Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-31, 17:58
|
|
|
nie łożysko jest ok, wisko zdemontowane i strasznie ciężko chodzi a te szumienie i głośna praca to odgłos wiatraka i powietrza. Jak odpalę auto i ktoś trzyma wiatrak to przez chwilę jest ok. ale zaraz szum itd. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-03, 10:37
|
|
|
Siemka, kupiłem wiskoze nowa towar odebrałem i oczywiście nie było przechowywane w pozycji pionowej a na paczce jak byk narysowane że tak powinno być przechowywane . Sprawdzam luz i ma mocny opór.
Czy jak je ze dwa dni przechowam w pionie to się ustabilizuje ?? czy już nic z tego? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:02
|
|
|
Nie ma reguły, raz działa poprawnie, raz nie... a to czy nie działa poprawnie to
ciężko stwierdzić czy przez niewłaściwe przechowywanie.
Zazwyczaj niedziałające jest odsyłane i nie ma czasu się zagłębiać.
Ja tam zaczynam na elektryki przechodzić.
Szkoda walczyć z wisco.
Ciszej, mniej obciążony jest silnik.
Wisco to sprzęgło płytkowe, którego przestrzeń między płytkami wypałniana
jest płynem wiskotycznym. Zaworek otwierający dopływ jest sterowany
bimetalem (sprężyna, blaszka).
Niespinające wiska napełniam olejem wiskotycznym w odpowiedniej ilości
i takie wisko chodzi całkiem rozsądnie.
Mocno spięte wiska raczej już nie są do naprawy. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:20
|
|
|
Czyli jak ciężko chodzi na obecną chwile to oddać spowrotem do sklepu?? Bo gdzieś czytałem że przed montażem musi odstać ok 24h |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:26
|
|
|
chicken20091986, ja u siebie tak kupiłem postawiłem, przestała noc na parapecie w garażu tak jak było napisane i tak założyłem i było super. Z meylem była ta sama procedura ale głośno strasznie chodziło |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:30
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | ale głośno strasznie chodziło |
czyli było za bardzo spięte. A meyla sprawdzałeś ręcznie po zakupie i czy jak postało rozluźniło się?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-04-03, 11:48
|
|
|
Jeżeli w ciągu powiedzmy 0.5h od założenia sprzęgło nie odpuściło (czyli dalej trzyma i kręci mocno wiatrakiem, mimo tego, ze chłodnica nie jest mocno gorąca).
To już nie odpuści. Miałem kilka takich przypadków. Powyżej 3 tys obrotów silnika
ludzie idący chodnikiem uciekali bo myśleli, że nisko leci helikopter...
Po nocnym staniu i odpaleniu zdrowe sprzęgło może trzymać mocniej (czyli hałasuje wiatrak pod maską) przez chwilę (powiedzmy do 5 sek). Później powinno odpuścić i hałas powinien
zniknąć. Na zimno powinieneś bez większego trudu zatrzymać wiatrak ręką (gruba rękawica i z głową to robić).
Czym cieplej tym opór wiatraka powinien wzrastać (ale to tak od 90 st C w górę).
Dalej sugeruję przejść na elektryka (w D3 masz już tylko elektryki, 2 sztuki, nie ma wisko). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-03, 12:29
|
|
|
Właśnie wróciłem ze sklepu , oddałem te wisko.
Teraz był bym wdzięczny jak byś mi opisał jaki wiatrak założyć elektryczny , gdzie go podpiąć do jakiego czujnika itd. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-04-03, 12:42
|
|
|
Kup wiatrak 14" cienki (max 6.5 cm) ssący, czyli montowany za chłodnicą.
wentylator allegro - przykład
Przeciągnie około 0,7 m3 powietrza w ciągu sekundy (700 litrów powietrza).
I teraz są dwie szkoły:
Część wiatraków jest podłączana do tego samego kabla co wiatrak klimy.
Jest on sterowany termowłącznikiem z chłodnicy i z zegarów (III stopnie).
Najprostsze rozwiązanie. Oba pracują na III stopnie.
Druga szkoła:
Przekaźnik, zasilanie z dołu podłużnicy (+) do wiatraka.
Sterowanie przekaźnikiem z wiatraka klimy.
Wiatrak klimy będzie pracował w reżimie trzy stopniowym a
duży wiatrak w miejsce wiska cały czas na max'a.|
Miejsca na wiatrak jest 41,8 mm (chodzi o średnicę).
czyli gdyby były 15" wiatraki to byłoby super.
Ale następny 16" ma 42,5 cm i się nie zmieści... a byłby jeszcze lepszy. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-03, 12:50
|
|
|
oki dzisiaj pojadę zobaczę te okablowanie całe i spróbuje . A ten wiatrak będzie w takim razie chodził cały czas?? nawet na zimnym?? czy załączy się powyżej 90st.? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-04-03, 12:57
|
|
|
a nie da rady podpiąć się pod ten czujnik wentylatora chłodnicy , ten na dole po prawej stronie. I ewentualnie gdzie jest ten przekaźnik od klimy?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-04-03, 13:01
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | oki dzisiaj pojadę zobaczę te okablowanie całe i spróbuje . A ten wiatrak będzie w takim razie chodził cały czas?? nawet na zimnym?? czy załączy się powyżej 90st.? |
Jeżeli będzie wyłączona klima to wiatrak (wiatraki) zaczną się kręcić na I stopniu przy
68 st. C (jeżeli dobrze pamiętam, trzeba sprawdzić jakie temp. ma termowłącznik przy chłodnicy).
Jak włączysz klimę to wiatraki od razu zaczną działać.
Jak II bieg (druga wartość termowłącznika zostanie osiągnięta) to przyspieszą.
A III bieg jak już jest bardzo gorąco (koło 110 st C na ECU silnika), wyzwolą zegary.
Poobserwuj jak działa elektryk klimy to zobaczysz o co chodzi.
Nie zakłądaj wiska i wiatraka, szybciej się maszyna zagrzeje.
Sprawdziłem zakres działania termowłącznika:
I stopień: załącza przy 87 st - wyłacza jak zbije temp do 76 st C
II stopień: załącza przy 93 st C i wyłącza jak zbije do 82 st C |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|