Autor |
Wiadomość |
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-15, 12:15
|
|
|
nie mam bmw 328 i miec nie chce, mialem natomiast 7 beemek i zadna sie nie psula
A ósemki kupywalem zawsze perelki w okazyjnej cenie, zawsze byly bite a psuly sie srednio co 7 dni za wyjatkiem swiat a tak w ogole nie znam sie na samochodach a o a8 to juz w ogole nie mam zielonego pojecia
buahahahaha |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-15, 12:15
|
|
|
kazdy tutaj opisuje sowje preferencje. i dlatego mozna spotkac sie ze "sprzecznymi" opiniami.
mysle, ze warto abys Ty DiM sam odpowiedzial sobie na pytanie czego oczekujesz od samochodu i w tym kierunku poszedl.
ja oczekuje bezawaryjnosci. i dla mnie argumenty dotyczace pojemnosci silnika/przeniesienia napedu sa zupelnie drugorzedne. wlewac benzyne i jezdic. tylko to sie liczy.
jesli chodzi o roznice w przyspieszeniu, czy tez szybki start na zielonym swietle w miescie nie ma to wg mnie wiekszego uzasadnienia. nie wspominajac o zagrozeniu w ruchu drogowym. mnie caly czas wszyscy (audi, bmw, wszystkie GTI) wyprzedzaja na swiatlach a i tak na nastepnych swiatlach dojezdzam do nich. |
|
|
|
|
|
|
|
DiM
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wielun
|
Wysłany: 2011-01-15, 12:36
|
|
|
jednak chyba odpuszcze 3.7 i uderze w 4.2q |
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-15, 12:36
|
|
|
and808, zgadzam się z Tobą w 100%-tach.
Z czystym sumieniem mogę polecić Tobie 3.7 ośke, ponieważ mam takową i spisuje się tak jak na porządną niemiecka limuzynę przystało 8-)
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2011-01-15, 12:41 ]
Większość klubowiczów ma 4.2Q więc dlatego polecają, natomiast zadbana 3.7 też jeździ całkiem nieźle :!: |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-15, 13:06
|
|
|
mdamian napisał/a: | śliskiej , lub sypkiej nawierzchni to ma przewagę quattro |
Tak i nie próbuje podważyć tego. Ale i tak ośka przy dobrym ogumieniu i sprawnym zawieszeniu trzyma się całkiem nieźle, na śniegu tez daje rade. Wiem jak spisuje się Q bo miałem A6 2.6Q :mrgreen: |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-15, 13:13
|
|
|
a ja odpowiem zaczepnie,
ze naped 4x4 jest bardziej niebezpieczny - prowokuje nas do bardziej nibezpiecznej jazdy. naped na 1 os - wczesniej (znaczy przy mniejszej predkosci) sygnalizuje na wystapienie kopotow. |
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-01-15, 13:22
|
|
|
and808 napisał/a: | a ja odpowiem zaczepnie,
ze naped 4x4 jest bardziej niebezpieczny - prowokuje nas do bardziej nibezpiecznej jazdy. naped na 1 os - wczesniej (znaczy przy mniejszej predkosci) sygnalizuje na wystapienie kopotow. |
Jakiś procent jest w tym prawdy, ale to już sprawa indywidualna |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-15, 13:44
|
|
|
Cytat: | Cytat: | and808 napisał/a:
a ja odpowiem zaczepnie,
ze naped 4x4 jest bardziej niebezpieczny - prowokuje nas do bardziej nibezpiecznej jazdy. naped na 1 os - wczesniej (znaczy przy mniejszej predkosci) sygnalizuje na wystapienie kopotow.
