Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-15, 22:10 [D2 96 4.2PB/LPG
] 2 reduktory - czy potrzebne ? rurka 6/8
|
|
|
Hejka znowu nawiedzam :-D
a więc do rzeczy: jak montowałem gazyfikację (butle miałem, komp padł) czytałem na forum i na necie, zadawałem pytania i po podsumowaniu wstawiłem 1 reduktor (KME Gold).
Po przejechaniu 8000 km zauważyłem co następuje:
1. jeden reduktor w zupełności wystarcza do butowania, szybkiej jazdy/długiej trasy z małym ale: jak poziom/ilość gazu spadnie u mnie do około 1/3 (butla 100 l, 92 l wchodzi) to niestety spada ciśnienie na reduktorze i następuje przełączenie na PB przy około 3500 - 3700 obrotów.
Przetestowałem to wracając na tempomacie z wczasów (autostrada :lol: :lol: :lol: Szczecin - Zielona Góra czy coś w tych rejonach) 80 km jechałem ze speedem 190km i nic się nie działo.
2. mam rurkę zasilającą fi 6 mm i powyżej połowy baku ciśnienie jest praktycznie stałe na reduktorze potem może to mieć wpływ na to co napisałem wyżej, ale raczej niewielki, gdyż znajomy ma terenówkę od Yankesów z motorem coś koło 5l i żre mu to w granicach 20-25 l LPG mając 2 reduktory i też rurke fi 6mm, wyjeżdża prawie cały gaz a ciśnienie nie spada. |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-09-16, 05:57
|
|
|
To są tylko Twoje spostrzeżenia, fakty jednak mówią co innego, ja będę się trzymał jednego: do 4,2 dwa reduktory i faro 8mm - temat nie raz wałkowany i sprawdzany na forum lpg
Swoją drogą co to za jazda jak po wypaleniu jakiejś ilości gazu musisz się zastanawiać czy możesz jeszcze butować czy już lepiej nie .... ? :shock: |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-16, 09:18
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Swoją drogą co to za jazda jak po wypaleniu jakiejś ilości gazu musisz się zastanawiać czy możesz jeszcze butować czy już lepiej nie .... ? :shock: |
nie muszę się zastanawiać - po prostu wiem, że kończy mi się LPG i mam do wyboru:
- jechać na PB
- jechać na LPG tylko spokojniej i rozglądać się za stacją
Na reduktorze mam w tej chwili ciśnienie 0.97 (po zamontowaniu było 1.05 jak się nie mylę), co 1000km sprawdzam instalację podpinając kompa czy jest ok; mogę w końcu ustawić 1.2 a w ustawieniach zejść poniżej 0.57 tylko po co ??; żeby wyjeździć do 1/10 zbiornika.
To są moje spostrzeżenia podczas normalnej eksploatacji samochodu z LPG a nie sztuczne obserwacje po przejechaniu 10 km i stwierdzeniu, że jeden reduktor jest do bani więc trzeba koniecznie wstawić 2 ( jak to brzmi: " mam 2 reduktory") i rurkę fi 8mm co wg mnie nie ma istotnego znaczenia (miałem zamontowana 6 więc została)
Jak się przekonałem istotne znaczenie ma montaż instalacji (robiłem sam z pomocą online kilku kolegów z forum), uważam, że żaden gazownik nie zrobił by tak jak to sam zamontowałem, gdyż tam liczy się czas a u mnie dokładność.
