Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 '95 4,2PB] Klimatyzacja "wariuje", lewa strona  
Autor Wiadomość
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-05, 22:37   

ECON to tzw tryb ekonomiczny czyli uklad nie wlacza kompresora. (Dioda w przycisku ECON sie swieci)
Jesli w ukladzie bedzie zbyt malo gazu to wylacznik cisnieniowy wylaczy uklad zabezpieczajac kompresor przed uszkodzeniem. Aby sprawdzic ilosc czynnika musisz podjechac na maszynke. Inaczej nie da rady. Uklad powinien byc sprawdzony przy nabijaniu poprzez zrobienie prozni i ewentulanie pozniej przez dodanie kontrastu i obserwacji za kilka dni czy nie ma wycieku. Przy duzych ubytkach mozna posilkowac sie azotem. Aha i nie zdziw sie jak uslyszysz cene za nabicie - gaz podrozal 3-4 razy.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-07, 23:12   

skoro juz temat klimy to co sie stanie kiedy uruchomie klimatyzacje i nie bedzie dzialal wiatrak wlasnie chlodnicy klimatyzacji bo u mnie jeste takowe zjawisko :-? Klima dziala prawidlowo w aucie jest chlodno i z tym nie ma problemow natomiast czy moze cos sie stac jak ten watrak nie paracuje, dodam ze celowo go odlaczylem bo mi caly czas chodzi jakies specie czy cos nawet jak nie uruchomilem motoru jeszce, podejzewalem czujniki aczkolwiek przeczyscilem i nic nie dalo, mimo ze klima chlodzi to boje sie jej wlanczac...
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-08, 06:53   

Jesli nie dziala wentylator skraplacza to gdy brak jest odpowiedniego chlodzenia wzrasta gwaltownie cisnienie czynnika w ukladzie np. do 30bar, no i puszcza najslabszy element. Jaki, ciezko powiedziec. Czasem wąż, czasem złączka, czasem kompresor. Niestety uklady sterowania nie maja zabezpieczenia elektrycznego przed zbyt wysokim cisnieniem, i raczej nie maja zabezpieczenia w postaci zaworu bezpieczeństwa.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-08, 11:12   

a jak jade zaluszmy 100km/h to wtedy jest chlodzenie od powetrza? czy tez powinien pracowac wiatrak aby nic sie nie stalo? a myslisz ze przyczyna jest sam wiatrak i trzeba go wymienic?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-08, 23:24   

Jadac juz ze 30-40km/h masz wystarczajace chlodzenie i wentylatory zasadniczo nie sa potrzebne.
A wentylator elektryczny powinien sie zalaczac gdy tylko zacznie pracowac kompresor klimy. Jesli masz drugi wentylator z visco to tylko dlatego klima jeszcze dziala.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
glinka 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 195
Skąd: morąg
Wysłany: 2010-07-10, 15:32   

witam znalazłem cos takiego
http://www.allegro.pl/ite..._gaz_klima.html
jak myslicie czy warto i ile wchodzi tego do układu chłodzącego w a8 i na ile starczy bić
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-11, 00:39   

To jest na 1 nabicie. Tylko nie wiem jak je wykonasz w warunkach domowych? Aby uklad dzialal poprawnie musi zostac wytworzona w nim proznia - a to zrobi maszynka do klimy. Proznie robi sie w 2 celach:
-testowy czyli po wytworzeniu prozni mozna sprawdzic czy uklad jest szczelny
-w celu usuniecia z ukladu wilgoci (wody), jej niewielka ilosc moze zamarzac na zaworze rozpreznym powodujac niekontrolowane skoki cisnienia w ukladzie.
Dlatego tez gdy uklad jest rozszczelniony nalezy wymienic osuszacz ktory ma za zadanie pochlaniac wode z wnetrza ukladu.
Poza tym sprzedawca pisze bzdury bo R134 nie jest zamiennikiem R12, to kompletnie inne mieszaniny.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.