Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Nierówna praca silnika  
Autor Wiadomość
pawl011284 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2V
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-01-06, 22:33   [D2 94 4.2PB/LPG ] Nierówna praca silnika

Witam wszystkich serdecznie. czy moze ktos w koncu mi pomoc ? Od miesiaca mam problem z silnikiem w mojej audi :-( Jak tylko zaczely sie duze mrozy odpalilem ja rano zeby do pracy jechac i poczulem nierowna prace silnika tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry. jadac przekonalem sie ze jednak nie chodzi na wszystkie bo nie ma tej mocy co wczesniej(to samo na lpg) Podlaczylem pod VAg i wykrylo blad na 2,3 cylindrze. pomyslalem moze padly cewki i zamienilem z 7,8 na 2,3 a 2,3 na 7,8. niestety blad wyskakuje dalej na 2,3 cylindrze czyli cewki raczej wyklucza ? swiece oczywiscie wymienilem nic to nie pomoglo. do tego doszlo jeszcze stukanie w silniku tak jakby zawory ale nie jestem pewien co to bo stuka jak odpale silnik i przygazuje czyli na wyzszych obrotach gdy silnik zimny. a jak tylko troche sie zagrzeje stukanie cichnie calkowicie ale nadal nie chodzi na wszystkie cylindry i smierdzi benzyna. na gazie to juz wogole umiera :-( Nie nacieszylem sie nia wiec prosze o jakas rade lub podpowiedz co moze byc powodem




pawl011284 poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
_________________
Pawel
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-01-06, 22:50   

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
_________________
Black Cars Matters
 
 
merc4891 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 62
Skąd: zach-pom ZSZ
Wysłany: 2011-01-06, 23:42   

stukanie na zimnym silniku jest najprawdopodobniej spowodowane ;1przepracowany olej(do wymiany) 2 minusowe tęperatury zagęszczają olej i rano gdy odpalasz olej jeszcze nie dostał się na wałki rozrządu.Co do problemów z garami to jeśli cewki sprawne odkręć cewki 2,3 i włóż do nich świece oprzyj o silnik i zakręć(najlepiej 2 osoby jedna patrzy na świece czy pojawi się iskra druga odpala fure).napisz czy jest iskra
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-01-07, 00:32   

poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami 2-3
Wykręć świecę z 2 lub 3 cylindra i odpal potem odwrotnie jak pokaże się ogień to masz potwierdzenie
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2011-01-07, 00:48   

A sprawdz jeszcze moduły mocy które znajdują się pod osłoną zbiorniczka spryskiwaczy
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-01-07, 09:51   

Tak jak kolega napisał wyżej moduły mogą już niedomagać. Jeżeli chodzi o stukanie to przy braku spalania na kilku cylindrach ma prawo wydawać trochę inne dźwięki.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2011-01-07, 11:48   

Najlepiej przełożyć moduły miejscami i zobaczyć wtedy gdzie jest brak spalania ..
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-01-07, 12:19   

Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-01-07, 12:56   

mdamian napisał/a:
Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3

Cewki są na świecach a moduły obok zbiorniczka od sprysków coś si e Ci pomieszało bo nic nie pisał o modułach . Ja bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2011-01-07, 13:17   

najpierw cewki potem świece ,i moduły bym sprawdził bo to też u mnie miałem a jak nie pomożę to wtedy bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .Poco się odrazu w jakieś bajońskie koszty pakować. Przełożyć cewki miejscami a następnie moduły ..
Jeśli pomogłem , kliknij " POMÓGŁ"
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Szopen 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 80
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-01-08, 02:57   

Kolego miałem pare dni te same objawy. Sprawdziłem, świece, cewki , podmieniłem moduły i BINGO :) Kupiłem używane od jednego z allegrowiczów i auto znów chodzi jak ta lala ;)
_________________
No quattro no fun ;)
 
 
DoRuS 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 40
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 54
Skąd: Nowy Jork
Wysłany: 2011-01-08, 03:05   

a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-01-08, 10:01   

Na 99% to są moduły. Przerabiłem to.
Masz instalacje gazową więc łatwo to sprawdzić.
Robisz tak, najpierw odnajdujesz moduły- lokalizujesz. Bierzesz kombinerki i sciskasz przewody ktory idą do każdego z wtrysku. Jeżeli zaciśniesz wtrysk i auto dalej pracuje jak pracowało czyli nie pracuje ten sam cylinder to szukasz dalej, aż po ścicnieciu będzie jeszcze gorzej chodził.
Zamieniasz moduł stronami. Jeżeli nagle ten cylinder ożył a inne cylindry wypadna to na 100% moduł.
Pozdro.
 
 
vito555 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 59
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-01-09, 14:58   

DoRuS napisał/a:
a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow

Skoro podmianki osprzętu nie dały rezultatu,to trzeba zacząć od takich podstaw,jak napisał kolega wyżej.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-01-11, 19:33   

jesli nie pracuje 2 i 3 baniak to moze to byc wina modulu i mysle ze powinienes zamienic moduly miejscami. Modul z czarna wtyczka odpowiada za cylindry: 1,4,6,7 a ten z brazowa za cylindry:2,3,5,8. Jesli zamiana modulow nic nie da i nadal bedzie problem z 2 i 3 baniakiem to posprawdzaj vagiem prace sond bank1 i bank2, zobacz jak przebiega praca na wykresie i jak wystepuja wahania na bloku wartosci. Teoretycznie sprawa prosta do ogarniecia. Skoro zamieniales cewki a swiece masz nowe to teraz sprawdz te moduly i wiazke elektryczna tą co leci od cewek, te wiazki sa dupowate i na nich tez zdarzaja sie przebicia. Skup sie i dzialaj
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.