Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2012-02-15, 20:29 [D2 94 4.2PB/LPG
] Wycieki z silnika - zmiana na mineralny
|
|
|
Witam serdecznie. Koledzy mam pytanie jeżdżę na oleju 10W-40 i chciałbym zmienić na 15W-40 z tego względu że mam już trochę wyciekow w silniku wymieniłem odmy , uszczelki pod klawiaturą, uszczelke przy czujniku położenia walka rozrządu a i tak gdzieś leje jak ją pocisne mocniej , druga sprawa jak silnik pracuje na postoju z 30 sek i przygazuje to puszcza chmurę...myślę że już uszczelniacze... nie chce tego robić bo wiadomo spore koszta... myślę że wymiana oleju może pomoc... co o tym myślicie ? silnik 4.2 abz , 94r. 230 tys km
. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-02-15, 20:37
|
|
|
Kolego czy aby na pewno twoje auto ma przebieg 230 tys |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-15, 20:39
|
|
|
Raczej nie rób tego. Może to się jeszcze gorzej skończyć. Albo zlikwiduj problem wycieku i puszczania dymka, albo zagryź zęby i dolewaj oleju. Ja w busie jak miałem wyciek z czujnika ciśnienia oleju to 5 l oleju szło na 3/4 dni. Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze właśnie ten czujnik bo plastik przy wtyczce lubi pęknąć i sadzi olej jak chol....a. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-02-15, 21:40
|
|
|
Ja miałem lekki wyciek przez czujnik ciśnienia oleju , poszło mi 1,5 litra . Dobrze że to było w lato i było sucho to zobaczyłem że coś dziwnie leci . Najczęściej jednak leci pod obudową która jest pod paskiem rozrządu lub z pod prawej głowicy . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2012-02-16, 01:37
|
|
|
Kolego to Twoje autko naprawde musi mieć spory przebieg.
Masz trzy opcje
1. lać jakiś tani olej 15w40 na dolewkę i poprostu z tym żyć aż do zakatowania silnika( a to może i potrwać z 100tyś jak nie więcej)
2. Porobić uszczelniacze, i wycieki- gdzie to juz nie będzie mały koszt
3. Szukać drugiego silnika z możliwościa sprawdzenia ( goły słupek można już wyrwać za około 1000zł) |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-02-19, 17:56
|
|
|
mineralny to głupota kolego moim zdanie ten cieknacy olej to przypadlosc 4.2jek umnie jest to samo tylko że tyle oleju mi nie ubywa zrobiłem ok 1000km i ubyło dwa mm na miarce ale uszczelki mam w bagażniku a i silnik jezdzi na pełnym syntetyku |
|
|
|
|
|
|
|
TROLU
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 86 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-19, 18:18
|
|
|
w mojej tez ktoś zamiast powymieniać uszczelki itd zalał minerlany olej totalna głupota, zlałem zalałem syntetykiem i lata jak ta lala |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-02-20, 20:02
|
|
|
Minerał to też olej i swietnie nadaje sie do starych przechodzonych ósemek. Kolego jesli nie chcesz szukac wycieków to mozesz smialo zalac 15w40 bez obaw |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-20, 22:02
|
|
|
paulo79 nie wiem czy to taka bzdura - na pewno mineral nie pomoze w uszczelnieniu wyciekow, a poza tym w okresie zimowym mineralny jest gorszy w rozruchu samochodu jest na starcie duzo gęstszy. Wiec dalej bym jezdził na oleju 10W40 a wycieki polikwidowal - same nie znikna. |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-02-21, 10:29
|
|
|
to ty bys tak zrobil a kolega ma inny zamiar wiec mu odpowiadam ze mineral w zadnym wypadku nie zaszkodzi jego motorowi |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2012-02-22, 13:43
|
|
|
a dlaczego mam nie lać ? jaką zalwazyles różnice jak wplales polsyntetyk ? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-02-22, 15:18
|
|
|
Kolego minerał jest z gęsty a w zimie to już tragedia zanim dotrze wszędzie po tych cieniutkich kanalikach olejowych to bardzo długo silnik pracuję na sucho co jak nie trudno sie domyślić skraca jego żywotność.Ja bym wymienił uszkodzone uczczelki - oringi i zalał olej taki jaki powinien tam być czyli full syntetyk i masz wtedy pewność że autem pojeździsz bez problemowo a tak to wyjdzie jakieś druciarstwo. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-02-22, 15:31
|
|
|
importcompany, http://www.youtube.com/watch?v=vWjPU8vp4wU
Podobnych filmików w sieci nie brakuje, sam sobie odpowiedz na pytanie co się stanie zimą jak zalejesz taki olej do silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|