Autor |
Wiadomość |
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-08-31, 18:17
|
|
|
to jest proste do sprawdzenia w tej sytuacji. Zdejmij z dekla wąz zasilajacy, kręć rozrusznikiem i zobacz czy sika. Tylko obłóż wszystko szmatami bo jak siurnie to mało nie bedzie |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-08-31, 19:52
|
|
|
to że paliwo będzie leciało o niczym nie świadczy. W żony aucie jak padła pompka to nie tak że przestała chodzić. Po prostu dawała zbyt małe ciśnienie. Na listwie było 1 max 1,5 bara - czasami silnik załapał. Wymiana pompki od razu rozwiązał problem, a ta co była chodziła, podawała paliwo, tylko pod zbyt małym ciśnieniem.
[ Dodano: 2012-08-31, 20:54 ]
paulo79 napisał/a: | Tylko obłóż wszystko szmatami bo jak siurnie to mało nie bedzie |
lepiej włożyć przewód do jakiejś bańki, aby nie zalać silnika i spalić auto |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-01, 02:35
|
|
|
Przeciez napisal ze sprawdzal cisnienie. A weza zdjac z krucca pod deklem w bagazniku a nie z listwy pisalem. Moze pompka sie tnie, pokrecic i zobaczyc czy siura jak trza
[ Dodano: 2012-09-01, 03:44 ]
Kolego a iskre to ty sprawdzales na wszystkich swiecach czy tylko na jednej? |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
tooldi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2012-09-01, 10:38
|
|
|
Po odkreceniu sroby 17 na pompce benzyna sika jak nalezy jak zakrece rozrusznikiem tez sika dosyc mocno. A iskre sprawdzalem na wszystkich i jest a swiece wymienialem miesiac temu. Wymienilem tez filtr paliwa i nic nie pomoglo. Co robic dalej sprobowac wymienic pompke paliwa ? czy jest sens kupywac te zaminniki za 200zl ? |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-01, 13:49
|
|
|
Do tego co napisali koledzy wyżej sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu a SZCZEGÓLNIE stan klina na wale korbowym pod kołem pasowym. Możesz jeszcze sprawdzić "diodą" czy czujnik halla działa jeśli nie masz oscyloskopu. Znajdź kogoś z VAGiem lub VCDSm, bo Boschowski KTS ani CDIF nadają się do tego auta jak polonez do lotów na księżyc |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
tooldi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2012-09-01, 14:21
|
|
|
vagiem tez probowali wczoraj i nie udalo im sie zamowilem pompke paliwa i zobaczymy co bedzie sie dzialo po wymianie bo jak miala 60l nawet nie probowala zalapac a jak dolalem jeszcze 20L cos zaczela probowac i purkac wiec wskazuje wszystko na pompke. A jak nie pomoze to wtedy do elektryka. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-01, 19:42
|
|
|
kliny na wale raczej sie nie zrywaja, to nie TDI . Temat ciężki bo nie idzie sie niczym połączyc z motorem. Skoro sprawdzales cisnienie paliwa zegarem i jest ok to wymiana pompki jest zbędna. Ja bym jeszcze w ostateczności zobaczyl czy na starterze odpali bo to tez da do myslenia |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
Ostatnio zmieniony przez paulo79 2012-09-02, 12:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-02, 08:14
|
|
|
Cytat: | kliny na wale raczej sie nie zrywaja, to nie TDI | oj uwierz mi że się zrywają, mam warsztat i miesięcznie 2-3 takie usterki. Rozwiązanie klina i koła pasowego w przedliftowej 3.7 i 4.2 jest identyczne jak w TDI Szczególnie, że do wymiany rozrządu w powyższych motorach trzeba odkręcić śrubę centralną wału, a nie każdy warsztat potrafi ją dokręcić. W poliftach do wymiany paska rozrządu trzeba odkręcić tylko klika śrubek ósemek z koła pasowego i wychodzi, bez demontażu małego kółka rozrządu, dlatego w poliftowkach te kliny faktycznie nie padają.
Wracając do tematu, jeden z kolegów zaproponował awarię sterownika silnika, może jest to faktycznie jakiś powód, najlepiej podłączyć przyrząd diagnostyczny bezpośrednio do zacisków sterownika silnika, a przede wszystkim sprawdź, czy w gnieździe diagnostycznym jest napięcie! |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-02, 12:21
|
|
|
Jeszcze sie nie spotkałem z zerwanym klinem w ósemie 3.7-4.2 ale nic mnie juz nie zdziwi. Ten sterownik to mi nie pasował od samego początku, nie ma opcji zeby przy sprawnym sterowniku nie mozna było polaczyc sie z motorem. |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
tooldi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2012-09-02, 13:52
|
|
|
udalo mi sie zapalic audi pokrecilem z 20 razy i zalapalo ale na benzynie pokazuje sie na czerwono CAT i traci moc a na gazie jest wszystko wporzadku. Zalepione katalizatory ? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-09-02, 17:39
|
|
|
Jak katy zapchane to na lpg tak samo by było . Bardziej mi to wygląda na pompę paliwa . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-02, 20:14
|
|
|
no to w tym wypadku obstawiam sonde. Kolega pisał ze sprawdzał pompe zegarem wiec nie ma potrzeby jej sie czepiać. Gdyby wyszlo slabe cisnienie paliwa to bez dyskusji do wymiany ale napisal ze jest ok.
Kontrolka KAT nie dotyczy katalizatorów |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
Ostatnio zmieniony przez paulo79 2012-09-02, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
tooldi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2012-09-02, 20:15
|
|
|
Pompy nie wymienialem. Jak nie swieci sie CAT to chodzi na benzynie normalnie dopiero po jaego zapaleniu sie zaczyna slabnac i tak co jakis czas. |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-02, 20:18
|
|
|
kolego gdy zapala sie kat to motor wchodzi w tryb awaryjny a powodem tego moze byc : sonda ktoraś, moduły zapłonowe, swiece, cewki, sparciale kable od cewek itd
[ Dodano: 2012-09-02, 21:20 ]
skoro na pb nie chodzi a na lpg chodzi to albo sonda albo wtryski ktores padly pb |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
|
|
|
tooldi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2012-09-11, 19:08
|
|
|
Polaczyli mi sie wkoncu z silnikiem i nie pokazalo zadnych bledow.. Mialem male pekniecie na listwie wtryskowej wykrecilem ja i dalem do spawania aluminium bo benzyna raczej rozposci kazdy klej. I mam teraz pytanie jak sprawdzic czy wtryski sa dobre ? i czy mam je jakos wyczyscic czy wtrysow sie nie czysci ? a jezeli tak to czym ? |
|
|
|
|
|