Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] 120 stopni a chłodnica zimna!!?  
Autor Wiadomość
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-06-12, 21:41   [D2 95 4.2PB ] 120 stopni a chłodnica zimna!!?

Witam. W niedziele skończyłem w końcu wymieniać silnik. Zostawiłem w silniku stary termostat firmy BEHR. Po zalaniu silnika płynem i odpaleniu była pierwsza jazda, kasacja błędów i oczywiście odpowietrzanie, temperatura silnika wynosiła ponad 90 stopni i szła do góry a chłodnica zimna.
Wiec zaliczyłem sklep kupiłem nowy termostat firmy FEBI założyłem go dzisiaj i dalej temperatura rośnie.
1: Sprawdziłem termostat, i się otwiera.
2: Pompa wody pompuje ( gorąca nagrzewnica i płyn przelewa się do zbiorniczka ).
3: Dmuchałem powietrze w chłodnice i nie jest zapchana.
4: Nie mam już pomysłów co dalej robić :-(
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-06-12, 21:49   

Jedyne co do glowy mi przychodzi to to, ze gdzies jest albo zapowietrzony uklad chlodzenia...albo gorzej...zatkany czyms....przewody robia sie cieple??? A termostat napewno sprawny i dobrze zamontowany??? Wczesniej byly takie problemy???
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-06-12, 22:02   

Wszystkie przewody układ chłodzenia robią się gorące oprócz tego węża co wychodzi od dołu chłodnicy i idzie do termostatu. Jak silnik jest gorący to jak ściągnę wąż co jest przy termostacie to wylewa się płyn z silnika a na zimnym silniku nie. Termostatu nie można założyć odwrotnie. Wcześniej wszystko było dobrze, tylko że miałem inny silnik.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-06-12, 22:09   

Hmm...nie jestem pewien co do tej pompy...bo w domysle mniemam ze pozostawiles stara z nowego silnika...bycmoze jest tak ze woda do zbiorniczka przelewa sie grawitacyjnie a nie dzieki pompie wody i dlatego taki ambaras...bo jesli termostat jest otwarty to chlodnice musialoby przegonic...
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-06-12, 22:26   

Płyn przelewa się dopiero gdy jest włączony silnik.

Z tym że jest coś zatkane w silniku to jest dobra myśl tylko jak to sprawdzić???

Wyciągnąć węże z silnika, zostawić tylko jeden i wlewać do niego wodę na przykład z kranu pod ciśnieniem?
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-06-12, 22:33   

No mozna to tak zrobic... tylko pamietaj zeby silnik byl wtedy zimny...bo jak wlejesz zimnej wody do goracego silnika...to wtedy bedzie blok do wymiany ;/ ale gdy bedzie zimny to znowu termostat bedzie zamkniety... Mam jeszcze jedna watpliwosc....w A8 mamy jeden czy 2 termostaty??? Bo to byloby istotne info...zapytaj kolege tomek87...on napewno bedize wiedzial bo juz sie narozbieral ABZtów ;) albo scheryfisch'a ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-12, 23:04   

ja tam znalazlem jeden.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-06-13, 00:47   

zeber nic konkretnego ci tu raczej nie podpowiem,ale jeśli jest gdzieś zatkane to spróbuj jeszcze jakiejś dobrej płukanki układu/chłodnicy.

Produkty np.STP
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-06-13, 01:16   

Profilaktycznie spróbuj również wymontować termostat i zobacz czy będzie poprawa - może niefart i oba niesprawne.
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-13, 11:30   

termosty z zamiennika czesto robia problemy, tylko orginal ASO, koszt okolo 100pln, w kabinie wieje gorace powietrze z nawiewow? bo jesli nie to jest zapowietrzony, sprawdz jeszcze czy wezyk idacy do zbiorniczka wyrownawczego na gore jest nie zatkany, bo wtedy tez sie nie odpowietrzy
 
 
scooby 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 26
Skąd: Łapy
Wysłany: 2012-06-13, 11:39   

ja mam to samo, temperatura 115- 120 stopni, wymieniłem już czujnik na dole w chłodnicy, czujnik w silniku i dwa razy juz termostat, dzis wymieniam cała chłodnicę i mam nadzieje ze wkońcu uporam sie z problemem, dodam ze mechanik stwierdził poprawne działanie pompy, bo słyszałem ze może sie obluzować wirnik w pompie i wtedy nie pompuje płynu, chłodnica własnie jest cały czas zimna, a płyn w zbiorniczku jest ciepły ale napewno nie ma 120 stopni, aha i deska z zegarami tez była sprawdzana przez elektronika czy przypadkiem nie przekłamuje, wiec liczę nato ze to własnie chłodnica zamulona syfem jakimś
_________________
scooby
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-06-13, 16:29   

W środku wieję gorącym powietrzem. Wężyk do zbiorniczka nie jest zatkany bo przepływa przez niego płyn.

Ja sam wymieniałem silnik i znam już jego budowę znam na pamięć. W garażu leży stary rozebrany silnik więc będę patrzył jak przebiegają kanały po kolei od pompy do chłodnicy.

Aha i przypomne że silnik 4,2 ABZ i AKG jest kolizyjny :lol:

[ Dodano: 2012-06-13, 17:51 ]
Odpaliłem silnik bez termostatu i obieg wody przez chłodnice jest normalny! Wszystkie przewody nagrzewają się równomiernie!

Termastat zagotowałem w garnku i się otworzył!

Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-13, 19:43   

zeber napisał/a:
Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk?

Osobiście nie bardzo rozumiem problem z odpowietrzaniem... spuszczałem płyn wielokrotnie i w D2 i w D3 i w kilku innych autach które miałem i nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem...robiłem to tak:
- po naprawie nalewałem nowego płynu do poziomu max
- przy całkowicie odkręconym korku zbiorniczka odpalałem samochód i w miarę jego ubywania (płynu oczywiście) na bieżąco dolewałem aż przestało ubywać
- przy wciąż odkręconym korku sprawdzałem jeszcze te grube rury chłodnicy czy jest w nich płyn i ściskaniem próbowałem czy ucieknie jeszcze jakieś powietrze
- po uzupełnieniu do poziomu max zakręcałem korek i przez następne kilka dni monitorowałem jego stan dolewając w razie potrzeby

Jak pisałem na wstępie nigdy nie miałem problemu z zapowietrzonym układem więc powyższą metodę uznaję za wystarczającą ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-06-13, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-06-13, 19:58   

Czyli jak zalaczyles silnik bez termostatu to bylo juz ok??? Bo piszesz ze przewody nagrzewaja sie rownomiernie??? Czyzby rzeczywiscie winny byl termostat??? :-/
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-13, 20:14   

U siebie w D2 robiłem dokladnie tak samo jak to opisał FOSS i za każdym razem działało-jest to zreszta universalny sposob na wiele aut. Jesli bez termostatu wszystko hasa to problemem musi byc ten termostat-sprawdzaleś w garku przy jakiej temperaturze sie otwiera?? I czy ten malutki kanalik co przepuszcza ciepła wode by sie własnie otworzył jest drożny?? Uznaje ze taki kanalik ma także termostat w A8 bo nie wyciągałem swego jeszcze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.