Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w silniku  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-04-21, 19:49   

Nie zmieniałbym oleju w Twojej sytuacji. Może się rozciec to fakt, a potem będzie Cie czekał remont i dodatkowe koszta (tym bardziej, że pewnie nie wiesz jak długo to auto na nim lata). Zrobiłbym z tą miską, ale co by ew nie pchać się w niepotrzebne koszta - wypucuj ją, sprawdź te momenty wg tego co podesłałem (z uszczelką jest tak, że jak przekrecisz, lub nie dokrecisz śrub - może ciec). Potem znow na kanał/podnosnik/najazd - jak będzie mokro, to zlać to z michy, zmienić uszcz, przy okazji nowego oleju zmien tez filtr i poskładać to wszystko. Tyle... :-)
Co jeszcze a propo oleju - Mobil ma właściwości czyszczące, Lotos - wręcz przeciwnie (oczywiście biorąc pod uwage te same klasy). Z Castrolem nie pomogę - bo go nie używam ;P
_________________
Black Cars Matters
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-21, 19:56   

i o to chodzilo panowie, krotko, zwiezle i na temat. Chyle czoło dice
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-04-21, 20:03   

Posłuchaj zawsze przejście z oleju mineralnego nawet na półsyntetyk jeśli poprzedni właściciel jeździł na nim dłuższy czas wiąże się z ryzykiem wypłukania syfu i zapchania jakichś kanałów. No i rozszczelnienia silnika. Możesz to zrobić ale musisz ponieść to ryzyko.
Każdy olej półsyntetyczny będzie lepszy dla twojego silnika niż minerał. Z tym że musisz usunąć wyciek który cię i twój trapi.
A jeśli chodzi o kolegów każdy z nich dał ci jakieś tam sugestie. Wnioski z tych podpowiedzi musisz wyciągnąć sam. Nikt za ciebie tego nie zrobi. wystarczy włączyć myślenie, a wnioski z każdej wypowiedzi same się nasuną. Obrzucanie się błotem nie ma tu najmniejszego sensu. Na pewno nie wniesie do tematu nic pożytecznego a wprowadzą tylko zamęt. Decyzję czy wymienisz olej na półsyntetyk musisz podjąć sam. Jeśli chodzi o oleje w pełni syntetyczne takie jak 0W50, 5W40 i inne raczej na razie odradzam bo mogą zrobić więcej szkody niż pożytku.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-04-21, 20:13   

ja bym nic nie zmienial bo skoro zrobiles tyle km na tym oleju to zostaw jak jest. Uszczelnij miske a pierw ja odkrec,zlej ten olej,umyj ladnie i poskladaj do kupy zalewajac nowym GTXem i ja bym nie ryzykowal chyba ze jestes pewny ze auto nie przejechalo wiecej niz 20 tkm na mineralu ale to twoja decyzja. Castrol GTX 15w40 tez dobry olej mimo ze mineralny bynajmniej lepszy od lotosa. Glowa do gory i nie pekaj a8 to fajny woz a jak nie zapytasz to nie bedziesz wiedzial. Jak cos to phone
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-21, 20:14   

oki podziekowal wszystko jasne
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-04-21, 20:31   

Powiedzcie mi koledzy jakie właściwości ma ten castrol GTX, bo ja taki miałem jak auto kupiłem a przy wymianie zalałem castrola magnateca 5W-40 c3. Ubywa go ale ok 0,3-0,5 na 1000km. Dobrze zrobiłem z tą zamianą czy nie bardzo?
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-04-21, 20:48   

Cytat:
GTX High Mileage to rozwiązanie dla tych, którzy posiadają samochody z dużym przebiegiem (powyżej 100 000 km) i chcą przedłużyć trwałość ich silników. SPECYFIKACJE: API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 505.00/502.00, MB 229.1 Cechy: ,li>Zaawansowany technologicznie olej mineralny dostosowany do silników z przebiegiem powyżej 100 000 km Zawiera dodatki zwiększające elastyczność uszczelnień silnika Zapewnia mniejsze zużycie oleju Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM Korzyści: Przedłuża trwałość silnika samochodu z dużym przebiegiem Opracowany by zapobiegać wyciekom oleju i dymieniu Zmiejsza zużycie oleju Przywraca elastyczność uszczelnieniom silnika Znakomicie zabezpiecza silnik przed zużyciem

Wg mnie, marketingowy bełkot, tym bardziej, że pow 100 tyś, to i 105 tyś,a silnik silnikowi nie równy. 15 lać do naszych V8 ok, ale przy dużo większych przebiegach jeśli już jest taka konieczność.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.