Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Drgania nadwozia pow.100km/h  
Autor Wiadomość
Smoli 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 27
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2009-12-26, 21:18   [D2 99 4.2PB/LPG ] Drgania nadwozia pow.100km/h

Witam, mam ja w teacie taki problem.Przekraczam 100 km/h i zaczyna lekko drgac mi nadwozie.Moze spotkal sie juz ktos z czyms takim.Dodam ze czasami nie ma tego wogole.Pozdrawiam
 
 
Pers 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 177
Skąd: Poznań/Suchy Las
Wysłany: 2009-12-27, 09:01   

Czynników może byc kilka.
A kierownica jak sie zachowuje???
Możesz mieść niewywazone koła jeżeli przód jest ok to może z tyłu przenosić.
Sprawdź równiesz stan opon jeżeli wyskoczyła gdzieś mała bańska to będą drgania.
Zobacz jak wygląda guma na wale też potrafi przenoscić drgania.
_________________
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
 
 
Smoli 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 27
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2009-12-27, 10:31   

Przod wywazalem kola,tyl nie sprawdzalem jutro to zrobie.Kierownica nie drzy a opony sa nowe.Mozesz podpowiedziec jaka guma na wale??Pozdrawiam
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-12-27, 11:44   

sprawdź poduszki pod dyfrem i skrzynią, podporę wału (guma na wale), wyważenie tylnych kół również ma spore znaczenie w 4-łapie. zacznij od kół bo to najprostsze :)
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-12-27, 13:01   

dzieje sie to na benzynie czy na gazie? Jesli jedziesz i zacznie telepac to przelacz na pb i jedz na pb, zobacz co sie bedzie dzialo. Moze problem tkwi w motorze a nie w kolach i gumach, podporach itd.
 
 
kojot 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 62
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Słupca
Wysłany: 2009-12-29, 15:41   

Ja miałem to samo.Powodem był wybity przegub wewnętrzny lewy.Sprawdż przeguby czy nie mają luzu.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-01-10, 22:51   

Witam serdecznie. Mam ten sam problem tzn. Mam autko od kwietnia. Jak je kupowałem pojechałem na stację diagnostyczną kolega powiedział że auto jest ok tylko niby mam bicie na tylnym prawym kole, opona bije. Na marginesie posiadam felgi 18 cali. W jeździe objawiało się to w ten sposób, że przy pedkościach ok80 a następnie 100 i 120 całym ciałem czułem drganie auta, nie było to jakieś straszne telepanie, szarpanie kierownicy czy tym podobne.Pwyżej 130 w górę nic nie czuć. Jazda po mieście - nic nie czuć. Kupiłem dwie inne opony używane i problem nie znikł. Pomyślałem że to pewnie jakaś felga jest krzywa (miałem kiedyś podobny problem z innym autem), okazało się że niby jedna felga krzywa. Po wyprostowaniu problem nie zniknął. Jeździłem tak do niedawna. Kupiłem stalówki 16 cali z zimówkami. Wydawało mi się że problem zniknął, jednak przy dłuższej obserwacji okazało się że poprostu zmniejszyło się odczuwanie drgań. Ostatnio jechałem autem z pełną obsadą 5 osób i problem taki sam jak z przed wymiany kół. Zaczyna mnie to wkur....ć bo nie wiem co to może być. Staram się to rozkminić i zwracam już na wszystko uwagę, zauważyłem że tak jakby jeśli auto ciągnie bardziej odczuwał drgania, a jak gaz odpuszczam to jakby mniej. Nie wiem czy może tak robić łożysko, albo może wał jest krzywy, a może coś w skrzyni wariuje lub jest krzywe. Dodam że skrzynia zmienia biegi normalnie, nie mam z nią narazie żadnych problemów. Może coś zostało skrzywione np podczas jakiejś kolizji itp. Z drugiej strony czytając forum widzę że kilka osób miało ten sam problem więc może jest jakieś proste rozwiązanie. Proszę o pomoc i radę
 
 
polmarko 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 4E
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Dolnyslask
Wysłany: 2010-01-17, 21:54   

