Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-28, 19:44 [D2 ALL
] Zbieżność - czy prawidłowo ustawiona
|
|
|
Czy to jest dobrze ustawione czy do poprawki.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
bastek 4,2
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 39 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-11-28, 21:19
|
|
|
Powinieneś dostać drugą kartkę z pomiarami pierwotnymi i bieżącymi przed i po regulacji wtedy można coś więcej powiedzieć. Zbieżność to nie wszystko w samochodzie jest jeszcze krzywa zbieżności kąty pochylenia kół itd. |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-28, 21:23
|
|
|
Może walne babola ale nie znam sie na tym - a nie liczy się efekt końcowy bo nie bardzo rozumie po co te pierwotne pomiary. |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-28, 21:40
|
|
|
Pierwotne pomiary są po to aby porównać przed po i co w którą stronę poszło po regulacji. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-28, 21:42
|
|
|
K... czarna magia, czyli bez tych pierwotnych pomiarów nic mi po tym i musze wracać po nie. |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-28, 21:46
|
|
|
U siebie mam kartkę z pomiarów jeszcze za poprzedniego właściciela: (kąty podane przeze mnie są wartościami fabrycznymi z owej kartki co posiadam)
TYŁ:
Pochylenie koła L/P: -01°10' ÷ -00°10'
Zbieżność całkowita kół: 00°02' - 00°22'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°01' - 00°11'
PRZÓD:
Pochylenie koła L/P: -01°15' ÷ -00°15'
Zbieżność całkowita kół: 00°16' - 00°24'
Zbieżność połówkowa koła L/P: 00°08' - 00°12'
Różnica kątów skrętu dla koła L/P: 00°55' - 01°55'
Dodatkowo dorzucam: 8-)
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2013-11-28, 21:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2013-11-28, 21:48
|
|
|
Trochę słaby sprzęt do ustawiania był i mało opcji rozpisane brak kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itd Ogólnie z tego co pokazałeś to zbieżności przednia i tylna są oki, przednie kąty delikatnie za duże, ale to nie jest regulowane, da się wyregulować jeżeli oba nie są równe Przyczyną mogą być, albo sprężyny obniżające, albo już się usiadły z wiekiem |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
bastek 4,2
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 39 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-11-28, 22:37
|
|
|
Nie o to chodzi pierwotne pomiary czyli co diagnosta zmierzył jak było, wtórne jak ustawił, po drodze na wydruku jest jak być powinno i tyle. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-29, 06:48
|
|
|
Uo matko co to za matematyka?? Ja tyle już w zawieszeniu grzebałem i jedynie zbieżnośc ustawiałem sam własnym "prętem"-nic więcej. Kiedys nawet pojechałem sprawdzić te swoje zawieszenie i jest perfect
Jak dla mnie takie mapy to po wypadku dobrze robić |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-29, 08:21
|
|
|
Dzisiaj jeszcze zauważyłem że mi ściąga na prawo lekko. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2013-11-29, 10:03
|
|
|
Jezeli cos sciaga po ustawieniu zbieznosci - to wróć tam gdzie robiles niech poprawiaja |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2013-11-29, 12:17
|
|
|
Apophis, na pręta?? chłopie to Ty masz malucha czy kredensa??
to jak tym swoim prętem ustawisz kąt znoszenia ?? albo kąt wysunięcia sworznia zwrotnicy?? Audi ma zawieszenie wielowahaczowe przód i tył i ustawia się zbieżność przód tył, kąty przód tył, kąty sworznia zwrotnicy, kąt znoszenia, krzywa zbieżności itd więc nie wiem co masz za magiczny sprzęt, ale powiem tyle, prowadzimy warsztat od ponad 10 lat i nigdy nawet po wkręceniu nowej końcówki w miejscu starej nie uda się idealnie ustawić, każda końcówka innego producenta jest inaczej wykonana minimalnie i ma ten milimetr różnicy w długości itd czyli jakieś 10 minut na urządzeniu
Tu masz przykładowe ustawienie wraz z wynikiem i pomiarami akurat moje drugie auto bo do audi nie robiłem takiego opisu, ale zdjęcie też gdzieś mam i wynik
Akurat wszystko sobie sam ustawiam więc wiem ile trzeba się napracować, żeby to auto miało idealne parametry
1
2
3
A tak wygląda wzorcowo ustawiona C4 jak z fabryki
4
Co jeszcze dodam, że każde auto można przebadać powypadkowo czy miało banana co jest przesunięte itd, są specjalne nakładki na błotniki, którymi możemy zmierzyć czy auto miało jakieś większe kolizje |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-11-29, 14:10
|
|
|
Apophis napisał/a: | Uo matko co to za matematyka?? Ja tyle już w zawieszeniu grzebałem i jedynie zbieżnośc ustawiałem sam własnym "prętem"-nic więcej. Kiedys nawet pojechałem sprawdzić te swoje zawieszenie i jest perfect
Jak dla mnie takie mapy to po wypadku dobrze robić |
Przy każdej robocie przy zawieszeniu trzeba sprawdzić ustawienia. Już raz dałem się na to nabrać, po wymianie wahacza, ponoć wszystko było ustawione tak jak przed wymianą co do dziesiątki milimetra i po paru tys. km jedna opona do wymiany, a w prowadzeniu auta nie było czuć że coś nie tak. |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-29, 16:25
|
|
|
Pręcik jest przyrządem samoróbką,(skłąda się z dwóch prętów odpowiednio wyprofilowanych śrubki i nakrętki) i mierze wychylenie felg z przodu i tyłu auta i obieram tyle ile tam tolerancja nakazuje-jest zawsze ok. Z tyłu tez by się da to zrobić ale tam nie ruszałem jeszcze nic(nie ma potrzeby )przednia zawiecha jest ok i nigdy nie regulowałem poza zbieżnością a robiłem juz wszystko w niej.
Mam znajomego co ma jeszcze starego typu sprzęt(lampy)sprawdził mi nie tak dawno i wsio ok,auto jedzie jak trza. Więc raczej daruje sobie te komputery na których zna sie dobrze może 10% ich posiadaczy bo z 90% ludzi co ustawiali na tym geometrie w różnych autach mieli potem problemy.
Ja podziekował za taki interes-nie mam czasu sie wracać co chwila do partaków z super sprzętem i jeszcze za to bulić.
Wszystkiego nauczył mnie znajomy-mechanik starej daty który świetnie naprawia auta i nigdy do niego nie wracałem z reklamacją
I dla niedowiarków to uprzedzam że moje auto jedzie prosto i stabilnie nawet z maxymalną predkością,opon nie zjada bokiem etc więc nasze starodawne metody jak najbardziej się sprawdzają :!: |
|
|
|
|
|