Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Czy tak powinien chodzić silnik  
Autor Wiadomość
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-05, 20:00   

Może to być problem z łańcuchem rozrządu. Jest on od tyłu silnika od strony przegrody. Jest tam bodaj jakiś napinacz i to od niego może być problem. Na pewno tak jak napisał FOSS, to chrobotanie nie jest normalnym zjawiskiem.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-07, 08:43   

Olejek nówka a umiejscowienie filtra to specjalne utrudnienie chyba.
Mechanior powiedział że to chrobot to olej scieka i popychacze nie mają ciśnienia i chyba ma rację bo to jest tylko przy rozruchu jak dłuzej stoi a potem tylko cyk cyk jak zegarek(piekny dźwięk)
Dzieki.
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-04-07, 14:21   

łańcuszek rozrządu jeżeli jest wyciągnięty chrobocze przez kilka sekund po odpaleniu, potem działają już napinacze i robi się cisza (przerabiałem już to i skończyło się na zerwaniu łańcuszka). wydaje mi się że to jest dźwięk po zalaniu złego oleju tak jak kolega wyżej napisał, mój silnik tak pracował jak poprzedni właściciel w ramach oszczędności zalał go minerałem :/ porażka jakaś, odrazu zalałem syntetyk i nastała pełna cisza :P
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-04-07, 14:38   

daro72 napisał/a:
Może to być problem z łańcuchem rozrządu. Jest on od tyłu silnika od strony przegrody. Jest tam bodaj jakiś napinacz i to od niego może być problem.

mazur6662 napisał/a:
łańcuszek rozrządu jeżeli jest wyciągnięty chrobocze przez kilka sekund po odpaleniu, potem działają już napinacze i robi się cisza...

chwila chwila... ale kolega datelos ma silnik 4.2V8 PB MPI :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-07, 20:44   

FOSS napisał/a:
chwila chwila... ale kolega datelos ma silnik 4.2V8 PB MPI :roll:

Tak wiem że ma PB, ale i w naszych PB jest łańcuszek rozrządu. Znajduje się on z tyłu i napędza strony naszych Vałek. Rysunek przedstawia właśnie właśnie silnik Pb z 2003 roku.
Może to być też spowodowane złym zalanym olejem jak wspomniał wyżej kolega.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-04-07, 22:01   

daro72 napisał/a:
FOSS napisał/a:
chwila chwila... ale kolega datelos ma silnik 4.2V8 PB MPI :roll:

Tak wiem że ma PB, ale i w naszych PB jest łańcuszek rozrządu. Znajduje się on z tyłu i napędza strony naszych Vałek. Rysunek przedstawia właśnie właśnie silnik Pb z 2003 roku.
Może to być też spowodowane złym zalanym olejem jak wspomniał wyżej kolega.


tam jest z tyłu taki łańcuszek a nawet dwa po jednym na głowice tym łańcuchem są połączone wałki z tyłu zamiast zembatek ( np: 2.5 tdi takie zembatki ma) a cały rozrząd jest na paskach
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-04-08, 00:06   

daro72 napisał/a:
Tak wiem że ma PB, ale i w naszych PB jest łańcuszek rozrządu. Znajduje się on z tyłu i napędza strony naszych Vałek...

badyl napisał/a:
tam jest z tyłu taki łańcuszek a nawet dwa po jednym na głowice tym łańcuchem są połączone wałki z tyłu zamiast zembatek...

aaaa no to to ja wiem... przyznaję że nie dopatrzyłem się na rysunek bo jakoś od razu zrozumiałem że chodzi o łańcuch rozrządu... a wy mówicie o Vanosach czyli zmiennych fazach rozrządu.

Ale o ile dobrze pamiętam to ewentualne grzechotanie tych łańcuchów nie jest raczej spowodowane ich rozciąganiem a raczej wycieraniem się krzywek po któryh one pracują oraz zużyciem napinaczy... ale jeśli już te krzywki są powycierane albo napinacze źle działają to będzie się to przekładało na pracę silnika... szczególnie przy dynamicznym przyspieszaniu i kręceniu silnika na wyższe obroty bo właśnie w tym pomagają Vanosy.

Ale usterki w obrębie tamtych łańcuchów są podobno raczej rzadkością :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-08, 04:21   

Łańcuszek to to nie będzie sytuacja pojawia się przez 1/2 s do 1 s podczas rozruchu potem jest wszystko ok. A podczas pełnej radości z jazdy nic niepokojącego się nie dzieje, no poza spalaniem. :lol:
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-04-08, 07:14   

datelos napisał/a:
Łańcuszek to to nie będzie sytuacja pojawia się przez 1/2 s do 1 s podczas rozruchu potem jest wszystko ok. A podczas pełnej radości z jazdy nic niepokojącego się nie dzieje, no poza spalaniem. :lol:


u mnie też jak odpale po nocy to silnik przez 05-1 sek. zanim rozprowadzi się wszędzie olej chodzi głośniej normalne
_________________

 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-04-08, 15:56   

popytałem jeszcze mechaniorów trzech i każdy powiedział że ten typ tak ma.Oby rację mieli.
 
 
SuM 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-14, 20:27   

U mnie tak samo przy odpaleniu słychać i to nie zawsze dość głośne klekotanie które ustepuje po max 1 sek. W zimę kiedy były mrozy to objaw występował zawsze. Zauważyłem że w cieplejsze dni nie słychać tego efektu. Tak jak kolega wyżej napisał mam nadzieję że ten typ tak ma i nic złego się nie stanie.


Pozdrawiam.

Dan.
 
 
leon33fr 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-04-27, 23:03   

Witam wszystkich :-) zapewniam koedzy ze wszystkie tak maja zastuka i po sekundzie spokuj.Co do pracy silnika to tez normalne nie tak glosno jak na tym filmiku ale przy zamknietej pokrywie choc to silnik benzynowy to slychac delikatny mily grzechot zblizony do pracy dieselka.Jestem pewny bo moj brat ma tak samo pytalismy w warsztacie audi,powiedzieli ze to normalna praca silnika.(Garaz w Paryzu) slynacy z dobrej renomy. :lol:
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-05-10, 09:03   

Witam po raz kolejny w tym temacie.
Dotarłem do informacji że to mogą być LIFTERY , nie wiem co to jest ( choć nazwa wiele mówi) czy ktoś wie jak je sprawdzić i w ogóle więcej informacji w tej kwestii?
Pozdrawiam.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-05-11, 21:46   

daro72 napisał/a:
FOSS napisał/a:
chwila chwila... ale kolega datelos ma silnik 4.2V8 PB MPI :roll:

Tak wiem że ma PB, ale i w naszych PB jest łańcuszek rozrządu. Znajduje się on z tyłu i napędza strony naszych Vałek. Rysunek przedstawia właśnie właśnie silnik Pb z 2003 roku.
Może to być też spowodowane złym zalanym olejem jak wspomniał wyżej kolega.

tak apropo ten rysunek na górze przedstawia silnik 4.0 tdi a nie 4.2 mpi
_________________

 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-05-12, 05:22   

Wstawiam jeszcze raz z pierwszą stroną opisu.

_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.