Autor |
Wiadomość |
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 09:35 [D2 94 4.2PB/LPG
] Bicie podczas hamowania
|
|
|
Witam,
Chciałbym się zapytać o sprawę bicia po kierownicy podczas hamowania.
Mam do wstawienia 2 sprężynki z racji tego, że bije zacisk jak jadę po nierównościach i moje pytanie jest takie:
Przy prędkości większej gdy nacisnę na hamulec auto wpada jakby w wibracje i zaczyna rzucać nieco autem - bardzo odczuwalne na kierownicy - czy jak zniweluje te bicie na zacisku na nierównościach to możliwe, że ustąpią te bicia czy raczej to tarcze które maja sporo "mięsa" ? |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-03-28, 09:44
|
|
|
ja miałęm takie bicie od 120km/h do 80km/h i tak z 5 miechów jezdziłem i potem samo ustało <niewiem>
Pamietam, że jak było nie tak z zaciskami w jednej a8 co kiedyś jezdziłem to stuakały przy jezdzie po nierownosciach a jak bicie przy hamowaniu i telepawki to tarcze:) barddzo czesty problem w sumie |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 09:49
|
|
|
Jeżeli chodzi o bicie na nierónościach to już zakupiłem u kolegi z forum te sprężynki i niebawem sobie je zamontuje - jak tylko dostane autko od mechanika -.-
Bardziej chodzi mi o te bicie na kierownicy przy hamowaniu.. Jeżeli tarcze to razem z klockami wymieniać - tarcze i klocki sa prawie jak nowe - dlatego też nie wiem czy komplecik z klockami czy same tarcze ? |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-28, 10:37
|
|
|
jeżeli na równej drodze przy wiekszych prędkościach biją kola / kierownica podczas hamowania to najczęściej są to krzywe tarcze. Jeśli masz wymienine na nowe to wystarczy dac do przetoczenia, klocki sie dotrą....ale może to byc również wina jakiekoś wahacza, tuleji..tip |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 10:38
|
|
|
Mechanik powiedział, że wahacze są nieco powybijane ale nic nie bije nic nie stuka trzymie się dobrze drogi.. Czy na stacji diagnostycznej wykryją czy tarcze są krzywe ? |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-28, 10:51
|
|
|
Chowix napisał/a: | Mechanik powiedział, że wahacze są nieco powybijane ale nic nie bije nic nie stuka trzymie się dobrze drogi.. |
nieco to ju jedno wklucza drugie....albo sa powybijane, albo nie... Jeśli będą wybite sworznie to słychać by było na dziurach (orzynajmniej u mnie tak było ) tuleje można samemu sprawdzić...ale wszystko to ma wpływ na hamowanie a A8 to ciężkie auto i wsio musi być sztywne
Chowix napisał/a: | Czy na stacji diagnostycznej wykryją czy tarcze są krzywe ? |
teoretycznie powinni, ale nie wiem do jakiej prędkości sie te rolki rozpędzają <niewiem> i jak nie będzie odpowiednio szybko to nie wykryje. Bo jak będzie tarcza lekko zgięta to przy małych prędkościach tego nie odczujesz |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-03-28, 11:02
|
|
|
U mnie zużyte "banany" były sprawcą bicia przy hamowaniu. |
_________________
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-03-28, 11:11
|
|
|
na stacji na rolkach sprawdzisz ,bo miałem delikatne bicie (powyżej 80) i nie wiedziałem nawet w którym kole i na wykresie wyszło że jedna tarcza krzywa a z drugiej strony klocek zacina się i piszczało np. gdy wyjezdzałem z garazu a po wymianie problemy znikły |
Ostatnio zmieniony przez tomek808 2014-03-28, 11:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-28, 11:12
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | U mnie zużyte "banany" były sprawcą bicia przy hamowaniu. |
u mnie było dokładnie tak samo,przy hamowaniu strasznie biło kierownicą okazało się,po wymianie wahacza(banana)nie to samo auto,hamuje idealnie <hura> |
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 11:53
|
|
|
Nic podjade na stację diagnostyczną i zobacze ale obstawiam na tarcze z racji tego że nic nie bije i auto jest sztywne ale kto wie |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-28, 19:28
|
|
|
U mnie też były problemy. Bicie to mało powiedziane, wręcz walenie przy hamowaniu, telepanie, drgawki i oczywiście jeden wielki pisk. Też się zastanawiałem co to, bo aż nie do wiary, że tarcze i klocki mogłyby takie objawy dawać, choć były już słabe. Myślałem, że zawiecha, krzywa piasta itd. Ale zacząłem od tarcz i klocków...jak ręką odjął, wszystko ustąpiło <hura> |
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-29, 13:41
|
|
|
Mechanik mi dziś powiedział że krzywe tarcze, ale dodał także, że wymienie i po paru miesiącach znów to samo będzie bo te hamulce są za małe do tego auta i będą się pod wpływem temp grzać i odkształcać |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2014-03-29, 14:15
|
|
|
Ja też walczę z biciem przy hamowaniu,wszystko sprawdzone,tercze lekko przetoczone,bo okazały się proste,zawiecha sztywna,zacisk od strony,która bije wymieniony,cały czas bez zmian.
Dziś przy wymianie kół na letnie,zauważyłem,że od strony pasażera(ta strona mi bije) klocki są praktycznie nie zużyte,jak nowe,a druga strona została jeszcze połowa,może być przyczyną np.przytkany lub zagięty gdziś przewód hamulcowy,zacisk nie dosiska do końca i wtedy bije?
Druga sprawa,też od strony pasażera,flansza,która wychodzi ze skrzyni ma luz,nie sam przegb wewnętrzny,tylko jakby od środka coś nie trzymało,do tego widać,że cieknie w tym miejscu trochę olej,może to być od tego?
Zrobiłem taki eksperyment,że zacisnąłem przewód od prawego klocka i się przejechałem,bicia nie było,czyli ewidentnie od prawej strony coś jest. |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-29, 14:22
|
|
|
Kolego
Zdejmi poloske od strony skrzyni.
Sprawdz jak ma sie srubka od przykrecania flanszy.
Na quattroworld jest opis jak wysypala sie obudowa kosza i luz dostala bieznia lozyska dyfra.
Musisz sprawdzic |
|
|
|
|
|