Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 3.7PB/LPG ] Silnik się gotuje... termostat??  
Autor Wiadomość
Byschyek 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 14:29   [D2 97 3.7PB/LPG ] Silnik się gotuje... termostat??

Witam przeczytałem kilka tematów ale znalazłem jedynie odpowiedź dotyczącą modelu po FL.

Mój problem przedstawia się następująco:

Płyn chłodniczy szybko łapie zbyt wysoką temperaturę i się gotuje, z początku myślałem że jest to wina uszczelki pod głowicą ale zauważyłem że chłodnica jest "zimna" z czego wywnioskowałem iż jest to sprawa termostatu.

W jednym z tematów dotyczących modelu D2 4,2 FL wymiana termostatu łączy się z rozebraniem rozrządu... Wnioskuję że w D2 3,7 (przed Face Liftem) wymiana termostatu będzie mniej kosztowna i w ogóle gdzie go szukać?
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-03-12, 14:54   

http://www.a8team.pl/topics12/2704.htm

http://www.audipages.com/...tbreplace0.html

http://www.brittcrowell.c...n_A8/index.html

http://www.a8team.pl/topics12/921.htm

Tak jak piszą chłopacy w pierwszym linku - wbrew pozorom wymiana termostatu nie jest taka kłopotliwa jak mogłaby się wydawać ;-)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-12, 15:23   

ale chwilka , skoro chłodnica zimna to czemu sądzisz że to termostat ??
Ja bym stawiał pompę wody ;-)
Jak by termostat był walnięty , to by długo się nagrzewał i nie trzymał by temperatury .
A jeżeli go odpalisz i po około 5 minutach masz ponad 90 stopni to raczej pompa .
Chociaż mogę się mylić .
A wybija tobie woda(płyn) w zbiorniczku wyrównawczym :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Byschyek 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 15:50   

tak wybija mi płyn... Właśnie sorki niedokładnie opisałem
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-12, 16:37   

A rozrządu czasem nie masz zamiaru wymienić ??
Jak tak to kup lepszy zestaw , będzie tam termostat i pompa wody , wymienisz i za jednym rzutem wyeliminujesz wszystko :mrgreen:

Ale kiedyś kolega miał tak samo w Omedze 2.5TDI i u niego okazało się że to pompa wody , po odpaleniu około 4-5minut i temperatura szła w górę jak open tana do 100*C ,
i wywalało do zbiorniczka płyn po rozgrzaniu , wymienił termostat i dalej to samo , została pompa wody i to pomogło ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-03-12, 16:41   

Według mnie termostat. Nie otwiera i dlatego szybko się przegrzewa. Sytuację którą opisuje mdamian to taka, że termostat nie domyka. U ciebie przegrzewa się, czyli według mnie w pierwszej kolejności może to być nieotwierający termostat. Jeśli nie on to padnięta totalnie pompa - np wirnik oderwany od ośki. Kiedyś z takim przypadkiem spotkałem się że wirnik nie trzymał się ośki w pompie ale trzeba było dosyć dużo czasu aby płyn się zagotował. Ale najlepiej wymienić oba elementy. Jedna robota i na dłużej później spokój (jeśli włożysz dobrej jakości części)
 
 
Byschyek 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 16:50   

Kolega Rapik przesłał linki, znalazłem tam dokładne miejsce termostatu i okazuje się że w modelu D2 3,7 Q 1997r nie trzeba rozbierać rozrządu aby dostać się do termostatu :) tylko teraz pytanie: czy tak samo jest z pompą wody?

Miałem już wsiadać i jechać do mechanika bo mam blisko ale auto najwyraźniej jest uparte...
Zniknął mi cały prąd zupełnie jak by umarł (tak jak by klemy były odpięte)
Nawet godzina się nie wyświetla a nie mogę dostać się do bagażnika bo zamek się ubrudził, pryskałem WD40 ale to nic nie daje i teraz szukam tematu tu na forum...

