Autor |
Wiadomość |
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2012-01-21, 20:47 [D2 96 4.2PB/LPG
] Zablokowane koła /Problem z Hamulcami
|
|
|
Witam chciałem sie was poinformowac zanim oddam auto do kolejnego mechanika, niektórzy znaja historie mojej poprzedniej wizyty u pseudo mechanika ,a wiec tak objaw jest taki ze w aucie sa zablokowane koła a dokładnie lewy przód i prawy tył na fisie wyswietla sie duży wykrzyknik na czerwono, abs ,przekreslona żarówke i napis Brems Licht (wiem troszke tego jest) .Przy próbie jeżdżenia autem wydaje mi sie ze jest w trybie awaryjnym bo rozpedza sie do setki ale nie czuje zmiany biegów jak i same wysokie obroty wskazuja ze biegów nie zmienia ,zeby auto ruszyło trzeba przekroczyc 2000 obrotów ,dzis gdy siedziałem dłuzej i czekałem az auto sie zagrzeje poczułem lekkie puknięcie jakby cos odpusciło po wrzuceniu na D auto chiało odrazu ruszac przy lekkim oparciu nogi na gazie i zmieniło normalnie bieg lecz po nacisnięciu hamulca znów wruciło do stanu poprzedniego
Wiem ze jedna z waszych propozycji bedzie podpiecie Vaga lecz go nieposiadam boje sie nim gdziekolwiek jechac bo bardzo grzeja sie koła opisane wczesniej po przejechaniu kilometra nawet sie z nich kopciło pytam was bo niechce byc znów oszukiwany przez mechaników ewentualnie moze ktos z was miał juz podobny problem .
Auto mam od niedawna wiec nieznam jego historii i kupiłem je w takim stanie |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Prorok 2012-01-22, 00:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-21, 21:58
|
|
|
Płyn hamulcowy jest ? Może jest zapowietrzony układ ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
AndreasA8
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Ciechanow Geislingen
|
Wysłany: 2012-01-21, 21:58
|
|
|
Ja mialem podobny przypadek ale tylko z jednym prawym kolem, i w moim przypadku byl to poprostu zacisk chamulcowy! |
_________________ Andrzej
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-01-21, 22:01
|
|
|
Ściągnąć koła i zobaczyć zaciski w pierwszej kolejności. Może auto zanim kupiłeś długo stało i zaciski nie chodzą. Może da się je ruszyć. Nie jeździj w tym stanie, bo tylko pogarszasz stan i ilość ewentualnych elementów do wymiany. |
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2012-01-21, 23:41
|
|
|
a powiedzcie mi czy to normalne zachowanie skrzyni w takie sytuacji(czy moze ze wzgledu na błedy wymienione lub zablokowane koła przejsci w tryb awaryjny i czy dobrze mysle ze jest w trybie awaryjnym)? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-22, 00:03
|
|
|
Jak skrzynia byłaby w trybie awaryjnym to wszystkie biegi na FIS-ie czyli PRND4321 były by podświetlone na czerwono.....są :?: |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-01-22, 00:41
|
|
|
Jeśli tylko przyblokowane koła i auto jedzie to nie powinna skrzynia przejść w tryb awaryjny. Będzie zmieniała biegi później, silnik będzie wkręcał się na wyższe obroty zanim skrzynia zmieni bieg - takie moje zdanie.
Najpierw zrób porządek z tymi zablokowanymi kołami. Później trzeba resztę diagnozować. |
|
|
|
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2012-01-22, 10:12
|
|
|
zaciski na bank... |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-28, 10:48
|
|
|
Ja obstawiam tłoczki w zaciskach. Miałem podobnie w busie że cylinderek słabo się cofał i ciężko miał jechać. Na twoim miejscu nie jeździł bym z tym. U mnie to objawiło się później wyrzuceniem tarcz bo się tak pokrzywiły. Z reguły przyczyną jest uszkodzenie gumowej osłonki na tłoczku i dostania się kurzu na tłoczek. Co skutkuje porysowaniem gładzi na tłoczku i zacieraniem się. W niektórych hurtowniach motoryzacyjnych można kupić zestaw naprawczy tłoczka (osłona gumowa z tłoczkiem). Ale najpierw rozbierz zacisk podwiń osłonę gumową na tłoczku i sprawdź czy nie jest porysowany. Można też przy tej czynności sprawdzić czy tłoczek łatwo się wciska. Jeśli ciężko to masz odpowiedź nie odbijania hamulców i grzania się kół i zacisków. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
AndreasA8
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Ciechanow Geislingen
|
Wysłany: 2012-01-28, 13:41
|
|
|
Bardzo dobrze to kolega daro 72 to opisales! |
_________________ Andrzej
|
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2012-01-28, 16:07
|
|
|
mnie tez to dopadło jak samochód postoi przez noc to jak ruszam to tak piszczy zacisk że cała ulica słyszy. podjadę parę metrów i przestaje piszczeć, pisk jest okrutny |
|
|
|
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2012-02-01, 10:18
|
|
|
Wiec tak auto wyladowało u Mechanika i jak narazie zdjagnozował uszkodzone zaciski a dokładnie niechodzące tłoczki zarosnięte rdzą i brudem więc do regeneracji zaciski a tarcze i klocki do wymiany ,klocki rozumiem ale dlaczego odrazu tarcze no niby przegrzane ale boje sie ze koszty tarcz moga mnie powalic na ziemie ale musze je sam zobaczyc bo wolałbym ich niewymieniac bo cena moze byc kosmiczna co do zacisków zastanawia mnie jedno bo mechanik tłumaczył mi ze są tam po 4 klocki na koło czyżby Brembo ?
Przy okazji wyszło ze pompa paliwa jest także do wymiana bo podawała tylko 2.5 bara a powinno byc około 4 mi wydawało sie ze silnik normalnie wkrecał sie w obroty ale gdy podał koszt za nową pompe 200zł niebyło to takie tragiczne bo słyszałem ze pompa kosztuje od 500zł w góre .
Narazie kazałem mu wymienic pompe paliwa a co do hamulców chce pierw cały kosztorys |
_________________
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-02-01, 11:20
|
|
|
Prorok na hamulcach nie osczędzaj bo skoda życia.Koszt kolocków to jakieś 300zł i tarcze na przód około 550zł plus robocizna i masz spokój. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-01, 19:13
|
|
|
Prorok napisał/a: | mi wydawało sie ze silnik normalnie wkrecał sie w obroty |
Jeśli nie było żadnych objawów że pompa niedomaga to nie ruszałbym jej bo jeśli coś źle zmontują to będziesz jeździł cały czas z ponad połową baku.
Co do pierwszej części Twojej wypowiedzi to jednak miałem rację że to tłoczki. Myślę że regeneracja ich Cię nie ominie. Co do klocków to na pewno są do wymiany. Jeśli chodzi o tarcze to bardzo możliwe, że są do uratowania. Jeśli można je przetoczyć z krzywizn, a grubość ich po przetoczeniu będzie oscylowała w granicach 28mm to jeszcze pojeżdżą. U mnie po przetoczeniu tarcze miały jeszcze 28 i kilka dziesiątych milimetra. Mają się dobrze i nie biją. Więc jak masz możliwość ich sprawdzenia to tak bym zrobił. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|