Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-12-17, 16:52
|
|
|
a może ktoś podać ich wymiary ? 18 mm czy 17 mm szerokości |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-12-17, 17:28
|
|
|
ale tobie chodzi o starą ori panewke, bo mam jesze stara |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-12-17, 17:48
|
|
|
jak pisałem nabyłem taki motor i mam go wkładać do pewnego auta
i raczej jestem zainteresowany tematem bo 76 zł sztuka to raczej .....
Mam nadzieje że ten motor nie będzie wymagał aż takiego remontu ale coś trzeba ogarnąć
na starcie aby się nie rozpadł przy odpalaniu .
Zastanawia mnie czy v6 nie ma takich samych panewek obecnie co wydybałem to korby za 300 tylko nie wiem czy pasują bo katalogi kłamią i przed mieszają z poliftami pasek ma 299 zębów a dotarł i wyszło jest do polifta 253 |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-12-17, 20:37
|
|
|
Jutro ci zmierz Ori panewek korby |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-12-17, 21:45
|
|
|
Szerokość panewek korby to ~17,85 (17,83/17,86....)
To co można kupić jest 1 mm węższe ~16,75
JA chyba wejdę w temat, te panwie szły do silników o większej mocy z cylindra niż ABZ.
Trzeba będzie zobaczyć czy panew trafi na środek korbowodu a jeśli nie to o ile będzie przesunięta i czy modyfikować ząbek czy nie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-12-18, 07:17
|
|
|
podobno można zakładać te o 1 mm mniejsze domniemam że takie są np w v6 ??? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-12-18, 09:24
|
|
|
Wychodzi, że te panewki Glyco 01-3841 właśnie też wchodzą też do V6 i VR6. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-12-18, 16:33
|
|
|
to i pewnie główne to samo |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-12-30, 00:16
|
|
|
Panewki przymierzyłem i są cacy. Wchodzą jakby właśnie z ABZ były. Zgniot wygląda sensownie.
Jak tak łaziłem mierzyć panewki to potrąciłem sobie świeżo splanowaną głowicę i ją zarysowałem na powierzchni uszczelniającej cylinder Niech to szlag, no trochę mnie nerw szarpnął. Jak już mi przeszło to przetarłem ją w miejscu uszkodzenia papierem 3000 do zaniku rysy pod pierścieniem i zmierzyłem dołek. Wychodzi w okolicach 0,02. Denerwuje mnie ale chyba zostawię, uszczelka powinna sobie dać radę, tak myślę. Wieźć to do fachowców to pewnie nie uda się ustawić maszyny w punkt i lizną więcej niż ten dołek a ze sprężaniem jechać w górę nie ma co. No i druga sprawa, że może być już nierówno. No nie wiem, denerwuje mnie i wkurza, martwi bo niech mi uszczelkę wydmucha na tym wypolerowanym dołku.
Zrobiłem powierzchnię kadłuba zjechali poniżej 0,1. Zastanawiam się czy uszczelka obskoczy i tłoki nie będą całować głowicy? Wystają jakoś max. 0,9. O zawory się nie martwię bo jak były szlifowane gniazda to siadły niżej. Wymieniłem prowadnice zaworów na ciaśniejsze.
Złapała mnie grypa i prawie 3 tydzień dochodzę do siebie ale graty silnikowe pomyłem i będę powoli składał.
Zostało wyczyścić tłoki i przetrzeć pastą cylindry. Jeszcze raz wypucować blok no i skręcać
Gdyby nie ta cholerna rysa na głowicy to było by piękniej. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-12-30, 06:00
|
|
|
teraz masz takie fajne kleje zaszpachluj to pisze poważnie jak i tak tam uszczelka siada to ... |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-12-30, 09:45
|
|
|
Nie no bez jaj. To są dwie setki. Spokojnie to wyciągnie uszczelka. Chropowatości po szlifie głowicy jakie miałem (jodełka taka) miała więcej niż 2 setki. Jedyne co według mnie możesz jeszcze zrobić to wyosełkować płaszczyznę głowicy (te 2 setki spokojnie osełką ręcznie ściągniesz)
Miałem podobną sytuację w swoim ABZ. Głowice zwalałem na aucie (bez wyciągania motoru) i przy zakładaniu jednej z nich zrobiłem rysę na płaszczyźnie tym "pinem" ustalającym.
Najpierw poszedł poler, potem osełka. Wszystko przejechało już 100k km i nadal ladnie trzyma i nic nie cieknie.
Co do panewek - to węższe zakładali koledzy do ABH. Przy mocnym katowaniu nic się nie działo (auto strojone na manualnej skrzyni z odcięciem ustawionym na 7200). Ja się jednak bałem dawać tych węższych - głupia podświadomośc zapewne. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-01-06, 23:31
|
|
|
Głowicę zostawię jak jest, dzięki za pocieszanie
Myślę jeszcze o śrubach korbowodów.
Wychodzi, że one są podobne do tych z VR6 - ma ktoś jak porównać?
Jeśli by pasowały to ARP robi taki zestaw śrub do VR6 za 720 PLN
One są wielokrotnego użytku. Montuje się je mierząc rozciągnięcie śruby.
Problem z brakującymi dwoma... trzeba by kupować dwa zestawy.
Ktoś chętny na podział? Wtedy jeden zestaw z V6 obdzieli by 3 brakujące do V8. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-07, 06:53
|
|
|
jak one były tylko raz odkręcane to daj je na klej jak się boisz po co wywalać tyle kasy 99% ich nie wymienia ja nigdy nie wymieniałem w żadnym motorze
i jeszcze korba bokiem nie wyszła |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-01-09, 00:08
|
|
|
A jak dokręcaliście obudowy łożysk głównych?
Nie ma nigdzie materiałów. Tak na zasadzie porównania wychodziło by podobnie jak korby czyli 30 Nm + 90° ? |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-09, 10:08
|
|
|
60 -90 |
|
|
|
|
|