Dałby ktoś linka gdzie można znaleźć główny bezpiecznik albo taki problem
bo głupio mi nowy temat zakładać a nie mogę takiego znaleźć.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-03-12, 17:18   

podepnij sie innym aku w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera
i otwórz auto z pilota ;-)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-12, 18:07   

tomek87g napisał/a:
podepnij sie innym aku w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera
i otwórz auto z pilota

albo pod zapalniczkę , tylko u mnie to nic nie dało , musiałem się podpiąć pod "+" który idzie od akumulatora do rozrusznika pod autem , szukaj plastikowej kwadratowej skrzynki
pod prawym dolnym wahaczem (nie na wahaczu tylko pod wahaczem , połóż się pod auto przy prawym przednim kole) ściągnij zaślepkę
z tej puszki zobaczysz kabel który tam idzie .
Podepnij tam "+" i masę gdzieś do silnika , użyj pilota i otwórz auto . ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-03-12, 18:21   

a ja bym proponowała na początek kupić oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrzyc układ ,nie raz miałem taki przypadek i rece rozkładali wymieniali uszczelke pod głowicą itp cuda wyprawiali i co korek był zjeb....
_________________

 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-03-12, 19:16   

Damian
ja Ci gwarantuje ze wystarczy w skrzynce bezpieczników pod nogami pasazera podpiac sie pod ten najgrubszy czerwony kabel i jest to najleprze i najbezpieczniejsze rozwiazanie (ostatnio wymieniałem cała kompletna instalacje elektryczna w s8 98r ,wiec co nieco wiem o rozkładzie kabli ;-) )

Rafał
w a8 d2
czy to 4.2 czy 3.7
jest układ chłodzenia grawitacyjny
wiec zeby sprawdzić czy wina jakichś dolegliwości układu jest akurat korek
wystarczy uruchomic silnik odkrecić korek i czekać az sie zagrzeje motor
poziom troche sie podniesie,ale
nic nie powinno wyrzucac
 
 
audik 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 84
Skąd: CRACOVIE
Wysłany: 2012-03-12, 19:20   

Masa napisał/a:
a ja bym proponowała na początek kupić oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrzyc układ ,nie raz miałem taki przypadek i rece rozkładali wymieniali uszczelke pod głowicą itp cuda wyprawiali i co korek był zjeb....


dokładnie jak kolega pisze, jak łapie temp spróbuj popuszczać korek, sprawdź też czy włącza ci się wentylator (nie wisko tylko ten drugi)

a i kup sobie z 2 cewki bo zaraz padną od temperatury :-P
_________________
no i "ni mom" A8 :/
 
 
Byschyek 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-14, 16:49   

korek jest oryginalny i nic nie przepuszcza. Na zimnym silniku dolewam (jak narazie wody) do stanu Max następnie uruchamiam silnik poziom się "kołysze" po czym wzrasta aż zaczyna wyrzucać płyn. Wiem już że w moim aucie nie trzeba rozbierać rozrządu żeby wymienić termostat więc w zasadzie temat można zamknąć, tylko jeszcze małe pytanko...

Nie mam prądu... Absolutne zero po 2 dniach od wystąpienia usterki z układem chłodzenia czy to wina Cewki jak kolega audik zaznaczył?
Nie wyświetla mi nawet godziny na zegarach totalne zero prądu (akumulator jest nowy i jest napewno podłączony)

wiem że to inny temat ale nie mogę znaleźć podobnego a czuję że ma to związek z tym tematem...
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-14, 18:03   

Byschyek napisał/a:
Nie wyświetla mi nawet godziny na zegarach totalne zero prądu (akumulator jest nowy i jest napewno podłączony


a czy akumulator ma prą (wiem że to głupie pytanie , ale nic o tym nie piszesz , tylko że jest dobry i podłączony ) ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Byschyek 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-14, 18:22   

jest mały problem ze zweryfikowaniem tego gdyż nie mogę się dostać do bagażnika a otwór na kluczyk jest straszliwie ubrudzony nie pozwalając mu na całkowite włożenie (wejdzie niecały cm i tyle)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.