Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Auto niestabilne przy większej prędkości  
Autor Wiadomość
cubitus 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 09:48   [D2 95 4.2PB ] Auto niestabilne przy większej prędkości

Auto niestabilne przy większej prędkości, łukach i wybojach.

Zrobiłem zawieszenie - jest sztywne, sprawdzone na szarpakach. Sprawdziłem amortyzatory z przodu i z tyłu - są w prawie idealnym stanie (86% tłumienia w stacji diagnostycznej). Sprawdziłem i ustawiłem geometrię (po zrobieniu zawieszenia). Ale samochód nadal nie prowadzi się "pewnie" przy większej prędkości, na łukach i na wybojach. Na prostej drodze (expresówka) lekko "myszkuje" i muszę cały czas uważać i delikatnie kontrować. Jak zmieniam pas to też muszę uważać (na zachowanie kierunku jazdy). W łuku nie mogę ustawić kierownicy w jednej pozycji i tak przejść łuku - muszę też "pilnować" kierownicy. Jeżeli w łuku trafi się jakiś wybój to wtedy lekko podskakuje tym kołem które wjechało (takie mam wrażenie) i lekko zmienia się kierunek jazdy. Żeby było jasne - to nie są jakieś bardzo duże zmiany, bardziej odbieram to jako dyskomfort - spodziewałem się że taki samochód będzie jechał conajmniej bardzo stabilnie. Mam porównanie z moim wcześniejszym autem - Fordem Mondeo z 2003 roku który jeździł mega stabilnie nawet przy ponad 200 km/h ;-)

Podejrzewałem najpierw że to kwestia zjechanych amortyzatorów lub luzów w zawieszeniu - ale sprawdziłem j.w. I teraz pytanie - co to może być? Luzy w układzie kierowniczym? Wspomaganie? Coś innego? Jak to sprawdzić? Gdzieś na forum wyczytałem coś o "tylnych sankach". Prośba o poradę - co to może być, jak to sprawdzić i jak naprawić ;-) Dodam jeszcze że opony nie są w najlepszym stanie - to zimówki z którymi kupiłem auto i w tej chwili nie mam jak sprawdzić na innym komplecie (planuję dopiero nowy komplet letnich) - aczkolwiek jakoś nie wydaje mi się żeby miały aż taki wpływ na prowadzenie się samochodu.

A tak przy okazji - czy jest w Wawie jakiś dobry (uczciwy, fachowy i z rozsądnymi cenami ;-) warsztat (nie ASO) do którego mógłbym pojechać ze swoim autem i zrobić mu taki totalny przegląd - niedawno go kupiłem i widzę że parę rzeczy trzeba przy nim jeszcze zrobić - a w sieciowych warsztatach niestety brakuje wiedzy żeby mi to wypunktować ...

dzięki i pozdro
 
 
cheyen 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-02-28, 10:28   

Jeśli chodzi o solidny warsztat, to ,,uderz" do kolegi FOSS. Na pewno poleci Ci kogoś odpowiedniego ;-) Natomiast szukajac przyczyny Twojego problemu z autem, sprawdź koniecznie koła w konkretnym zakladzie.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-28, 11:32   

Opony mogą mieć bardzo duzy wpływ na prowadzenie auta,wystarczy że jedna sie zdeformuje i juz nie pojedziesz normalnie. Jesli sprawdzałes zawieche i wygląda ok to postaraj się o podmianke kół lub sprawdź je wszystkie u wulkanizatora.
 
 
cubitus 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 11:50   

Maciek
A co mam sprawdzić u wulkanizatora? Koła były ostatnio (2 tygodnie temu) wyważane ...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-28, 12:18   

Jak były wyważane to nie powinny sprawiac problemu ale- Moj zapas jest krzywy,felga ma widoczną krzywizne i widac że opona sie w niej zagłebia i wyważyć się je da! A przy wiekszej predkości daje o sobie znać bo raz jechałem na zapasie.
Dobrze by było wrzucić na chwile czyjes sprawdzone kola i sie przejechać to byś wtedy ostatecznie wykluczył.
 
