Autor |
Wiadomość |
wojtas
Użytkownik
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojciech
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: 2013-02-05, 17:23
|
|
|
witam mam podobny problem z moim autem a mianowicie jeżeli jadę na spokojnie to po przekroczeniu prędkości 90km auto wpada w dziwne drgania mam audi z napędem na przód więc sprawa wału odpada kupiłem mu nowe opony nadal to samo podobnie trzęsie jeżeli dam mu sporo gazu i się rozpędza wtedy jak koła ciągną drży delikatnie cały czas czy mogą to być gniazda przegubów wewnętrznych ?bo jak czytam to sporo rzeczy może być przyczyną tego z góry dziękuję za odp pozdrawiam |
_________________ wojtas |
|
|
|
|
|
|
|
ChosenOne
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: 2013-02-05, 18:29
|
|
|
Mi po długiej walce udało się opanować te dziwne drgania.
Oto lista przyczyn:
- przeguby wewnętrzne - po ich wymianie 80% drgań ustąpiło. Nie kupujemy ich w serwisie, gdzie nam powiedzą, że można je dostać tylko w całości z półosią. Kupujemy np. na allegro gdzie koszt to ok 150pln (ja kupiłem taki allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-b6-audi-a4-a6-a8-i2932756806.html) Przejechałem na nich już ok 40-50 tys i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
- krzywe koła/opony, nie wyważone koła/ źle wyważone koła (do sprawdzenia w pierwszej kolejności). Najlepszą opcją jest przykręcenie kół z innego samochodu, w którym nie ma żadnych drgań.
- bieżnie w skrzyni (część, gdzie przykręca się półoś) - nie jestem pewien czy to fachowa nazwa |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-02-05, 19:37
|
|
|
wojtas napisał/a: | witam mam podobny problem z moim autem a mianowicie jeżeli jadę na spokojnie to po przekroczeniu prędkości 90km auto wpada w dziwne drgania mam audi z napędem na przód więc sprawa wału odpada kupiłem mu nowe opony nadal to samo podobnie trzęsie jeżeli dam mu sporo gazu i się rozpędza wtedy jak koła ciągną drży delikatnie cały czas czy mogą to być gniazda przegubów wewnętrznych ?bo jak czytam to sporo rzeczy może być przyczyną tego z góry dziękuję za odp pozdrawiam |
Tak to też może być przyczyna ,może być też krzywa lub niewyważona półoś Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
wojtas
Użytkownik
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojciech
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: 2013-02-06, 20:42
|
|
|
mam pytanie od strony pasażera na tej bieżni czy jak to się nazywa jest naprawdę minimalny luz ale to znikomy jak to można zniwelować jest tam imbus ale jakoś go nie mogłem ruszyć |
_________________ wojtas |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Koti
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: RS6 C5
Wiek: 40 Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2013-03-12, 19:30
|
|
|
Ja mam pytanie odnośnie przgubów i półosi,czy na półosi z przodu może być minimalny luz poprzeczny,z tyłu mam wszystko sztywno,a z przodu jest taki właśnie minimalny luz,zastanawia mnie to,bo też mam minimalne drgania powyżej 80kmh do 100,ale czuć je na kierownicy,czyli chyba idą gdzieś od napędu z przodu. |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-03-14, 15:46
|
|
|
na kierownicy to bardziej opona felga
nie powinno być luzu |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-10-07, 20:12
|
|
|
Odświeże troszke temat. Nurtuje mnie pewien problem, a mianowicie przy ostrej jezdzie przy przełaczaniu biegu z 3 na 4 na maksymalnych obrotach (moment tego przerzucania biegu) - odczuwam pewne wibracje tak jakby cos bylo nie wywazone. Jak juz zapnie ten 4-bieg to jest ok. Czy moze ktos miał podobna przypadłość? Mam nadzieje, że ze skrzynia jest ok - bo jakies 20 tys km temu, była robiona.
Zastanawiam sie czy wina moga byc drgania, ktore odczuwam przy predkości 130-140km/h, podczas normalnej jazdy? Czy to akurat nie ma wpływu? |
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-09-13, 18:41
|
|
|
Witam. U mnie drgalo nadwoziem jak autorowi tematu, od 80 do 140 km/h. Mechanik walczyl dlugo az w koncu wymienilismy tylny dyferencjal i drgania nagle ustaly. Nie byla to wina ani przegubów ani półosi. Moje stare półosie i przeguby zostały, zmieniony został tylko dyfer. Może komuś to pomoże |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-13, 18:45
|
|
|
most był nie od tego auta czy jak ? |
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-09-14, 00:08
|
|
|
Nie. Dawno temu (ok.2 lata) pozyczyłem samochód pracownikowi, który przy ostrym hamowaniu na obwodnicy w Gdańsku, spalił opony bo niestety abs wtedy nie działał (pompka) hamował z predkości 200km/h. Jak odebrałem auto od niego, okazało się, że miał założone z tyłu profil 55 a z przodu 50. Podejrzewam, że wtedy dyferencjał dostał mocno po du... i wyszło to niedawno. |
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-06-15, 22:23
|
|
|
Podepne siepod temat. A mianowicie mniej wiecej w przedziale 120-140 wystepuja u mnie wibracje. Nie mam juz pomyslow od czego. Wiec tak na wstepie. Wal wymieniany podpora nowa przeguby walu ok. Wal dodatkowo poziomowany wiec problem raczej nie tutaj. Poloski wymienione bez luzow i innych dolegliwosci. Z moich obserwacji dodam jeszcze dolny wahacz domaga sie wymiany ale nie on est problemem. Wibracje sa na 99 procent ood przodu. Nastepna ciekawostka to fakt ze jadac po nierownosciach slysze e cos tlucze. Kierownica tez telepie. Dodatkowo przy hamowaniu efekt sie delikatnie zmniejsza. To samo jest przy puszczeniu gazu. Nie znika ale slabnie. Efekt niezalezny od obrotow oraz wbitego biegu. Ktos ma jakis pomysl bo mi sie koncza |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-06-16, 15:25
|
|
|
zdecydowanie to to |
|
|
|
|
|