Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-17, 20:21
|
|
|
Braki kultury to poprostu wyczuwalna praca skrzyni ale jak cos pierdyknie czy szarpnie przy zmianie to tak byc nie powinno. Powodów moze być wiele,jak ktos nigdy oleju nie zmieniał to bardzo duzo by gdybac jak ktos ma czysty i swiezy olej tak jak ja to juz szukac powinien najpierw w silniku potem jesli nic niema to w mechatronice i sterowniku ASB. Jesli jest LPG to warto co jakis czas np co poł roku zrobic reset map na samej dobrej benzynce. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-18, 21:25
|
|
|
Apophis napisał/a: | Powodów moze być wiele,jak ktos nigdy oleju nie zmieniał to bardzo duzo by gdybac jak ktos ma czysty i swiezy olej tak jak ja to juz szukac powinien najpierw w silniku potem jesli nic niema to w mechatronice i sterowniku ASB. |
I tu nasuwa się zachowanie mojej skrzyni , olej nie był zmieniany przez ok. 6 lat sprawdzałem jego stan i jest bardzo czarny i śmierdzący . Skrzynia lekko podszarpuje czasami jak dostanie mocną redukcję to po powrocie do spokojnej jazdy potrafi jechać na za niskim biegu np 2 z czterech, jak jest zimna to lepiej chodzi . Auto nie dawno zakupiłemł?? ( zero błędów itp.) |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-19, 16:22
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | olej nie był zmieniany przez ok. 6 lat sprawdzałem jego stan i jest bardzo czarny i śmierdzący . |
Więc twoja ASB już sie sypie. :roll: |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-19, 17:01
|
|
|
Apophis napisał/a: | Więc twoja ASB już sie sypie. |
Ok , a zmiana oleju coś poprawi ?? czy tylko pogorszy sytuację . Wymieniane bedą wszystkie uszczelki jeżeli chodziło by o rozszczelnienie się skrzyni. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-19, 18:01
|
|
|
Jest szansa że juz po wymianie nie bedziesz miał czym jechać ale bez wymiany to też Cię czeka. Zawsze jest szansa że jak teraz zaczniesz robic cos to o iles sie koszta zmniejszą. Wiem że to brzmi pesymistycznie ale lepiej sie tak nastawić-wiem z doświadczenia |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-07-03, 20:51
|
|
|
Czy aby wymienić uszczelniacz wału napędowego trzeba rozkręcać dekle skrzyni czy wystarczy tylko odpiąć wał? Chodzi mi o końcowy uszczelniacz. 4HP = 40x52x7 (kierunkowy prawy) 0734-319-509 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2013-07-03, 21:45
|
|
|
W 5HP24 u siebie wymieniałem tylko odkręcając wał i zdejmując flanszę myślę, że w 4HP powinno się tak samo dać dalej już trzeba chyba coś rozkręcać, a tu na końcu wystarczy zdjąć wał i wyjąć flanszę ;-) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Viking
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2771
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzes
Jeżdzę: A6 C4 2.8 q+a
Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 23 Skąd: SB
|
Wysłany: 2013-07-13, 21:32
|
|
|
Ja wymienialem ale w 4HP18 w C4 to wal i flansza skrecona na imbus. Z tym, ze ja jeszcze potem dodatkowo usczelnialem dekiel i wymienialem olej, to tam jest juz duzo wiecej rozkrecania. No i oczywiscie wydech, bo tam zawsze miejsca jest malo. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-07-14, 10:06
|
|
|
Viking napisał/a: | Ja wymienialem ale w 4HP18 w C4 to wal i flansza skrecona na imbus. Z tym, ze ja jeszcze potem dodatkowo usczelnialem dekiel i wymienialem olej, to tam jest juz duzo wiecej rozkrecania. No i oczywiscie wydech, bo tam zawsze miejsca jest malo. |
No ja już po wymianie , skrzynia pracuje teraz pięknie, wszystkie wariacje związane ze zrzucaniem biegów wtedy gdy nie potrzeba już przeminęły , zmienia biegi nawet bardziej płynnie . Tutaj cała operacja http://www.a8team.pl/d2-9...rzy-vt10045.htm |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-07-14, 14:40
|
|
|
Wymieniłem uszczelniacz i olej mobil 220 w skrzyni 4hp24A nie trzeba demontować wydechu tylko odkręcić wał od skrzyni. U mnie nie było osłony termicznej ktoś sobie ją wyjął.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-07-14, 15:38
|
|
|
karol208 napisał/a: | U mnie nie było osłony termicznej ktoś sobie ją wyjął. |
Teraz czy czasami nie powinieneś jej zamontować, układ wydechowy generuje wysoką temp . Podczas jakiegoś przestoju w korku wydaje mi się że obudowa skrzyni się mocno nagrzewa ciepło idzie do góry a jej odległość od wydechów to ok 5cm a co za tym idzie temp. oleju w skrzyni również wzrasta. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-07-14, 16:35
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: |
Teraz czy czasami nie powinieneś jej zamontować, układ wydechowy generuje wysoką temp . Podczas jakiegoś przestoju w korku wydaje mi się że obudowa skrzyni się mocno nagrzewa ciepło idzie do góry a jej odległość od wydechów to ok 5cm a co za tym idzie temp. oleju w skrzyni również wzrasta. |
Planuje założyć już mam namierzoną ale to jak będe spawał jedna stronę wydechu żeby pozbyć się tych cybantów co widać na foto. Polski mechanik zalepił dziurę kawałkiem blachy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2016-08-31, 18:48
|
|
|
Witam,
nawiazujac do tematu ktory Łukasz opisal na poczatku dyskusji, uszczelniacz mozna wymienic w kilka godzin |
|
|
|
|
grzechu172 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:18
|
|
|
Witam, mam pytanie do tych, którzy uszczelniali swoje skrzynie jak wyżej opisane; czy jest możliwość po rozebraniu tego tyłu wymiany uszczelniacza wałka przedniego napędu wchodzącego do przedniego mechanizmu różnicowego? I przy okazji jaki w końcu olej, bo nawet w tym temacie pisaliście o kilku firmach |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:57
|
|
|
grzechu172 napisał/a: | Witam, mam pytanie do tych, którzy uszczelniali swoje skrzynie jak wyżej opisane; czy jest możliwość po rozebraniu tego tyłu wymiany uszczelniacza wałka przedniego napędu wchodzącego do przedniego mechanizmu różnicowego? |
Nie ma takiej możliwości, do wymiany tego uszczelniacza trzeba rozbierać skrzynie od przodu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|