Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-04-11, 20:33
|
|
|
pepi napisał/a: | odwrotnie jest bo tu chodzi o odwód koła pasek tylko przekazuje stale obroty i jeśli ten obwód jest większy to się szybciej kręci .
co do obrotów motoru jakie masz korekty na wolnych ? |
Mniejsze koło pompy będzie się obracać szybciej |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-11, 22:08
|
|
|
oki zrobiłem korekte ale dalej jest problem.
Jak ustawie mu obroty tak by nie zapalała się kontrolka od ładowania to wyszły problemy ze skrzynią i z hamowaniem silnikiem.
Jak ma za niskie to z kolei zapala się kontrolka od ładowania podczas kręcenia kierownicą i mrygnie w momencie kiedy przeskoczę z P na D lub R. Puki co czepiam się szczotek. Moze są wytarte i na niskich obrotach alternator nie wyrabia z ładowaniem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-11, 22:42
|
|
|
Jakie masz ładowanie?? Niestety tez moj altek prawie bez szczotek dawał jeszcze 13,7. Obroty ustaw na 750 |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-12, 09:01
|
|
|
Apophis napisał/a: | Jakie masz ładowanie?? |
Nie pytaj, jestem w szoku. Aku ładuje się od wczoraj. Na obrotach 650 obr/min na aku miałem 11.85 przy 900 obr/min dawał 12 z drobnym haczykiem. Szukam szczotek. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-12, 10:16
|
|
|
karol208 napisał/a: | pepi napisał/a: | odwrotnie jest bo tu chodzi o odwód koła pasek tylko przekazuje stale obroty i jeśli ten obwód jest większy to się szybciej kręci .
co do obrotów motoru jakie masz korekty na wolnych ? |
Mniejsze koło pompy będzie się obracać szybciej | -tak zdecydowanie |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-12, 10:37
|
|
|
Bierzcie pod uwagę, że jak założy się większe koło pompy wspomagania zamiast malego to i pasek też trzeba wymienić. Mam w domu to duże koło nie potrzebne |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-12, 11:27
|
|
|
Nie szukaj szczotek, regulator napięcia ze szzczotkami w podrobie kosztuje niecale 30zl w detalu. Zakladam zamienniki nie mialem jeszcze reklamacji w tych alternatorach.
Majac dobre klucze lamane na male grzechotki można wymienić regulator od spodu bez zdejmowania alternatora. Trzeba sie troche pogimnastykowac ze zdjęciem tylnej plastikowej oslony, ciężko zchodzi miedzy obudowa filtra oleju. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
Ostatnio zmieniony przez k44761 2015-04-12, 11:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 11:29
|
|
|
Też regenerowałem na zamienniku za ok 40zł i hasa. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-12, 11:31
|
|
|
Duże kolo = wiekszy obwód = mniejsze obroty. Matematyka. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-12, 14:13
|
|
|
Obroty teraz są ok. k44761, dziękuje za poradę, niestety nie miałem ampola takiego bo tam chyba 2 idzie, 3 nie chciała wejść. Więc nabiłem mu torksa i poszło.
Wykręcając zmniejsza się, wkręcając zwiększa.
Przez całą noc auto stało na odpiętym aku. Dziś po teście jest lepiej. O wiele lepiej.
Jade teraz z następnym problemem który się nazywa coś nie halo z prądami
Ale to już w innym temacie by tu nie robić zamieszania |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-13, 21:08
|
|
|
spox nie ma sprawy. od tego jest forum
co masz nie tak z pradami? ten alternator? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-13, 21:19
|
|
|
i problem jest taki. rano jak go odpaliłem miał ładowanie 14V. teraz pokręciłem się troszkę po mieście. Auto się zdrowo zagrzało a ładowanie.... Adiiiiiiin 12.08 V
jutro szukam regulatora. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-13, 21:24
|
|
|
no to ok. podmien regulator. jak bedziesz mial wyjety sprawdz koniecznie komutator. max ma miec 1mm "wżeru".
sprawdz tez napiecie na samym alternatorze, bo mozesz miec standardowy problem z laczeniem plusa na podluznicy. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-13, 21:29
|
|
|
Marcin te 12.08V na rozgrzanym to pomiar z alternatora |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2015-04-19, 17:35
|
|
|
I ja się podłącze do tematu z obrotami otóż mój Abz raz ma 900 obrotów a na D czy R ponad 500 ale jak trochę pojeżdżę to obroty spadają poniżej 900 a na D czy R poniżej 500 dzieje się to i na PB i na LPG czy regulacja na korkowcu ta zalimowana śrubka na imbusik pomorze podkręcając ją |
|
|
|
|
|