Autor |
Wiadomość |
Byschyek
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-12, 14:29 [D2 97 3.7PB/LPG
] Silnik się gotuje... termostat??
|
|
|
Witam przeczytałem kilka tematów ale znalazłem jedynie odpowiedź dotyczącą modelu po FL.
Mój problem przedstawia się następująco:
Płyn chłodniczy szybko łapie zbyt wysoką temperaturę i się gotuje, z początku myślałem że jest to wina uszczelki pod głowicą ale zauważyłem że chłodnica jest "zimna" z czego wywnioskowałem iż jest to sprawa termostatu.
W jednym z tematów dotyczących modelu D2 4,2 FL wymiana termostatu łączy się z rozebraniem rozrządu... Wnioskuję że w D2 3,7 (przed Face Liftem) wymiana termostatu będzie mniej kosztowna i w ogóle gdzie go szukać? |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-03-12, 15:23
|
|
|
ale chwilka , skoro chłodnica zimna to czemu sądzisz że to termostat ??
Ja bym stawiał pompę wody ;-)
Jak by termostat był walnięty , to by długo się nagrzewał i nie trzymał by temperatury .
A jeżeli go odpalisz i po około 5 minutach masz ponad 90 stopni to raczej pompa .
Chociaż mogę się mylić .
A wybija tobie woda(płyn) w zbiorniczku wyrównawczym :?: :?: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Byschyek
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-12, 15:50
|
|
|
tak wybija mi płyn... Właśnie sorki niedokładnie opisałem |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-03-12, 16:37
|
|
|
A rozrządu czasem nie masz zamiaru wymienić ??
Jak tak to kup lepszy zestaw , będzie tam termostat i pompa wody , wymienisz i za jednym rzutem wyeliminujesz wszystko :mrgreen:
Ale kiedyś kolega miał tak samo w Omedze 2.5TDI i u niego okazało się że to pompa wody , po odpaleniu około 4-5minut i temperatura szła w górę jak open tana do 100*C ,
i wywalało do zbiorniczka płyn po rozgrzaniu , wymienił termostat i dalej to samo , została pompa wody i to pomogło ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-03-12, 16:41
|
|
|
Według mnie termostat. Nie otwiera i dlatego szybko się przegrzewa. Sytuację którą opisuje mdamian to taka, że termostat nie domyka. U ciebie przegrzewa się, czyli według mnie w pierwszej kolejności może to być nieotwierający termostat. Jeśli nie on to padnięta totalnie pompa - np wirnik oderwany od ośki. Kiedyś z takim przypadkiem spotkałem się że wirnik nie trzymał się ośki w pompie ale trzeba było dosyć dużo czasu aby płyn się zagotował. Ale najlepiej wymienić oba elementy. Jedna robota i na dłużej później spokój (jeśli włożysz dobrej jakości części) |
|
|
|
|
|
|
|
Byschyek
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-12, 16:50
|
|
|
Kolega Rapik przesłał linki, znalazłem tam dokładne miejsce termostatu i okazuje się że w modelu D2 3,7 Q 1997r nie trzeba rozbierać rozrządu aby dostać się do termostatu tylko teraz pytanie: czy tak samo jest z pompą wody?
Miałem już wsiadać i jechać do mechanika bo mam blisko ale auto najwyraźniej jest uparte...
Zniknął mi cały prąd zupełnie jak by umarł (tak jak by klemy były odpięte)
Nawet godzina się nie wyświetla a nie mogę dostać się do bagażnika bo zamek się ubrudził, pryskałem WD40 ale to nic nie daje i teraz szukam tematu tu na forum...
Dałby ktoś linka gdzie można znaleźć główny bezpiecznik albo taki problem
bo głupio mi nowy temat zakładać a nie mogę takiego znaleźć. |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-03-12, 17:18
|
|
|
podepnij sie innym aku w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera
i otwórz auto z pilota ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-03-12, 18:07
|
|
|
tomek87g napisał/a: | podepnij sie innym aku w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera
i otwórz auto z pilota |
albo pod zapalniczkę , tylko u mnie to nic nie dało , musiałem się podpiąć pod "+" który idzie od akumulatora do rozrusznika pod autem , szukaj plastikowej kwadratowej skrzynki
pod prawym dolnym wahaczem (nie na wahaczu tylko pod wahaczem , połóż się pod auto przy prawym przednim kole) ściągnij zaślepkę
z tej puszki zobaczysz kabel który tam idzie .
Podepnij tam "+" i masę gdzieś do silnika , użyj pilota i otwórz auto . ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-03-12, 18:21
|
|
|
a ja bym proponowała na początek kupić oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrzyc układ ,nie raz miałem taki przypadek i rece rozkładali wymieniali uszczelke pod głowicą itp cuda wyprawiali i co korek był zjeb.... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-03-12, 19:16
|
|
|
Damian
ja Ci gwarantuje ze wystarczy w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera podpiac sie pod ten najgrubszy czerwony kabel i jest to najleprze i najbezpieczniejsze rozwiazanie (ostatnio wymieniałem cała kompletna instalacje elektryczna w s8 98r ,wiec co nieco wiem o rozkładzie kabli ;-) )
Rafał
w a8 d2
czy to 4.2 czy 3.7
jest układ chłodzenia grawitacyjny
wiec zeby sprawdzić czy wina jakichś dolegliwości układu jest akurat korek
wystarczy uruchomic silnik odkrecić korek i czekać az sie zagrzeje motor
poziom troche sie podniesie,ale
nic nie powinno wyrzucac |
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-03-12, 19:20
|
|
|
Masa napisał/a: | a ja bym proponowała na początek kupić oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrzyc układ ,nie raz miałem taki przypadek i rece rozkładali wymieniali uszczelke pod głowicą itp cuda wyprawiali i co korek był zjeb.... |
dokładnie jak kolega pisze, jak łapie temp spróbuj popuszczać korek, sprawdź też czy włącza ci się wentylator (nie wisko tylko ten drugi)
a i kup sobie z 2 cewki bo zaraz padną od temperatury :-P |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
|
|
|
Byschyek
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-14, 16:49
|
|
|
korek jest oryginalny i nic nie przepuszcza. Na zimnym silniku dolewam (jak narazie wody) do stanu Max następnie uruchamiam silnik poziom się "kołysze" po czym wzrasta aż zaczyna wyrzucać płyn. Wiem już że w moim aucie nie trzeba rozbierać rozrządu żeby wymienić termostat więc w zasadzie temat można zamknąć, tylko jeszcze małe pytanko...
Nie mam prądu... Absolutne zero po 2 dniach od wystąpienia usterki z układem chłodzenia czy to wina Cewki jak kolega audik zaznaczył?
Nie wyświetla mi nawet godziny na zegarach totalne zero prądu (akumulator jest nowy i jest napewno podłączony)
wiem że to inny temat ale nie mogę znaleźć podobnego a czuję że ma to związek z tym tematem... |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Byschyek
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-14, 18:22
|
|
|
jest mały problem ze zweryfikowaniem tego gdyż nie mogę się dostać do bagażnika a otwór na kluczyk jest straszliwie ubrudzony nie pozwalając mu na całkowite włożenie (wejdzie niecały cm i tyle) |
|
|
|
|
|