciekawości droga taka operacja automat 4b wymienić na manual 6, chodzi mi o kompletne koszty finalne zestawienie? :D Padła mi ostatnio skrzynia i nachodziły mnie takie dzikie myśli ale kobieta nie chciała słyszeć o kolejnym lewarku do obsługi haha :P
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-05-25, 13:00   

gtfan napisał/a:
Był, wymieniałem u siebie
To sterownik ESP a nie ABS ;)

Dawid90, to nie temat o swapach !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2017-05-25, 13:12   

Wiem że nie ale jak już się odezwał to się zapytałem po co nowy zakładać jak chce tylko 1 zdanie odpowiedzi... No to ten sterownik który na allegro znalazłem to od czego jest jak pisze ABS-EDS? Gdzie on powinien być zamontowany? To też jest z autka z 1995r.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-25, 13:25   

Dawid90 napisał/a:
Z ciekawości droga taka operacja automat 4b wymienić na manual 6, chodzi mi o kompletne koszty finalne zestawienie? :D Padła mi ostatnio skrzynia i nachodziły mnie takie dzikie myśli ale kobieta nie chciała słyszeć o kolejnym lewarku do obsługi haha :P

Mnie finalnie wyszło 4300zł ale robiłem wszystko sam i części kompletowałem dość długo, wyszukując okazje. Mimo to skrzynię za jakiś czas i tak będę musiał jeszcze raz zmieniać, bo ta jest już trochę zużyta.
Drugi raz bym tego nie robił. Automat był wygodniejszy.

danishow napisał/a:
gtfan napisał/a:
Był, wymieniałem u siebie
To sterownik ESP a nie ABS ;)

Nr 21 jest od ESP, nr 1 od ABS. ESP nie mam, a na tym, co wymieniałem było ABS-EDS.
http://pl.realoem.me/Audi...9/927/927000#21

Dawid90 napisał/a:
No to ten sterownik który na allegro znalazłem to od czego jest jak pisze ABS-EDS? Gdzie on powinien być zamontowany? To też jest z autka z 1995r.

Pod kierownicą.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-05-25, 13:29   

Jest zamontowany nad nogami kierowcy przy wzmocnieniu przednim.
Jako że EDS jest razem z ABS no to jest to sterownik i ABS i EDS :-) Przy pompie jest druga część - wykonawcza.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2017-05-25, 13:46   

po plusików dla Panów i dziękuję za uwagę :) Znowu człowiek wróci z pracy i zaczyna pracę przy audi :P
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-05-25, 16:09   

Nie wyciągałem jej całkowicie podniosłem o kilka centymetrów żeby dostać się do śrub łączących elektronikę z zaworkami. Masz jak dobrze pamiętam 2-ie śruby od nadkola (ja demontowałem przednią część nadkola) i jedną śrubę od lampy - tą wystarczy poluzować (dlatego demontowałem lampę). Te śruby od nadkola trzeba całkowicie wykręcić i pompa idzie kilka cm do góry - bez demontażu przewodów hamulcowych aaa i trzeba wysunąć zbiorniczek od wspomagania do góry i to wszystko :-) ciasno trochę ale da się dojść lutownicą.

Pompa od strony nadkola jest jak dobrze pamiętam na takich gumowych tulejkach czy poduszkach (jak pod chłodnicę) nie wiem jak to się nazywa ale ma tak jakby 2 gwinty które są połączone gumą .
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2017-05-26, 07:28   

Mnie w tym momencie trzymał chyba parownik klimatyzacji taka aluminiowa tuba... śruba mocująca pompę do podstawy mam imbus (8 albo 10) aluminium napuchło i po zawodach imbus nie ruszy :D Dzisiaj podmienię sterownik, i odsunę delikatnie od piasty czujniki w kołach może coś jej to da, jak nie to się poddaje i oddaje auto do miejscowego znawcy a8 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.