Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] A8 D2 4.2 problemy z błedami.  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-20, 11:02   

Podstawowym błąd zrobił ktoś montując taką instalacje do tego auta. Wersja ekonomiczna tylko na początku. Nie mówię że auto nie jeździ bo będzie jeździć ale więcej problemów i stresów przysporzy taka instalacja. Na pierwszy rzut wymontuj lub odłącz instalacje gazową. Doprowadź do tego by auto śmigało na petrolu. Jak będzie już dobrze na benzynie wyrzuć na śmietnik tą instalację i wstaw sekwencję dobrej jakości. Podejrzewam że teraz na zwykłym mieszalniku masz zużycie gazu sporo większe niż powinno być i będzie porównywalne kosztami do jazdy na benzynie. Ciekaw jestem jaki masz założony reduktor lpg tzn do ilu kw jest.
Jeśli będzie za słaby to nie dziw się że auto nie jedzie. Reduktor daje odpowiednią dawkę i koniec, nie wykrztusisz z niego nic więcej.
Kolega ma mondeo 2.5V6 i założoną zwykłą instalacje. Podczas zakładania gazownik wsadził mu reduktor 140KM gdzie motor sięga 170 :shock:
mówiłem mu że to nie będzie chodzić i tak jest, auto ciągnie do 3000 obr/min a potem jak by umarł, obroty rosną ale nie ma z czego wziąć tej mocy. Bo przecież moc nie weźmie się z samego powietrza. Sprawa się zakończyła wypalonymi zaworami, samochód zrobiony ale gaz został taki jaki jest. Niektórzy nigdy się nie uczą. Lepiej żeby miał zapas niż miało mu brakować. Dlatego reduktory powinno się dobierać z zapasem. W zony A4 1.8 125KM też zwykła instalka ale reduktor siedzi Lovato Super do 200KM i nie ma problemów z brakiem mocy w zakresie obrotowym.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
WojtaS90 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 25
Skąd: Lędziny/Mysłowice
Wysłany: 2013-11-20, 12:56   

ernesto, doskonale Cie rozumiem ;) tylko samochod na PB chodzi tak samo jak na lpg a nawet gorzej :(

Kolejny problem. Wsiadam rano do samochodu:
Przekrecam kluczyk i brzeczy cos pod półką pod kierownica. sciagam połke wyczaiłem przekaźnik nr 21 Siemens 191 953 227A smierdzi niesamowicie, pewnie sie zjarał. Niewiem od czego on jest ale ani szyby z tyłu nie chodza ani kierunkowskazy i awaryjne ;/ ehhh
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-11-20, 13:09   

WojtaS90 napisał/a:
Niewiem od czego on jest ale ani szyby z tyłu nie chodza ani kierunkowskazy i awaryjne ;/ ehhh

Właśnie od tego on jest.Koszt 10zł
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
WojtaS90 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 25
Skąd: Lędziny/Mysłowice
Wysłany: 2013-11-20, 13:32   

Marecki, tzn ze ten przekaźnik odpowiada ze tylne szyby takze?

wogole to ma ktoś rozpiske wszysktkich bezpieczników i przekaźnikow ktore znajdują sie w a8? bo nie dziala ogrzewanie tylnej szyby, lusterko lewe nie grzeje, lampki pod drzwimi nie świeca, w bagażniku takze nic nie świeci itd itd...
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-11-20, 13:43   

Cytat:
Marecki, tzn ze ten przekaźnik odpowiada ze tylne szyby takze?

Za tylne szyby raczej nie ale za kierunki i awaryjne tak.
Pogrzeb tutaj:
http://www.a8team.pl/d2-p...1997-vt5667.htm
WojtaS90 napisał/a:
lampki pod drzwimi nie świeca, w bagażniku takze nic nie świeci itd itd...

za to moga być odpowiedzialne mikrostyki w zamku:
http://www.a8team.pl/d2-a...ight=mikrostyki
troche tego było musisz poszukać
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
WojtaS90 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 25
Skąd: Lędziny/Mysłowice
Wysłany: 2013-11-20, 16:13   

Marecki, dzieki kolego ;) punkcik poleciał ;) przekaźnik kupilem zalozylem i kierunki chodzą ;)

Kolejna rzecz ;) wymieniłem przeplywke kupilem uzywana ;)
bład 16487 - Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - wysokie wejście. wyeliminowany.
Po sprawdzeniu bloków danych:
-na starej przepływce wartość przepływu powietrza była stała 290g/s
-na "nowej" na wolnych obr. 4.3g.s a przy wiekszych obrotach nawet 120g/s zauwazyłem.

Wiec przepływka ogarnieta ;)

Musze zabrać sie dokładnie za przeglad okablowania do czujnika walka rozrzadu poneiważ po wymianie na nowy bosch wyskakuje bład zwarcie z masa.

Martwi mnie jednak ciagły brak mocy. Kolega ktory sprzedał mi dobra przepływke mowi ze to auto wogóle nie jedzie. Wspomniał ze moze być pompa paliwa już słaba. co o tym sądzicie?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-20, 18:10   

WojtaS90 napisał/a:

Po sprawdzeniu bloków danych:
-na starej przepływce wartość przepływu powietrza była stała 290g/s
-na "nowej" na wolnych obr. 4.3g.s a przy wiekszych obrotach nawet 120g/s zauwazyłem.

