Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-10, 21:51
|
|
|
Odgrzewam kotleta. U mnie sprawa jest następująca. Na mocno nagrzanym motorze obroty oscylują w granicy około 800 - 900 obr/min Po zapodaniu D lub R spadają do wartości 400, może troszkę więcej. Każde kręcenie kierownicą powoduje zduszanie silnika i zapalanie się kontrolki od ładowania. Czepiłem się pompy ale ostatnio wymieniałem i widzę że po jakimś czasie zaczęło dziać się to samo.
Znowu chciałem się czepić pompy ale zauważyłem, że jak auto mam na D i trzymam nogę na hamulcu a drugą nogą dodam mu gazu by utrzymywał wartość 600 to już kontrolka się nie zapala i wspomaganie chodzi lepiej.
Dziwne jest to bo raz jest dobrze, raz nie. Raz kierownica chodzi ok a raz kręcenie na postoju potrafi udusić czterolitrowgo słonia.
Dolot sprawdzony i dam na pewno szczelny, odmy, podciśnienia też. przepustnica wyczyszczona, krokowiec również oraz szczelny. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-10, 21:56
|
|
|
Pytanie czy to problem mechaniczny czy elektroniczny. Sprawdzić to można łatwo podmieniając ECU silnika.
Co do wspomagania to przy bardzo niskiej wartości obrotowej może nie dawać dostatecznego ciśnienia-napisałes że po lekkim dodaniu gazu wraca więc może tu tkwi tylko pośrednia przyczyna. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-10, 22:13
|
|
|
Apo opony mam szerokie ale też nie bez przesady. Podejrzewam że przy obrotach rzędu tych czterystu z groszem pompa ma zbyt małe obroty. Teraz pytanie czy jest to wina samych obrotów czy może niewłaściwe koło mam na pompie <niewiem>
Ponoć są dwa rodzaje koła, jedno większe i mniejsze. Teraz pytanie czy jest ono wymienne co do samych pomp.
Może nie problem tkwi w obrotach tylko problem tkwi w tym że przy tak niskich obrotach silnika pompa ma zbyt niskie obroty. Wystarczy że mu pod wyższe nogą o 100 lub 200 i już jest ok i nie zdusza motoru i nie zapala się kontrolka od ładowania. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-10, 22:21
|
|
|
W S8 jest większe koło na pompie. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-10, 23:16
|
|
|
WIększe koło by rozwiązało temat. Może masz nie ori?? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-11, 01:01
|
|
|
Musiałbym mieć złapane średnice tych kół. I teraz pytanie, jeśli moje koło jest xxx to czy zastosowanie mniejszego czy większego zwiększy wydajność pompy na wolnych obrotach?
Wydaje mi się że mniejszego bo będzie się kręcić z większą prędkością.
A jeśli nie to? To co może być przyczyną spadku obrotów silnika poniżej 500obr/min na rozgrzanym motorze ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-11, 02:35
|
|
|
odwrotnie jest bo tu chodzi o odwód koła pasek tylko przekazuje stale obroty i jeśli ten obwód jest większy to się szybciej kręci .
co do obrotów motoru jakie masz korekty na wolnych ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-11, 10:27
|
|
|
Bul mam takie że nie mam jak sprawdzić. Bo mój kabel został pogryziony przez włochate miałczące zwierze domowe
Może uda mi się podskoczyć dziś na jakiegoś kompa.
A jeszcze takie pytanie, od czego jest to oczko na silniczku krokowym, wygląda jak zalana plastikiem jakaś śrubka |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-11, 10:37
|
|
|
Krokowcem nie wyregulujesz nic. Steruje tym ecu. W A8 nie testowałem ale np w moim daewoo jest regulacja na przepustnicy i co z tego jak ecu to koryguje
Sprawdź korekty jak pepi pisze i może cos bedzie widac. A stworzonko to musisz bardzo kochac ja bym je tym kablem... |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-11, 14:00
|
|
|
tą zalaminowana srubka sobie obroty podnies. wydlub ten zolty lak wez imbusa 3 i ogien. a jak masz kompa w adaptacjach grupa 1. musisz miec login do Twojego sterownika. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-11, 17:40
|
|
|
k44761 napisał/a: | tą zalaminowana srubka sobie obroty podnies. wydlub ten zolty lak wez imbusa 3 i ogien. |
Ogień Teraz na D i na R ma 700 a nie 450 jadę na TestDrive Dam znać co i jak |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-11, 17:41
|
|
|
Sprawdź czy ecu nie koryguje jak w moim daewoo. To ja sobie zmniejsze |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-11, 19:16
|
|
|
Podkręciłem i zauważyłem dziwną zależność silnik wcześniej hamuje. Czasami potrafi jadąc na 4 biegu, zdejmę nogę z gazu by mi wrzucił 5 to on najpierw przyhamuje silnikiem 0:00 przez sekundę następnie wbije 5. Czyli tak jak by chciał korygować. Nie utrzymuje sam tylko ma wymuszone obroty które chce zbić.
chyba że wyszły w ten sposób jakieś niedociągnięcia sprzęgła |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-11, 19:59
|
|
|
przesadziłeś delikatnie z obrotami |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-11, 20:25
|
|
|
Troche skoryguj i będzie ok.
Maciek w dełu jest inaczej, tam nie ma śrubki na krokowcu i a jak zmienisz zderzak przepustnicy śrubką będą problemy... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|