 
cheyen 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-02-28, 12:42   

Apophis napisał/a:

Dobrze by było wrzucić na chwile czyjes sprawdzone kola i sie przejechać to byś wtedy ostatecznie wykluczył.
Dokładnie tak. Najprostszy i zarazem najpewniejszy sposób na potwierdzenie, lub wyeliminowanie wadliwych kół.
 
 
cubitus 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 12:49   

Czy "wadliwe" koła to jest jedyna opcja która może dolegać? Akurat trudno mi to będzie sprawdzić - czyli pożyczyć od kogoś inne koła tudzież w tym momencie kupować nowe opony. Przy wyważaniu wulkanizator je obejrzał (również felgi) i raczej by mi powiedział gdyby któreś z nich miało jakiekolwiek wyraźne wady - wpływające na bezpieczeństwo lub na prowadzenie. Macie jakieś inne pomysły?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-02-28, 13:50   

Może masz do wymiany tuleje w tylnych saniach, jest ich 4 dostępne podobno tylko w ASO. Jeśli ich nie wymieniałeś to warto się im przyjrzeć. Na 1 rzut wymieniłbym opony i zobaczył efekt, ew jeszcze raz sprawdził geometrię.
_________________
 
 
cubitus 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 13:55   

Krzysiek

Jak przetestować/sprawdzić czy te tuleje są przyczyną i czy są do wymiany?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-28, 14:09   

Poszukaj kogoś z wawy,umów sie z nim na jakiegos 4 paka,podjedź i niech ci pozyczy na chwilę swoj drugi komplet kół bo to niemal kazdy ma. Potem sie przejedziecie i bedziesz mial wukluczone koła,przednią zawiechę już wykluczyłes więc pozostanie Ci tylko tylna zawiecha.
Problem ktory opisujesz mogą powodować w zasadzie 3 czynniki albo koła albo zawiecha albo krzywa buda. ;)
 
 
cubitus 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 14:12   

Apophis napisał/a:
... pozostanie Ci tylko tylna zawiecha.


No właśnie o tą tylną zawiechę się pytam - jak to przetestować? ;-)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-28, 14:40   

W zeszłym roku jak byłem na SKP to gościu konkretnie sprawdził mi zawiechę i z tyłu wyczaił że gumy powoli słabną ale autko jeździ jeszcze całkiem dobrze ale juz powoli sie za kompletem trza bedzie rozejrzeć i tym zająć.
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2013-02-28, 14:45   

Ja stawiam na geometrię,nie patrz na to,że masz zrobione,jak ktoś ma tylko sprzęt,a nie ma wiedzy,to kończy się jak u mnie,trzy razy byłem na poprawkach,w końcu zawieżli moje auto do innego gościa i jest w miarę dobrze,ale i tak jeszcze raz pojade po regeneracji magla,bo przez znajomego dostałem adres do podobno konkretnego gościa w tym fachu.Robiłem też te tuleje z tyłu,były powybijane,ale na tych powybijanych lepiej się jezdziło,niż z wymienionymi i po geometrii na odpie..ol.
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-28, 14:50   

TO prawda że trudno dzis o dobrego fachowca do geometrii. Wiele osób miało niemiłe doświadczenia z nowoczesnymi laserami i cepami co nie umią robić. Warto poszukać takiego warsztaciku co jakis starszy facet ma jeszcze sprzęt sprzed 20lat i spore doswiadczenie bo tacy więdzą zwykle lepej.
 
 
cubitus 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 14:58   

Apophis napisał/a:
Warto poszukać takiego warsztaciku co jakis starszy facet ma jeszcze sprzęt sprzed 20lat i spore doswiadczenie bo tacy więdzą zwykle lepej.


No właśnie kogoś takiego szukam teraz w Wawie - generalnie od Audi. Miałem takiego "dziadka" (a w zasadzie dwóch) od Forda (moje wcześniejsze auto) i to było to ;-) Wiedzieli gdzie szukać i od razu wiedzieli co może boleć i jak to w rozsądny sposób naprawić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.