Autor |
Wiadomość |
cubitus
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-28, 15:01
|
|
|
Jakub napisał/a: | Ja stawiam na geometrię ... |
Wolałbym najpierw sprawdzić w jakiś pewny sposób ten tył - bo jeśli po geometrii okaże się że mimo wszystko muszę wymienić te tuleje to potem geometrię będę musiał robić ponownie ;-) A po co dwa razy płacić? ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
cubitus
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-28, 15:03
|
|
|
Apophis napisał/a: | W zeszłym roku jak byłem na SKP to gościu konkretnie sprawdził mi zawiechę. |
Co to jest SKP i czy tego "gościa" można jakoś dorwać w Wawie? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-28, 15:12
|
|
|
cubitus napisał/a: | Co to jest SKP i czy tego "gościa" można jakoś dorwać w Wawie? |
Stacja Kontroli Pojazdów
Czyli jak robiłem przegląd to typ mi wyszukał wszelkie bolączki-jeden u mnie jest do tego bardzo dokladny |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-28, 15:28
|
|
|
Jak sprawdzić te tuleje z tyłu w audi to nie wiem, w starym mercedesie to zaciągało się ręczny jedna osoba pod auto oglądać a druga leciutko ruszała samochodem na przemian do tyłu i przodu :-P Wizualnie mogą być ok jednak po wyjęciu mogą się rozsypać. Motaj sobie koła na podmiankę bo te 4 tulejki nie są tanie. Był swego czasu temat o "myszkowaniu" auta przy większych prędkościach, tylko szukajka mi cuda wynajduje :-/ . |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-02-28, 16:38
|
|
|
Poduszki ławy można sprawdzić tak jak tuleje wahaczy - łyżką montażową do kół. Tylko ciężko o dobry punkt podparcia w podwoziu.
Oryginalne poduszki tylko w ASO za ~330zł/szt., wiec trochę drogo. U siebie mam założone poliuretany z Olkusza http://poliuretany.olkusz...ylnej-1szt.html
Edit:
Tak wyglądają w rzeczywistości: http://imageshack.us/g/1/10038413/ |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
cubitus
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-28, 17:04
|
|
|
gtfan napisał/a: | Poduszki ławy można sprawdzić tak jak tuleje wahaczy - łyżką montażową do kół. Tylko ciężko o dobry punkt podparcia w podwoziu. |
Czy w takim razie sprawdzenie na szarpaku w stacji kontroli pojazdów będzie lepsze - bardziej dokładne? W sumie to na szarpakach w SKP sprawdziłem tylko przód - reszta była sprawdzana łyżką w sieciowym warsztacie tylko ... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-28, 17:13
|
|
|
Mnie facet w SKP sprawdzał całą zawiechę i łyche tez wkladał gdzie sie da. Byłem w kanale z nim i widziałem |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-02-28, 17:22
|
|
|
U mnie na przeglądzie na szarpakach diagnosta nie zauważył nic niepokojącego z ławą, a jak mechanik pogmerał łyżką, to było wyraźnie widać, że prawa strona przesuwa się przód-tył. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
cubitus
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-28, 18:27
|
|
|
No dobra - to tylna zawiecha i opony są podejrzane. Czy to mogą być jedyne przyczyny takiego zachowania na drodze? A układ kierowniczy? A układ wspomagania? |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-02-28, 20:17
|
|
|
U mnie podobne zachowanie było spowodowane luzem na tulei na dolnym wahaczu tył. Wymieniłem cały wahacz i po problemie. Luz namierzony na "szarpakach" w stacji diagnostycznej. |
|
|
|
|
|
|
|
|