|
Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-01-18, 00:53
|
|
|
Nadszedł czas w na ostateczne rozwiązanie kwestii gładzi. Ja i pasta Sunnen AN30 we współpracy z honownicą w której kamienie okleiłem gęstym filcem. Pastę nanosimy na gładzie w miarę lekko, nawilżamy filce WD40 i smarujemy pastą. Wkrętarka i jazda. Kręciłem nie wiem ile bo bez zegarka ale więcej niż zalecane 1,5 minuty. Duże filce, nie za mocny nacisk i dość wolne obroty.
Jak zwalniało podlewałem odrobinę WD - który to w życiu do niczego mi się nie przydał tylko do szlifowania i ostrzenia oraz honowania. Pozbyć się pozostałości pasty to ciężka sprawa ale i tak planowałem jeszcze jedno mycie bloku. Tym razem już płynem do naczyń bo ług z dimmera zostawił by plamy na gładzi. Wyciory trafiły we wszelkie kanałki olejowe.
W_kąpieli.jpg Wyciory i Fairy dają radę. emeryt siedzi na stołku pod prysznicem. |
|
Plik ściągnięto 74 raz(y) 234,5 KB |
Sunnen0.jpg Cylindry posmarowane |
|
Plik ściągnięto 60 raz(y) 215,05 KB |
Sunnen1.jpg Po paście ładnie widoczne czarne piegi z wtrąceń krzemu |
|
Plik ściągnięto 78 raz(y) 180,86 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-18, 21:04
|
|
|
masz żonę ??? lub w tycz czaszach to inne |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-01-19, 01:38
|
|
|
Rodzinie wystawiłem kabinę na zewnątrz niech się hartują.
Dziś przykręcałem pokrywy głównych łożysk. Dojechałem na 60 Nm i dalej 90°.
Większość śrub osiągnęła 80+ Nm tak nawet bliżej 90, prócz jednej która osiągnęła 70 i nic więcej. Moment bardzo szybko rośnie do tej wartości a potem w miarę obrotu się utrzymuje, tak mają wszystkie. Nie wiem czy to nie za daleko bo chyba wchodzimy w zakres plastyczny.
Martwi mnie ta jedna słabsza. Na czubkach łbów szpilek poznaczyłem kreski co by widzieć, czy się nie przekręcają, nic takiego się nie dzieje. Wymieniać jedną? jeśli tak to gdzie by kupić? Etka nie podaje numeru.
[ Dodano: 2020-01-21, 22:49 ]
WANTED!
Szukam używanych szpilek pokryw głównych wału do ABZ. Chcę je pomierzyć!
Ktokolwiek widział ktokolwiek wie!
Miło będzie też usłyszeć jak one się wykręcały z bloku!
Może komuś zalega taki zezłomowany blok albo oddawał na złom i wykręcał stal - pomocy!
Dziękuję za uwagę
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Hubert_M
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Hubert
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Sty 2022 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2022-01-10, 11:28
|
|
|
Cześć, Zamierzam zabrać się również za honowanie cylindrów, tylko pytanie gdzie można kupić taką pastę ? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2022-01-10, 13:27
|
|
|
Pastę kupowałem w Sunnen polska na Odrowąża W-wa
Pierścienie nowe przy starych to szkoda roboty.
Odpowiem tu co czasem koledzy pytają w związku z wątkiem.
Pierwsze kręcenie aż do pojawienia się ciśnienia oleju bez świec i paliwa. Przyglądam się czy wszystko ok. Jak odpalę to staram się utrzymywać min 1000 obr na jakąś chwilę i w górę i szybko rozpocząć jazdę. Jałowe obroty świeżego silnika mogą go zabić. A szczególnie jak coś było szlifowane albo jest nowe (wałki!). Pierwsze chwile w okolicach 1500, potem w górę do 3. Kilka kilkanaście przyspieszeń w przedziale do 2 do 2,5 do 3, potem jeżdżę w miarę normalnie, starając się co cykl termiczny wkręcać go na wyższe obroty, zaczynam tak ponad 4, 4,5 tys potem 5 tys. Pełny ogień to tak po pierwszej wymianie czyli ok. 200km. No i cięcie bibułki co tam na filtrze słychać, po pierwszej trochę widocznych piegów brokatu i szlam alu, po drugiej widocznie mniej (1500 km), trzecia to już sporadyczne piegi i brak szlamu. Co zmianę mam widoczne zadymienie oleju metalem ale tak było we wszystkich silnikach z alusilem. Bez śladów na filtrze.
Przed remontem silnik ciekł jak sikawka i dolewałem litr na tydzień (500 km). Teraz 2 litry na 15-18 tys.
Zrobiłem ponad 30 tys. Pierwsze dwie wymiany na najnajtańszym syntetycznym oleju. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-01-13, 21:49
|
|
|
a czujesz różnice w pracy mocy ? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2022-01-14, 01:40
|
|
|
Biorąc pod uwagę, że zrobiłem porting kolektorów i kanałów ssących, wydechowych. Szlifowane zawory i nowe prowadnice. Różnicy nie czuć jakoś bardzo. Poprawiła się praca na jałowych jest trochę cichszy, specjalnie mocniejszy jakoś nie, ale z racji, że cichszy to się mocniej ciśnie. Takie hmm -ogólnie lepiej- ale nic zaskakującego. Taka sobie zabawa z grzebaniem w silniku bez turbo. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|