Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-06-01, 05:36
|
|
|
A moduły zapłonowe zamieniałeś stronami. Bo u mnie jak padł moduł to też kulał silnik na jednym garku. Na gazie było czuć bardziej na benzynie znacznie mniej. Może tu tkwi problem? |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2012-06-01, 10:13
|
|
|
Koledzy a czym jest spowodowane wydłużenie czasu wtrysku na lpg ? za duże lub za małe dysze? silnik na wolnych obrotach na benzynie ma czasy wtryskow 2.7 ms a na gazie jest 3.9 ms. chyba przez to również więcej pali niż powinien? |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-06-01, 16:14
|
|
|
Wymieniłem podejżany wężyk od podciśnienia i Mapsensor (miałem drugi) i problemu nie ma....
Teraz nie wiem czy przyczyna to wężyk czy mapsensor.....ale ważne że już jest OK.
Nie wiedziałem że podciśnienie w LPG ma taki wpływ na pracę silnika....
Teraz czasy mam takie, (wszystkie równe):
PB - 3.2
LPG - 4.8
I też mam pytanie jak kolega czy taka różnica nie będzie miała wpływu na ilość spalanego gazu???? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-05, 09:10
|
|
|
Bedzie ale zależy jak jest pod obciążeniem na wyższych obrotach,. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-06-05, 09:15
|
|
|
A ja się dowiedziałem na forum LPG że czasy wtrysków zawsze będą inne ma na to wpływ inna budowa wtryskiwaczy gazowych niż benzynowych i jeżeli sondy oscylują prawidłowo i nie zapętla wtryskiwaczy nie powinno palić więcej. :mrgreen: |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-05, 13:33
|
|
|
Piszesz o czasach wtryskiwaczy benzynowych na lpg czy o czasach wtrykiwaczy gazowych?. Najważniejsze aby benzynowe na pb i na lpg były takie same. Gazowe aby się niezapetlaly, ich czasy Nie mają znaczenia |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-06-05, 19:50
|
|
|
Piszę o czasach wtrykiwaczy gazowych w stosunku do czasów wtryskiwaczy benzynowych. Natomiast czasy wtryskiwaczy benzynowych po przełaczeniu na gaz nie ulegają zmianie, są takie same. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-06, 20:15
|
|
|
riki76 napisał/a: | Natomiast czasy wtryskiwaczy benzynowych po przełaczeniu na gaz nie ulegają zmianie, są takie same. |
I tak mam być, |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-06-06, 21:28
|
|
|
Szukam jeszcze sporadycznie uciekającego podciśnienia na wolnych obrotach (bieg jałowy) czasem jest jak powinno a czasem nie, czy przyczyną moze być ta gruszka od podcisnienia z przodu auta??? przycina się lub cos w tym stylu...
[ Dodano: 2012-07-04, 22:51 ]
Panowie drążę temat dalej bo zauważyłem że nie do końca jest OK z tym podciśnieniem.
Tzn kiedy MAPsensor wskazuje wartość 0.30 jest git silnik pracuje super rozjazdów nie ma ale zdaża sie czasami że wartość MAPsensora wzrasta na 0.35 (mowa o wolnych obrotach biegu jałowego) i jest lipa jak wcześniej silnik pracuje nierówno, mapy się rozjeżdżają
Co może powodować takie sporadyczne wachania MAP - podcisnienia???
[ Dodano: 2012-07-06, 21:03 ]
Temat dalej aktualny:
To nie podciśnienie było przyczyną bo problem powrócił...
Dzisiaj zamieniałem stronami moduły zapłonowe żeby w ostateczności wyeliminować tą przyczynę, ale nic to nie dało.
Próbowałem już chyba wszystkiego
świece zamienione stronami - na 4 cylindrze podejżanie czysta
cewki zapłonowe zamieniane stronami
wtryskiwacze PB zamieniane stronami
wtryskiwacze LPG zamieniane stronami
wężyki od wtryskiwaczy LPG do kolektora drożne
sondy lambda zamieniane stronami
podciśnienie - wymienione wszystkie wężyki
wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym
wkrętki wykręcone i wkręcone na klej - drożne - szczelne
Cały problem jest tylko na LPG w banku 1 jak wyłączę w programie do LPG wtryskiwacz gazowy nr 4 (czwarty cylinder) czasy wtrysków się pokrywają i brak problemu równo pracuje, sondy pięknie oscylują. Na benzynie chodzi wręcz idealnie.
[ Dodano: 2012-07-27, 23:29 ]
Temat załatwiony, przyczyna złej pracy na LPG w moim przypadku to uszkodzony komputer LPG stwierdzono w fabryce produkującej STAG-a wymieniono mi komputer w ramach gwarancji i po załozeniu nowego auto ożyło.... :mrgreen: |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|