Wiec przepływka ogarnieta ;)

Kolego, przepływkę się sprawdza pod obciążeniem, a więc musisz zrobić logi podczas jazdy. jedziesz na każdym biegu do odcięcia i potem patrzysz jaką wartość wykazała przy końcówce obrotów.W Twoim przypadku powinna dawać funkiel nowa nieśmigana okolice 240g/s
WojtaS90 napisał/a:

Wspomniał ze moze być pompa paliwa już słaba. co o tym sądzicie?

Warto sprawdzić ciśnienie jakie podaje pompa.
_________________
 
 
WojtaS90 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 25
Skąd: Lędziny/Mysłowice
Wysłany: 2013-11-20, 19:27   

krzychu22.p1i, zrobilismy testy ze znajomym podczas jazdy i niestety ta przepływka działa ale bardzo kiepsko ;( na szczescie jutro bede mial kolejną podmienie i sprawdze.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-20, 19:46   

Podmień i zobaczysz, jeśli ta pokazywała max 120g/s to już była lipa, najlepiej aby pokazywała najbliżej 240g/s. Daj znać jutro po podmiance.
_________________
 
 
WojtaS90 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 25
Skąd: Lędziny/Mysłowice
Wysłany: 2013-11-21, 19:45   

krzychu22.p1i, niestety druga przepływka przyszła mi dzis od razu poleciałem ją podmienić ale zauwazylem ze czujnik elektroniczny jest nadłamany. ;/ od razu wywala błąd...
Mam pytanie czy zwęzka na dolocie - chodzi mi o mikser z tej zasra**j instalacji LPG moze powodować złe odczyty przepływki, i szarpanie samochodu na LPG i na PB?

Najwiekszy problem mam z tą mocą teraz i szarpaneim na całym zakresie obrotów. Ktoś wie czego to moze być przyczyna?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-21, 19:59   

WojtaS90, Bądźmy szczerzy-żaden uczciwy mechanik nie powie Ci co sie dzieje dopóki nie wywalisz tego LPG z auta. Jak gazu już tam nie będzie to dopiero możesz sie brac za szukanie co gdzie i dlaczego nie działa,ponaprawiac i dopiero załozyc konkretną instalację.

Taka instalacja w A8 to za przeproszeniem kibel jakich mało.
 
 
WojtaS90 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 25
Skąd: Lędziny/Mysłowice
Wysłany: 2013-11-22, 10:18   

Apophis, wiem wiem dlatego jade dzis do znajomego po kompletny seryjny dolot i kilka innych rzeczy ktore musze podmienić na seryjne. Wyjeżdżę do końca gaz z butli i zaczne to wywalać. jesli juz uda mi sie to porozpinać i wyciagnac to pomierzę tą przepływkę jeszcze raz i albo zostanie ta albo bede zmuszony kupić nówke... Oczywiście bede od razu pisał co i jak czy cos pomogło. Mam tylko nadzieje ze beda to drobne rzeczy a nie coś z samym wnetrzem silnika :-(

[ Dodano: 2013-11-22, 15:50 ]
No i stało sie. Załozyłem ori dolot. Zmierzylem przepływke i niestety pokazuje na wysokich obrotach przy obciążeniu maks 140g/s.
Jazda probna też była i samochod żwawiej sie zbiera lecz ciagłe szarpanie w całym zakresie obrotów jest dalej. Co moze być przyczyną tego szarpania?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-22, 16:08   

WojtaS90 napisał/a:
Co moze być przyczyną tego szarpania?

-przegub
-opony
-felga dziabnięta
-sondy lambda
-świece
-moduły zapłonowe
-cewki
-słaba kondycja silnika
-układ paliwowy
-....
przyczyn może być masa.

Mam pytanie, jak pali silnik?
Czy chodzi równo czy go myli, trzęsie nim lub buja. może trzeba by mu sprawdzić kompresje?
Taki gaz jest niestety kiepskim rozwiązaniem do takiego motoru i możliwe że też za słaby. A jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwowej powoduje wzrost temperatury i wyjarania czegoś, np zaworu lub uszczelki. Mogę się mylić ale warto sprawdzić. Dla świętego spokoju.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
WojtaS90 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 25
Skąd: Lędziny/Mysłowice
Wysłany: 2013-11-22, 16:41   

ernesto, SIlnik przy odpaleniu na zimnym zastuka kilka razy i chodzi równo na 1100obr/min po chwili spada na 800, jak sie zagrzeje i dam mu gazu na postoju po spadaniu obrotów czasem zatrzyma sie na 1500. po chwili spada do 800/ teraz pracuje na Pb musiałbym do świetego spokoju sprawdzic kompresje. felgi przeguby odpadaja bo to ewidentnie czuć szarpanie z powodu silnika. ukł paliwowy też odpada bo na lpg działo sie tak samo - ale sprawdze jeszcze ciśnienie idące na listwy.
Wg VAGa nie wyspakuje zaden inny bład na PB oprócz czujnika walka rozrzadu -zwarcie z masą ale to pewnie usterka na kablu bo czujnik jest nowy BOSCH. Czasem wyskoczy czujnik temperatury silnika G62. wiecej błedów nie mam.
Ostatnio zmieniony przez WojtaS90 2013-11-22, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-22, 16:44   

a te szarpania masz podczas jazdy czy na postoju P i N też ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.