Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Zablokowane koła /Problem z Hamulcami  
Autor Wiadomość
Prorok 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-01-21, 20:47   [D2 96 4.2PB/LPG ] Zablokowane koła /Problem z Hamulcami

Witam chciałem sie was poinformowac zanim oddam auto do kolejnego mechanika, niektórzy znaja historie mojej poprzedniej wizyty u pseudo mechanika ,a wiec tak objaw jest taki ze w aucie sa zablokowane koła a dokładnie lewy przód i prawy tył na fisie wyswietla sie duży wykrzyknik na czerwono, abs ,przekreslona żarówke i napis Brems Licht (wiem troszke tego jest) .Przy próbie jeżdżenia autem wydaje mi sie ze jest w trybie awaryjnym bo rozpedza sie do setki ale nie czuje zmiany biegów jak i same wysokie obroty wskazuja ze biegów nie zmienia ,zeby auto ruszyło trzeba przekroczyc 2000 obrotów ,dzis gdy siedziałem dłuzej i czekałem az auto sie zagrzeje poczułem lekkie puknięcie jakby cos odpusciło po wrzuceniu na D auto chiało odrazu ruszac przy lekkim oparciu nogi na gazie i zmieniło normalnie bieg lecz po nacisnięciu hamulca znów wruciło do stanu poprzedniego
Wiem ze jedna z waszych propozycji bedzie podpiecie Vaga lecz go nieposiadam boje sie nim gdziekolwiek jechac bo bardzo grzeja sie koła opisane wczesniej po przejechaniu kilometra nawet sie z nich kopciło pytam was bo niechce byc znów oszukiwany przez mechaników ewentualnie moze ktos z was miał juz podobny problem .
Auto mam od niedawna wiec nieznam jego historii i kupiłem je w takim stanie
_________________

Ostatnio zmieniony przez Prorok 2012-01-22, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-01-21, 21:51   

Kurde trza by bylo sprawdzic vagiem...bycmoze padl sterowik abs...albo pompa...kto wie...bycmoze tez jakies czujniki abs szwakuja...sprawdzisz wszystko kompem ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-01-21, 21:58   

Płyn hamulcowy jest ? Może jest zapowietrzony układ ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
AndreasA8 
Użytkownik



Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Ciechanow Geislingen
Wysłany: 2012-01-21, 21:58   

Ja mialem podobny przypadek ale tylko z jednym prawym kolem, i w moim przypadku byl to poprostu zacisk chamulcowy!
_________________
Andrzej
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-01-21, 22:01   

Ściągnąć koła i zobaczyć zaciski w pierwszej kolejności. Może auto zanim kupiłeś długo stało i zaciski nie chodzą. Może da się je ruszyć. Nie jeździj w tym stanie, bo tylko pogarszasz stan i ilość ewentualnych elementów do wymiany.
 
 
Prorok 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-01-21, 23:41   

a powiedzcie mi czy to normalne zachowanie skrzyni w takie sytuacji(czy moze ze wzgledu na błedy wymienione lub zablokowane koła przejsci w tryb awaryjny i czy dobrze mysle ze jest w trybie awaryjnym)?
_________________

 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-01-22, 00:03   

Jak skrzynia byłaby w trybie awaryjnym to wszystkie biegi na FIS-ie czyli PRND4321 były by podświetlone na czerwono.....są :?:
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-01-22, 00:41   

Jeśli tylko przyblokowane koła i auto jedzie to nie powinna skrzynia przejść w tryb awaryjny. Będzie zmieniała biegi później, silnik będzie wkręcał się na wyższe obroty zanim skrzynia zmieni bieg - takie moje zdanie.
Najpierw zrób porządek z tymi zablokowanymi kołami. Później trzeba resztę diagnozować.
 
 
nynek16 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 134
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2012-01-22, 10:12   

zaciski na bank...
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-01-28, 10:48   

Ja obstawiam tłoczki w zaciskach. Miałem podobnie w busie że cylinderek słabo się cofał i ciężko miał jechać. Na twoim miejscu nie jeździł bym z tym. U mnie to objawiło się później wyrzuceniem tarcz bo się tak pokrzywiły. Z reguły przyczyną jest uszkodzenie gumowej osłonki na tłoczku i dostania się kurzu na tłoczek. Co skutkuje porysowaniem gładzi na tłoczku i zacieraniem się. W niektórych hurtowniach motoryzacyjnych można kupić zestaw naprawczy tłoczka (osłona gumowa z tłoczkiem). Ale najpierw rozbierz zacisk podwiń osłonę gumową na tłoczku i sprawdź czy nie jest porysowany. Można też przy tej czynności sprawdzić czy tłoczek łatwo się wciska. Jeśli ciężko to masz odpowiedź nie odbijania hamulców i grzania się kół i zacisków.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
AndreasA8 
Użytkownik



Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Ciechanow Geislingen
Wysłany: 2012-01-28, 13:41   

Bardzo dobrze to kolega daro 72 to opisales!
_________________
Andrzej
 
 
Inter32 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 233
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2012-01-28, 16:07   

mnie tez to dopadło jak samochód postoi przez noc to jak ruszam to tak piszczy zacisk że cała ulica słyszy. podjadę parę metrów i przestaje piszczeć, pisk jest okrutny
 
 
Prorok 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-02-01, 10:18   

Wiec tak auto wyladowało u Mechanika i jak narazie zdjagnozował uszkodzone zaciski a dokładnie niechodzące tłoczki zarosnięte rdzą i brudem więc do regeneracji zaciski a tarcze i klocki do wymiany ,klocki rozumiem ale dlaczego odrazu tarcze no niby przegrzane ale boje sie ze koszty tarcz moga mnie powalic na ziemie ale musze je sam zobaczyc bo wolałbym ich niewymieniac bo cena moze byc kosmiczna co do zacisków zastanawia mnie jedno bo mechanik tłumaczył mi ze są tam po 4 klocki na koło czyżby Brembo ?
Przy okazji wyszło ze pompa paliwa jest także do wymiana bo podawała tylko 2.5 bara a powinno byc około 4 mi wydawało sie ze silnik normalnie wkrecał sie w obroty ale gdy podał koszt za nową pompe 200zł niebyło to takie tragiczne bo słyszałem ze pompa kosztuje od 500zł w góre .
Narazie kazałem mu wymienic pompe paliwa a co do hamulców chce pierw cały kosztorys
_________________

 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-02-01, 11:20   

Prorok na hamulcach nie osczędzaj bo skoda życia.Koszt kolocków to jakieś 300zł i tarcze na przód około 550zł plus robocizna i masz spokój.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-01, 19:13   

Prorok napisał/a:
mi wydawało sie ze silnik normalnie wkrecał sie w obroty

Jeśli nie było żadnych objawów że pompa niedomaga to nie ruszałbym jej bo jeśli coś źle zmontują to będziesz jeździł cały czas z ponad połową baku.
Co do pierwszej części Twojej wypowiedzi to jednak miałem rację że to tłoczki. Myślę że regeneracja ich Cię nie ominie. Co do klocków to na pewno są do wymiany. Jeśli chodzi o tarcze to bardzo możliwe, że są do uratowania. Jeśli można je przetoczyć z krzywizn, a grubość ich po przetoczeniu będzie oscylowała w granicach 28mm to jeszcze pojeżdżą. U mnie po przetoczeniu tarcze miały jeszcze 28 i kilka dziesiątych milimetra. Mają się dobrze i nie biją. Więc jak masz możliwość ich sprawdzenia to tak bym zrobił.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.