WITAM SERDECZNIE, PRZERABIALEM TEN PROBLEM W SWOIM AUDI A8, CZASAMI JAK RUSZYLEM AUTO DRGALO I PO 300 - 500M MIJALO, JEZDZILEM TAK NADAL SIE GWARANCJA SKONCZYLA, MYSLALEM ZE JAK STAWIAM SAMOCHOD I SA OPONY CIEPLE TO SIE ODKSZTALCAJA I PO RUSZENIU I PRZEJECHANIU KAWALKA DROGI TO MIJA ALE NIESTETY MYLILEM SIE. PEWIEN CZAS TEMU JADAC AUTOSTRADA DOSC DUZO PREDKOSCIA AUTO WPADLO W TAKIE WIBRACJE JAK BY SIE KOLA ODKRECILY WSZYSTKIE, ZATRZYMALEM SIE 2 AUTEM JECHALC BRAT, SPRAWDZILEM KOLA KLADLEM SIE POD SAMOCHOD WSZYSTKO OK, RUSZYLISMY I WSZYSTKO GRA, ROZPEDZAM SIE I ZNOWU TO SAMO ALE NIE ZAWSZE. W NOCY PO POWROCIE NA KANAL PATRZYMY NA WAL LATA PODPORA CALA ALE GUMA NIE TRZYMA. ODWIEDZIALEM ASO PRZESTAWILI WAL O 180 STOPNI NA FLANSZY, DRGANIA NIE USTALY LECZ OBJAWIALY SIE PRZY INNEJ PREDKOSCI, TAKIE ZALECENIE DAL KULCZYK TRADEX. KUPILEM NOWY WAL BO PODPORA TO JEDNA CALOSC Z WALEM I PROBLEM ZNIKL JEST OK. NAJPRAWDOPODOBNIEJ GUMA ODKSZTALCA SIE I TRACI SWOJE WLASCIWOSCI Z POWODU BLISKOSCI TLUMNIKOW KTORE SA TUZ POD. JAK KTOS OSTRO JEZDZI DO GUMA DOSTAJE W KOSC. NIEPOLECA TEZ DAWANIA WALU MAGIKĄ ABY W JAKIS CUDOWNY SPOSOB UZDROWILI WASZ WAŁ, POZDRAWIAM

MorgothV8: Mistrzu - małe litery, interpunkcja, białe znaki, nowe linie.... tego się nie da czytać
_________________
Zawsze AUDI!
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-01-26, 19:02   

Dzisiaj rozebrali mi osłonę pod którą znajduje się ta podpora wału. Z tego co widziałem guma jest cała zmurszała. Wałem mozna poruszać góra-dół, a widoczne jest również to że w dolnej części guma jest bardziej zgnieciona co powoduje że wał nie znajduje się centralnie na środku. Nie mam 100 procentowej pewności czy to napewno główna dolegliwość która powoduje że mi drży nadwozie ale modlę się żeby było to tylko to. Mechanik powiedział że nie widział nic innego co mogłoby go zaniepokoić.
Druga sprawa to jak zadzwoniłem sprawdzić i zamówić tą podporę okazało się że w sprzedaży jest ona sprzedawana tylko razem z wałem (cena w ASO 5900 zł), zaraz straciłem humor.
Doszedłem do tego iż można kupić zestaw naprawczy lub dopasować tą podporę od innego auta ( nie wiem czy zda to egzamin).
Znalazłem firmę w mojej okolicy która wyważa i naprawia wały. Kazali przywieżć wał no i zobaczymy co bedzie po naprawie (jeśli uda się to naprawić). Jeśli ktoś naprawiał juz wał to proszę o cenne rady lub uwagi.
 
 
Rafelek 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2010-01-26, 19:15   

SERGIO, wiem że mój brat naprawiał u siebie wał. Jak będzie miał chwile do ci napisze na PW co i jak , bo ja nie pamietam :-(
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-01-26, 22:19   

Dzięki Rafał. Jutro rano jade zawieźć auto do mechanika żeby wymątował wał, zawiazę go do sprawdzenia i będzie wszystko wiadomo.
Czekam na info od ciebie może to coś pomoże, głównie chodzi mi o to żeby ci spece od naprawy wałów mi kitów nie nawciskali.
Na allegro są te zestawy naprawcze (guma i łożysko) w cenie 170 zł.

