Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-15, 21:59
|
|
|
Poniższa tabelka przedstawia specyfikację dopuszczalnych olejów do W12 przez producenta łącznie z normami jakie muszą spełniać
W12.JPG
|
|
Plik ściągnięto 101 raz(y) 64,73 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-15, 22:12
|
|
|
no fakt faktem 10w40 to ostatni z ostatnich jaki można zalać, ale ... można ... więc i ja leje |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2016-11-16, 20:27
|
|
|
Panowie, oleje ...W30 to są oleje dla ekologów a nie do smarowania silnika.
Wiecie co się robi z oleju, który ma lepkość kinematyczną na poziomie ~130 jednostek
przy temperaturze 100 st C? I jaki to ma wpływ na grubość filmu olejowego?
Obie W12 zalewam 5W50 i nic się nie dzieje, wręcz przeciwnie, niezależnie od tego
ile ciepła w nie właduję, mają dobre smarowanie. A potrafię je pogonić.
Tak samo jak dyskusja o serwisach Long Life olejowych...
Widziałem silniki, które latem przy 35 st C. padały po kilkudziesięciu minutach zabawy
na lotnisku. Panewki poobracane. Stuki i kupa problemów. Jakie oleje były stosowane?
0W30, 5W30... i papa silniczki.
Co z tego, że silnik ma większe opory wewnętrzne na 5W50? Ile się straci na mocy?
2-5 KM? Kosztem czego? Trwałości silnika.
Dlaczego nastawniki w 4.2 Pb siadają? Trzy powody: za duże przebiegi między zmianami
oleju, stosowanie olejów typu 0W30 oraz niskiej ich jakości. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
piotrekdomy
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 52 Skąd: GDA
|
Wysłany: 2016-11-16, 21:24
|
|
|
U mnie po zmianie oleju z 5w 40 na 5w 50 silnik chodzi o wiele wiele ciszej i spokojniej, nic nie stuka puka i nie trzęsie na wolnych obrotach
Dodam że zmiane zalecił mi Marek, pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-16, 22:11
|
|
|
marekp750, marek masz rację ...po prostu producent nie przewidział że ktoś może upalać ósemkę na lotnisku
Sam obecnie jeżdżę na oleju Texaco 5W40, w przyszłym tygodniu zaleję 0W40 Liqui Moly na zimę ...zobaczymy co to warte. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-17, 00:11
|
|
|
Który z olejów 5w50 jest najbardziej sprawdzony? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-11-17, 07:12
|
|
|
Jak dla mnie popychacze - miałem identyczny dźwięk jak odpaliłem po przeszło 2 miechach.
Nawet odważyłem się zadzwonić do Pawła z zapytaniem
Ucichło po którymś tam odpaleniu i przygazowaniu. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-11-19, 19:40
|
|
|
Ja akurat leje mobila peak life 5w50, dla mnie to najlepszy olej jaki mialem. Valvo ma troche nizsza temperature zaplonu od mobila, dlatego wybralem mobila (im wyzsza temperatura zaplonu tym mniejsza konsumpcja oleju przez silnik) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-11-20, 10:16
|
|
|
pany, z tymi W12 coś jest na rzeczy, na allegro wisi jedna z pukającym silnikiem |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-20, 10:27
|
|
|
Zawsze bedzie cos na rzeczy jak sie nie dba odpowiednio o silnik. I tu pojemnosc nie ma nic do rzeczy.
Na tegorocznym zlocie byly 3 W12 ( dwie D2 i jedna D3) i wszystkie chodzily nienagannie..tak wiec...jak dbasz tak masz
Ale oczywiscie taką "zuzytą" mozna juz kupic niestety, o jak kiedys wspominalem nikt kto kupil dobry egzemplarz W12 nie sprzeda jej tak szybko lub nie za male pieniadze... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2016-11-20, 12:44
|
|
|
W W12 jest układ chłodzenia z termostatem sterowanym mapą i temperaturą oleju w silniku.
Kosztuje w okolicach 2500 zł. Mało kto go wymienia jak się zepsuje.
Konsekwencją tego jest notoryczne przegrzewanie się silnika. W połączeniu
z olejami klasy W30 mamy gotowy przepis na rozwalenie czegoś w silniku z powodu
słabego smarowania.
Dlatego latamy na olejach o większej lepkości.
Pilnujemy sprawności układu chłodzenia.
Zobaczcie jak często są zdjęcia W12 i zegarów. A tam temperatura 100 st C. na zegarze.
Zresztą awaria termostatu (przepalenie się grzałki) jest odnotowywana w błędach ECU silnika. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-11-20, 13:07
|
|
|
to fakt, święte słowa ,,jak dbasz tak masz,, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-20, 13:30
|
|
|
Gdzieś jeszcze pisano, W12 w pierwszych rocznikach produkcji miało problem z smarowaniem a potem to poprawiono już w D3. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|