Autor |
Wiadomość |
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2012-06-13, 19:35
|
|
|
Nie wiem jak tam sprawa wygląda z termostatem, ale skoro bez niego nie było problemu (nawet z zapowietrzaniem) a z nim jest. A sam termostat tez podobno jest sprawny, to może watro przyjrzeć się sposobowi montażu, może był niepoprawnie zamontowany ( jak ktoś już wspominał)
Nie wydaje mi się że układ był zle odpowietrzony, bo bez termostatu nie było problemu odpowietrzania. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-06-13, 19:53
|
|
|
Dodam tylko do całego tego tematu, że jeśli silnik się nie przegrzewa i wszystko jest sprawne to dolny wąż rzadko się nagrzewa. Sprawdziłem to już w kilku swoich autach. Jak kiedyś wymieniałem płyn przed zimą w autku po przyjechaniu z trasy 100-tu kilometrowej i pozostawieniu auta na kilkanaście minut do wstępnego ostygnięcia. Ze względu że w instalacji ani przy chłodnicy nie było korka spustowego spuszczałem właśnie tym powrotnym wężem na dole chłodnicy. I co się okazało najpierw poleciała zupełnie zimny płyn. Jeśli stwierdzasz, że płyn w wężach nie ma tych 120 stopni to proponuję podpiąć VAGA i sprawdzić czy w programie jest też taka sama temperatura. Bo wydaje mi się że sęk będzie tkwił gdzieś w czujnikach temperatury. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-13, 21:21
|
|
|
czy termostat ma zaworek z kulką? Jesli tak to termostat ma byc tak zamontowany zeby tenze zaworek byl na godzinie 12 |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-06-14, 07:20
|
|
|
termostat z audi ma strzalke do gory na obudowie a zaworek z kulka jest na dole |
|
|
|
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-14, 16:51
|
|
|
Ja montuje termostat otworem do góry bo niby powietrze zbiera się na gorzę wiec niby ma sobie tamtendyk wyjść.
Jak mi ostygnie silnik to wsadzę stary termostat który się nie domyka , tylko że szeryfisch pisze otworem do góry ale Arthur napisał że na dół ?
Więc jak? |
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2012-06-14, 18:40
|
|
|
ja mialem ten sam problem ale to byla moja wina w termostacie masz takie cos jakby srut czy kulka ja zamontowael termostat byle jak a jak sie okazalo ta kulka ma byc u gory zrobilem tak jak mi kolega powiedzial i po problemie ta kulka jest na zewnetrznym pierscieniu termostatu |
|
|
|
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-15, 17:30
|
|
|
Na starym termostacie wszystko gra chociaż się nie domyka.
Odpadła mi blaszka od sprzęgła VISCO i nie wiem jak ma być przymocowana?
Blaszka ma wciskać bolec? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-16, 07:38
|
|
|
zeber napisał/a: | Odpadła mi blaszka od sprzęgła VISCO i nie wiem jak ma być przymocowana?
Blaszka ma wciskać bolec? |
Ta blaszka to jest bimetal i ma wciskać bolec ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-16, 11:08
|
|
|
Czyli wciska bolec a jak się nagrzeje no bolec wychodzi i się wiatrak kręci równo z kołem pasowym? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-17, 20:05
|
|
|
Panowie termostat musi byc kulka do gory, bo powietrze niestety ma tendencje do zbierania sie w wodzie u gory i tamtedy sobie ujdzie. Jak zamontujesz go zaworkiem w doł to tworzy sie banka powietrzna ktora skutecznie izoluje dupke termostatu od cieczy. No i termostat sie nie otworzy. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
|