[ Dodano: 2010-02-01, 23:33 ]
Auto przed chwilą odebrałem od mechanika. Podpora wału wymieniona na nową. Przeguby na wale wyczyszczone i przesmarowane. Całość zmontowana, jazda próbna i....kompletnie nic się nie zmieniło. Samochód jak dostawał wibracji tak dalej jest dokładnie identycznie. Pytanie co dalej robić i sprawdzać bo ja już pomysłów nie mam. :-(

Może jakaś półoś jest krzywa np po jakiejś kolizji?
Może jakieś łożysko jest krzywe?
Nie mam zielonego pojęcia.

[ Dodano: 2010-02-02, 22:26 ]
Kolejny dzień zmagań z autem.
Pierwszy raz przejechałem się moim autem siedząc na tylnym siedzeniu i okazało się, że drgania opisane wyżej nie były przeze mnie odczuwalne na tylnej kanapie : tzn przy wyższych prędkościach widać było że auto już drży, jednak siedząc na siedzeniu z przodu czuć wyrażne drgania pod tyłkiem, a z tyłu nie. Dokonaliśmy sprawdzenia dokładnego zawieszenia z przodu i okazało się, że jest luz na lewej końcówce drążka kierowniczego, a prawa końcówka rusza się strasznie. Natychmiast udałem się do warsztatu i końcówki wymienione na nowe.

REASOMUJĄC:


- wymieniona podpora wału,
- przesmarowane przeguby wału,
- wymieniona prawa i lewa końcówka drążka.

EFEKT:


- (po wymianie podpory wału) przy ruszaniu wrażenie, że wał jest stabilniejszy i nie ma luzu
- (po wymianie końcówek) przy skręcaniu i prowadzeniu nie czuć luzu na kierownicy
- NIESTETY DRGANIA JAK BYŁY TAK SĄ POMIMO, ŻE MNIEJ ODCZUWALNE ZE WZGLĘDU NA WYMIANĘ KOŃCÓWEK !!!

WNIOSKI:


-nie czuć drgań siedzenia na tylnej kanapie - wskazuje to, iż przyczyna tkwi w przodzie auta a nie w tyle.
-wyeliminowano luz w układzie kierowniczym, jednak on powodował tylko wzmocnienie i zpotęgowanie drgań.
- ponownie sprawdzę wyważenie kół i stan felg i opon z przodu ( wątpię, iż to jest przyczyną ale chcę mieć pewność),
-zastanawiam się, czy ewentualnie np. delikatne blokowanie hamulców może być przyczną drgań, lub np. luz na łożyskach, może ktoś ma inny pomysł ? Powoli kończą mi się pomysły
Dodam że zawieszenie tzn wahacze, łączniki itp były juz w komplecie wymieniane
 
 
to76 
Użytkownik


Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 1
Skąd: polska
Wysłany: 2010-05-03, 00:13   

czym rozni sie wal od w12 od 4,2 d3

MorgothV8: Mistrzu - małe litery, interpunkcja, białe znaki, nowe linie.... tego się nie da czytać[/quote]
 
 
FORZA 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: AUDI A8 D4
Wiek: 47
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 11:30   

znajomy miał podobny problem - drgania nadwozia. było to auto Peugeot 607 automat
wymienił wiele rzeczy- typu półosie el zawieszenia itp. ostatecznie okazało się że drgania przenosiły się od uszkodzonej skrzyni biegów
 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-05-16, 12:42   

SERGIO napisał/a:





Dzięki Rafał. Jutro rano jade zawieźć auto do mechanika żeby wymątował wał, zawiazę go do sprawdzenia i będzie wszystko wiadomo.
Czekam na info od ciebie może to coś pomoże, głównie chodzi mi o to żeby ci spece od naprawy wałów mi kitów nie nawciskali.
Na allegro są te zestawy naprawcze (guma i łożysko) w cenie 170 zł.

[ Dodano: 2010-02-01, 23:33 ]
Auto przed chwilą odebrałem od mechanika. Podpora wału wymieniona na nową. Przeguby na wale wyczyszczone i przesmarowane. Całość zmontowana, jazda próbna i....kompletnie nic się nie zmieniło. Samochód jak dostawał wibracji tak dalej jest dokładnie identycznie. Pytanie co dalej robić i sprawdzać bo ja już pomysłów nie mam.

