Autor |
Wiadomość |
pawl011284
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2V
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2011-01-06, 22:33 [D2 94 4.2PB/LPG
] Nierówna praca silnika
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie. czy moze ktos w koncu mi pomoc ? Od miesiaca mam problem z silnikiem w mojej audi :-( Jak tylko zaczely sie duze mrozy odpalilem ja rano zeby do pracy jechac i poczulem nierowna prace silnika tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry. jadac przekonalem sie ze jednak nie chodzi na wszystkie bo nie ma tej mocy co wczesniej(to samo na lpg) Podlaczylem pod VAg i wykrylo blad na 2,3 cylindrze. pomyslalem moze padly cewki i zamienilem z 7,8 na 2,3 a 2,3 na 7,8. niestety blad wyskakuje dalej na 2,3 cylindrze czyli cewki raczej wyklucza ? swiece oczywiscie wymienilem nic to nie pomoglo. do tego doszlo jeszcze stukanie w silniku tak jakby zawory ale nie jestem pewien co to bo stuka jak odpale silnik i przygazuje czyli na wyzszych obrotach gdy silnik zimny. a jak tylko troche sie zagrzeje stukanie cichnie calkowicie ale nadal nie chodzi na wszystkie cylindry i smierdzi benzyna. na gazie to juz wogole umiera :-( Nie nacieszylem sie nia wiec prosze o jakas rade lub podpowiedz co moze byc powodem
pawl011284 poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ Pawel |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-06, 22:50
|
|
|
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
merc4891
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 62 Skąd: zach-pom ZSZ
|
Wysłany: 2011-01-06, 23:42
|
|
|
stukanie na zimnym silniku jest najprawdopodobniej spowodowane ;1przepracowany olej(do wymiany) 2 minusowe tęperatury zagęszczają olej i rano gdy odpalasz olej jeszcze nie dostał się na wałki rozrządu.Co do problemów z garami to jeśli cewki sprawne odkręć cewki 2,3 i włóż do nich świece oprzyj o silnik i zakręć(najlepiej 2 osoby jedna patrzy na świece czy pojawi się iskra druga odpala fure).napisz czy jest iskra |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-07, 00:32
|
|
|
poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami 2-3
Wykręć świecę z 2 lub 3 cylindra i odpal potem odwrotnie jak pokaże się ogień to masz potwierdzenie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2011-01-07, 00:48
|
|
|
A sprawdz jeszcze moduły mocy które znajdują się pod osłoną zbiorniczka spryskiwaczy |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-07, 09:51
|
|
|
Tak jak kolega napisał wyżej moduły mogą już niedomagać. Jeżeli chodzi o stukanie to przy braku spalania na kilku cylindrach ma prawo wydawać trochę inne dźwięki. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2011-01-07, 11:48
|
|
|
Najlepiej przełożyć moduły miejscami i zobaczyć wtedy gdzie jest brak spalania .. |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-01-07, 12:56
|
|
|
mdamian napisał/a: | Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3 |
Cewki są na świecach a moduły obok zbiorniczka od sprysków coś si e Ci pomieszało bo nic nie pisał o modułach . Ja bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2011-01-07, 13:17
|
|
|
najpierw cewki potem świece ,i moduły bym sprawdził bo to też u mnie miałem a jak nie pomożę to wtedy bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .Poco się odrazu w jakieś bajońskie koszty pakować. Przełożyć cewki miejscami a następnie moduły ..
Jeśli pomogłem , kliknij " POMÓGŁ" |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2011-01-08, 02:57
|
|
|
Kolego miałem pare dni te same objawy. Sprawdziłem, świece, cewki , podmieniłem moduły i BINGO Kupiłem używane od jednego z allegrowiczów i auto znów chodzi jak ta lala |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 40 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-01-08, 03:05
|
|
|
a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow |
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-08, 10:01
|
|
|
Na 99% to są moduły. Przerabiłem to.
Masz instalacje gazową więc łatwo to sprawdzić.
Robisz tak, najpierw odnajdujesz moduły- lokalizujesz. Bierzesz kombinerki i sciskasz przewody ktory idą do każdego z wtrysku. Jeżeli zaciśniesz wtrysk i auto dalej pracuje jak pracowało czyli nie pracuje ten sam cylinder to szukasz dalej, aż po ścicnieciu będzie jeszcze gorzej chodził.
Zamieniasz moduł stronami. Jeżeli nagle ten cylinder ożył a inne cylindry wypadna to na 100% moduł.
Pozdro. |
|
|
|
|
vito555
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 59 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-01-09, 14:58
|
|
|
DoRuS napisał/a: | a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow |
Skoro podmianki osprzętu nie dały rezultatu,to trzeba zacząć od takich podstaw,jak napisał kolega wyżej. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-11, 19:33
|
|
|
jesli nie pracuje 2 i 3 baniak to moze to byc wina modulu i mysle ze powinienes zamienic moduly miejscami. Modul z czarna wtyczka odpowiada za cylindry: 1,4,6,7 a ten z brazowa za cylindry:2,3,5,8. Jesli zamiana modulow nic nie da i nadal bedzie problem z 2 i 3 baniakiem to posprawdzaj vagiem prace sond bank1 i bank2, zobacz jak przebiega praca na wykresie i jak wystepuja wahania na bloku wartosci. Teoretycznie sprawa prosta do ogarniecia. Skoro zamieniales cewki a swiece masz nowe to teraz sprawdz te moduly i wiazke elektryczna tą co leci od cewek, te wiazki sa dupowate i na nich tez zdarzaja sie przebicia. Skup sie i dzialaj |
|
|
|
|
|