|
Jakiś procent jest w tym prawdy, ale to już sprawa indywidualna |
to że prowokuje to oczywiste ale jak już opanujesz ten napęd to zabawa nie do opisania , wszystkie ośki się chowają . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
kurczak1987
Użytkownik
Silnik cm3: 1.0
Skrzynia: dsg
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bezimienny
Jeżdzę: nie posiadam
Wiek: 94 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Dallas City
|
Wysłany: 2011-01-15, 17:30
|
|
|
siemka pomyślałem że by nie zaśmiecać forum zbednym postem dołacze się do tego z moim pytaniem.jak wielka różnica jest między 3.7 a 4.2 z q rzecz jasna.dużo gorszy ten 3.7?bo jakos 300km nie bardzo mi w pierwszym samochodziku miec odrazu.a nie cche by był to żółw który nie da rady jechać.czy lepiej jednak 4.2 i z zachowaniem zdorwego umysłu przy jeździe tym autkiem?aa i jak jet ze spalaniem ile L różnicy bedzie przy spokojnej jezdzie? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-15, 23:53
|
|
|
mdamian napisał/a: | a co do zostawienia na światłach D2 to |
jak mnie bawią takie dziecinne wypowiedzi jak by to miało jakiekolwiek znaczenie podczas codziennej, cotygodniowej , miesięcznej czy kilkuletniej eksploatacji ;-)
tak zapewne po to trzeba kupić S8 (bo A8 jest fuujj słabe) i każde światło należy dusić gaz, do tego kupuje się na allegroszu albo z ebaya z Tajwanu trepy z ołowiem co by w razie co się bucik nie uślizgnął a nie daj bóg zdarzyłoby się, ze zaspaliśmy i nie wykatapultowało się dziecko na drugą stronę skrzyżowania pogonić staruszkę bo poco ona tak wolno przechodzi, co z tego że ma 85 lat i urodziła się w świecie dorożek konnych należy jej pokazać kto jest teraz panem świata i rykiem 6000 obrotów przejechać jej po piętach najlepiej trąbiąc od razu po ruszeniu bo zapewne straciła słuch na wojnie podczas hitlerowskiej okupacji więc młodzieniec jadący pięknym Niemieckim autem przypomni jej czasy kiedy uciekała gdy nadlatywały messerschmitty |
|
|
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-16, 01:21
|
|
|
colln , śmieszy Cię to a sam wdajesz się w dyskusję poza temat , zamiast wspomnień sprzed lat może podaj argumenty , oczywiście można kilka ich powyciągać z potoku ironicznego opisu użytkownika 4.2Q
napisałem wcześniej że tylko Q - dlaczego ?
bo bezpieczniej - to czy zatracimy się w bezpiecznej ocenie sytuacji czy najzupełniej oddamy się bezgranicznemu zaufaniu naszych wszystkich systemów zależy tylko od mentalności "łącznika kierownicy z pedałami"
bo wygodniej - bezpieczniej pokonujemy zakręty (oczywiście znając zasadę jazdy Q) , szybciej ruszamy na śliskiej nawierzchni (tak tak nie chodzi tu o kreskę , ale np. o to żeby nie nie znaleźć się na środku skrzyżowania już po dawno odpalonym naszym czerownym świetle - wielu takich widziałem jak mordowali się z ruszeniem a jak juz nabrali "tempa" musieli się prężyć żeby szybko skrzyżowanie opuścić)
uprzedzając , nie dyskwalifikuje ośki , lecz uważam że Q jest lepszym rozwiązaniem , więc jeżeli jest możliwość sięgam po dogodności
A 4.2 - mała różnica w spalaniu , a koników trochę więcej - pewnie przy tej "liczbie" nie jest to taka przepaść , jednak zapas należy mieć , niby nic a jednak
tak właśnie to postrzegam , kolega pyta o opinie - wyrażamy ją , jedni składnie i umiarkowanie inni chaotycznie i z polotem
pozdrawiam |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-16, 16:52
|
|
|
mialem 3.7 oske i 4.2 quattro i z tego co pamietam spalanie w 3.7 bylo znacznie mniejsze, latem to bylo okolo 4L a w zimie nawet 7L roznicy.
Co do mocy to jedno i drugie jedzie jak nalezy, podczas normalnego uzytkowania nie ma to najmniejszego znaczenia czy to oska czy dwie, zima owszem 4 kola jak najbardziej ale oska tez zla nie jest i daje rade.
Nalezy pamietac ze pierwsze 4.2 mialy tipy 4 biegowe a 3.7 w osce miala 5 biegow a skrzynia swoje tez robi |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2011-01-16, 18:16
|
|
|
to ja mam chyba szczescie obym nie zapeszyl przez prawie 1.5 roku eksploatacji oprucz pierdul typu wisko,termostat to naprawy po poprzedniku i tarcz ,klockow ale te czesci zluzywaja sie na jakims wiekszym dystansie akurat na mnie trafilo,wspornik stabilizatora,koncowka drazka i jeden wachacz to nie jest tak zle z tymi autami jesli chodzi o awarie.pewnie jak w kazdym uzywanym aucie kupisz szczesliwie jezdzisz, kupisz pechowo dokladasz bez konca.pozdrawiam |
|
|
|
|
|