Może jakaś półoś jest krzywa np po jakiejś kolizji?
Może jakieś łożysko jest krzywe?
Nie mam zielonego pojęcia.

[ Dodano: 2010-02-02, 22:26 ]
Kolejny dzień zmagań z autem.
Pierwszy raz przejechałem się moim autem siedząc na tylnym siedzeniu i okazało się, że drgania opisane wyżej nie były przeze mnie odczuwalne na tylnej kanapie : tzn przy wyższych prędkościach widać było że auto już drży, jednak siedząc na siedzeniu z przodu czuć wyrażne drgania pod tyłkiem, a z tyłu nie. Dokonaliśmy sprawdzenia dokładnego zawieszenia z przodu i okazało się, że jest luz na lewej końcówce drążka kierowniczego, a prawa końcówka rusza się strasznie. Natychmiast udałem się do warsztatu i końcówki wymienione na nowe.


REASOMUJĄC:


- wymieniona podpora wału,
- przesmarowane przeguby wału,
- wymieniona prawa i lewa końcówka drążka.


EFEKT:


- (po wymianie podpory wału) przy ruszaniu wrażenie, że wał jest stabilniejszy i nie ma luzu
- (po wymianie końcówek) przy skręcaniu i prowadzeniu nie czuć luzu na kierownicy
- NIESTETY DRGANIA JAK BYŁY TAK SĄ POMIMO, ŻE MNIEJ ODCZUWALNE ZE WZGLĘDU NA WYMIANĘ KOŃCÓWEK !!!


WNIOSKI:


-nie czuć drgań siedzenia na tylnej kanapie - wskazuje to, iż przyczyna tkwi w przodzie auta a nie w tyle.
-wyeliminowano luz w układzie kierowniczym, jednak on powodował tylko wzmocnienie i zpotęgowanie drgań.
- ponownie sprawdzę wyważenie kół i stan felg i opon z przodu ( wątpię, iż to jest przyczyną ale chcę mieć pewność),
-zastanawiam się, czy ewentualnie np. delikatne blokowanie hamulców może być przyczną drgań, lub np. luz na łożyskach, może ktoś ma inny pomysł ? Powoli kończą mi się pomysły
Dodam że zawieszenie tzn wahacze, łączniki itp były juz w komplecie wymieniane

Reasumując- przeczytałem całą tą Twoją historię zrobiłeś wszystko co można było...
i na 99% mogę Ci podpowiedzieć teraz, że wina leży w skrzyni Tip.- masz walnięte sprzęgło h-kinetyczne! swoją drogą prędzej czy póżniej wszystkich nas to kiedyś czeka!!
Jeśli się uporasz z problemem daj znaka! jestem ciekaw czy to będzie to ;-)
powodzonka!
_________________

 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-05-16, 20:54   

Zapomniałem dopisać, że po wymianie końcówek drążka czuć było jeszcze drgania tak jak pisałem wyżej. Okazało się, że opony były przyhamowane, a jedna miała już wypukłość.
Zmieniłem koła na letnie wymieniając dwie opony i było na 99,9% dobrze. Nie czułem żadnych drgań. Pojeździłem jakiś czas może z miesiąc i drgania wróciły jednak inne troszkę. Czuć je przy 80 km/h i jadąc z tą prędkością spokojnie na małym gazie mam wrażenie jakby delikatnie auto nie dostawało paliwa (takie odczucie) i przerywało (poszarpywało). Oczywiście wciskam gaz i ogień. Jadąc z większymi prędkościami jest idealnie.
To sprzęgło to droga zabawa? No i jak to sprawdzić czy to na pewno to? Spotkałeś się z tym już AMSTAFF?

[ Dodano: 2010-05-16, 22:01 ]
Może pojadę jeszcze sprawdzić raz te koła, może jakiś ciężarek spadł, sam już nie wiem. I tak do tego co było jest o niebo lepiej.
Jedna rzecz mnie jeszcze czeka, to ponowna wymiana, tym razem nie podpory tylko łożyska w niej bo to co założyłem jest chyba lipne. Przy niższych temperaturach łożysko gwiżdże i po jakimś czasie przestaje (przy prędkości około 40 km/h) słychać ten dźwięk z tunelu jak się ucho przyłoży właśnie na wysokości gdzie znajduje się podpora - dlatego wnioskuje że to łożysko
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.