Słowa mojego znajomego:" ... ale ta fura ma kopa, na gazie chyba gorzej jedzie? ..." - jechaliśmy na LPG |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-09-16, 13:13
|
|
|
A ja mam jeden KME gold i nie myślę nawet o drugim, bo nie ma potrzeby takiej. Jedynie wtryskiwacze gazowe bym zmienił bo są kiepskie i nie wyrabiają. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-16, 14:54
|
|
|
wstaw Hana zielone i po problemie tylko koszt zależnie od sposobu montażu - 950/1100 komplet |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-09-16, 15:20
|
|
|
Kolego robsonik4, mógłbyś mi napisać jaką masz temperaturę gazu i parownika przy normalnej jeździe ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h? Też mam Golda i jak podejrzałem parametry jego pracy podczas jazdy, to się trochę przeraziłem - temp. reduktora 70 stopni a gazu zaledwie 5-10 stopni. |
|
|
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-16, 15:37
|
|
|
ja też mam KME GOLD na wtryskach Hana i jeździ super |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-09-16, 17:16
|
|
|
Też mam jeden KME Gold i 2,5 roku spokój. U mnie jak gaz się kończy i wywalę buta to przy obrotach 5000-6000 rpm mi wyrzuca na benzynę. Jeśli ponownie przełączę na gaz to może przy delikatnej jeździe zrobię 20 km czyli w zbiorniku jeszcze jest około 4-5 litrów gazu. Więc chyba jest tak jak powinno być. ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-09-16, 17:26
|
|
|
dokładnie jak u mnie |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-16, 19:21
|
|
|
gtfan napisał/a: | Kolego robsonik4, mógłbyś mi napisać jaką masz temperaturę gazu i parownika przy normalnej jeździe ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h? Też mam Golda i jak podejrzałem parametry jego pracy podczas jazdy, to się trochę przeraziłem - temp. reduktora 70 stopni a gazu zaledwie 5-10 stopni. |
u mnie temp reduktora 65-78C natomiast gazu w okolicach 60 i nie spada poniżej 45 przy normalnej jeździe natomiast jak jechałem ostatnio 190 przez jakies 80km to zauważyłem spadek temperaturu płynu chłodzącego o jakieś 5-8 C czyli w reduktorze było zimno 8 -) ale ile dokładnie to nie sprawdzałem |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-09-16, 20:44
|
|
|
Czyli z moim reduktorem jest coś nie tak. Dzięki za odzew. |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-16, 21:43
|
|
|
może być wszystko OK, ja sprawdzałem na postoju więc temp. szybko rośnie bo mało gazu zużywa z tym, że jak na trasie sprawdzałem wisko to węże idące do wtrysków były gorące :-?
W przyszłym tygodniu skoczę z lapkiem na A4 to podam jakie są temperatury przy 50/100/150/200 po 1 min jazdy |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-09-17, 06:36
|
|
|
gtfan napisał/a: | Czyli z moim reduktorem jest coś nie tak. Dzięki za odzew. |
Wszystko zalezy gdzie się znajduje i gdzie zamocowany jest czujnik temperatury gazy i czy jest dobrze dobrany w ustawieniach.Sprawdz na zimnym silniku czy pokazuje taką samą temperature co reduktor i jest taka jak na dworze.
Temperatura reduktora jest potrzebna tylko do pierwszego przełaczenia.Temperatura gazu jest dużo bardziej ważniejsza i niepowinna spadać poniżej 15C Najlepiej jak oscyluje w granicach 30-40C Czym jest niższa do pewnej granicy(zamarzania) to skład mieszanki jest bogatszy natomiast czym gaz bardziej gorący tym bardziej ubogo.
A co do jednego Golda to zamieńcie na dwa np. zawoli albo R01 to zobaczycie czy nie ma różnicy w spalaniu oraz szybkości przęłaczenia z Pb na Lpg szczególnie w zime. |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-09-17, 23:56
|
|
|
Cytat: | A co do jednego Golda to zamieńcie na dwa np. zawoli albo R01 to zobaczycie czy nie ma różnicy w spalaniu oraz szybkości przęłaczenia z Pb na Lpg szczególnie w zime.
|
Niestety ale nie mam zbędnych kilkuset pln-ów żeby to sprawdzić, a po drugie jak się okaże że nie ma różnicy to co zrobię z drugim reduktorem :?: :?: :?: |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-18, 09:22
|
|
|
U mnie jeden Gold spoko daje rade nawet na max bucie, tylko że ja mam rurkę zasilającą fi8, nie wiem jakby było z fi6 ale podejżewam że mogą być spadki ciśnienia i objawy jak wyżej. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|